ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Türk Dili ve Edebiyatı Öğretimi TDE418 BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-1. Derste kullanılacak yöntemleri belirtir.
    2-Dersle ilgili dokümanları sınıfta kullanır.
    3-Dersin öğretimi hakkındaki planlama ve dokümanları geliştirir.
    4-Konuların sınıfta işlenmesinin ardından, öğrenciler üzerindeki etkilerini değerlendirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)7856
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)40144
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 60155
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   93
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,1 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Türk Dili ve Edebiyatı dersinin amaçları K1, BÖLÜM 1
    2 Türk Dili ve Edebiyatı dersinin müfredat programı K1, BÖLÜM 2
    3 Günlük plan, ünite planı ve yıllık plan hakkında bilgilendirme K1, BÖLÜM 3
    4 Öğrencilere sınıfta slaytla sunum yapacakları konuların dağıtılması K1, BÖLÜM 4
    5 15-20 slayt uzunluğunda hazırlanan bir konunun sınıfta örnek sunumunun yapılması ve değerlendirilmesi K1, BÖLÜM 5
    6 Öğrencilerin hazırladıkları konuları sınıfta sunmaları ve toplu değerlendirme K1, BÖLÜM 6
    7 Öğrencilerin hazırladıkları konuları sınıfta sunmaları ve toplu değerlendirme K1, BÖLÜM 6
    8 Öğrencilerin hazırladıkları konuları sınıfta sunmaları ve toplu değerlendirme K1, BÖLÜM 6
    9 Öğrencilerin hazırladıkları konuları sınıfta sunmaları ve toplu değerlendirme K1, BÖLÜM 6
    10 Öğrencilerin hazırladıkları konuları sınıfta sunmaları ve toplu değerlendirme K1, BÖLÜM 6
    11 Öğrencilerin hazırladıkları konuları sınıfta sunmaları ve toplu değerlendirme K1, BÖLÜM 6
    12 Öğrencilerin hazırladıkları konuları sınıfta sunmaları ve toplu değerlendirme K1, BÖLÜM 6
    13 Öğrencilerin hazırladıkları konuları sınıfta sunmaları ve toplu değerlendirme K1, BÖLÜM 6
    14 Öğrencilerin hazırladıkları konuları sınıfta sunmaları ve toplu değerlendirme K1, BÖLÜM 6
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. İbrahim AKYOL
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Cemiloğlu Mustafa, Türk Dili ve Edebiyatı Öğretimi, Alfa Yayınları, İstanbul2003. Ertem R.-K. İsa, Üniversitelerde Türk Dili ve Kompozisyon, Kesit Yay., İstanbul 2010.
    Yardımcı Kitap Lise Türk Dili ve Edebiyatı ders kitapları. Lise Dil ve Anlatım ders kitapları.
    Dersin Amacı Dersin ortaöğretimde öğretimi ile ilgili olarak, gerekli metot, teknik ve davranışları öğrenciye kazandırmak.
    Dersin İçeriği Liselerde okutulan Türk Dili ve Edebiyatı dersinin amaçları, işlenişi, metotları ve örnek sunumlar.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Türk Dili ve Edebiyatı alanına ait güncel ders araç-gereçleri ile desteklenmiş ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. -
    2 Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki çalışmalarda kullanılan geleneksel ve çağdaş araştırma yöntem ve tekniklerini bilir. 3
    3 Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve karşılaştığı sorunların çözümlerinde uygular. -
    4 Türk Dili ve Edebiyatı alanında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 3
    5 Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgi ve becerilerini kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişime katkı sağlar. -
    6 Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. -
    7 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. 2
    8 Türk Dili ve Edebiyatı alanı ile ilgili sorunlara yönelik çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan veya olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları yoluyla paylaşır. -
    9 Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. 5
    10 Türk Dili ve Edebiyatı alanı ile ilgili bilgileri belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirerek toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır. -
    11 Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili bilgilerin araştırılması ve uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir. -
    12 Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. -
    13 Türk Dili ve Edebiyatı alanında bilişim teknolojilerini de kullanarak disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. -
    14 Tarih boyunca Türk Dili ve Edebiyatının bağlantı içerisinde bulunduğu dilleri bilir, böylece iki dil ve edebiyat arasındaki etkileşimleri kavrar. -
    15 Türk dilinin farklı dönemlerde meydana getirilmiş eserlerini çok yönlü olarak - metnin dili, tarihi, edebî değeri, şekil özellikleri, döneminin ve içinde yaşadığımız zamanın sanat anlayışı açısından - çözümler. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster