ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    1980 Sonrası Türk Romanı TDE426 BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Yakın tarihimizdeki hadiselerle edebi hayatın ilgilerini yorumlar.
    2-Her devirde meydana gelebilen edebî toplaşmaları bu dönemde de tanır.
    3-1980 sonrası edebi eserleriyle toplum arasındaki bağı değerlendirir.
    4-1980-2020 arasındaki edebi eserlerin toplumdaki yansımalarını ayırt eder.
    5-1980-2000 ve 2000-2020 yılları arasında yazılan edebi eserlerdeki dönem farkını ve yüzyıl farkını ayırt eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   92
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,07 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 1950-1980 arası Türk romanına genel bakış K1-Bölüm 4, K2-s. 282-296, K3-Bölüm 2, K4-Bölüm 1, K7-Bölüm 10
    2 İhtilâl, Yeni liberalizm ve değişen roman. K1-Bölüm 4, K3-Bölüm 2, K4-Bölüm 1, YK1-Bölüm 1, YK3-Bölüm 2, K7-Bölüm 10
    3 Tarihî roman K1-Bölüm 4, K4-Bölüm 1, K6-Bölüm 3, YK2, K7-Bölüm 10
    4 Polisiye roman K1-Bölüm 4, K4-Bölüm 1, K7-Bölüm 10
    5 Popüler roman K1-Bölüm 4, K4-Bölüm 1, K7-Bölüm 10
    6 Tasavvufî roman K1-Bölüm 4, K4-Bölüm 1, K7-Bölüm 10
    7 İsimler: Adalet Ağaoğlu K3-Bölüm 2, K4-Bölüm 1, K5-s. 281-282
    8 İsimler: Yaşar Kemal K4-Bölüm 1, K5-s. 270-273
    9 İsimler: Necati Cumalı K4-Bölüm 1, K5-s. 264-266, YK3-Bölüm 3
    10 İsimler: Oğuz Atay K4-Bölüm 1, YK1-Bölüm 2, YK3-Bölüm 3
    11 İsimler: Nazan Bekiroğlu K4-Bölüm 1, YK1-Bölüm 2
    12 İsimler: Elif Şafak K4-Bölüm 1, YK1-Bölüm 2, YK3-Bölüm 4
    13 İsimler: Feyza Hepçilingirler YK3-Bölüm 3
    14 İsimler: Ahmet Ümit YK3-Bölüm 4
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Betül ÖZTOPRAK
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları
    Kaynaklar K1: Gür, A.-Engin, E. (2015), Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı, Akçağ Yayınları, Ankara, K2: Yazıcı, G. (2017), Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı, edebiyatist, İst., K3: Kıbrıs, İ. (2004), Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı, 2. Baskı, Anı Yayıncılık, Ankara, K4: Gündüz, O.-Şimşek, T. (2018), Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı, Grafiker Yayınları, Ankara, K5: Geçgel, H. (2006), Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı, 2. Baskı, Anı Yayıncılık, Ankara, K6: Enginün, İ. (2004), Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı,5. Basım, Dergah Yayınları, İst., K7: Korkmaz, R. vd.(2009) Yeni Türk Edebiyatı El Kitabı (1839-2000), 5. Baskı, Grafiker Yayınları, Ankara.
    Yardımcı Kitap YK1: Ayyıldız, M.(2011), Yakın Dönem Türk Romanı ve Roman İncelemeleri, Akçağ Yayınları, Ankara, YK2: Argunşah, H. (2016), Tarih ve Roman, Kesit Yayınları, İst., YK3: Aytaç, G. (2012), Çağdaş Türk Romanı Üzerine İncelemeler, 3. Baskı, Doğu Batı Yayınları, Ankara, YK4: Turna, M. (2015), 1980 Türk Romanında Değerler Çözülmesi, İz Yayıncılık, İst.
    Dersin Amacı 1980 sonrası Türk romanının önceki dönemlerden farklarını kavratmaktır. İhtilal sonrası toplumda meydana gelen değişimlerin, yeni liberal ekonomik sisteme geçişin edebiyat dünyamıza etkilerini hissettirmektir.
    Dersin İçeriği 1980 Sonrası Türk romanında yer alan yenilikler, düşünceler ve 1980 sonrası yazarların eğilimleri.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Türk Dili ve Edebiyatı alanına ait güncel ders araç-gereçleri ile desteklenmiş ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. -
    2 Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki çalışmalarda kullanılan geleneksel ve çağdaş araştırma yöntem ve tekniklerini bilir. 3
    3 Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve karşılaştığı sorunların çözümlerinde uygular. 3
    4 Türk Dili ve Edebiyatı alanında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. -
    5 Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgi ve becerilerini kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişime katkı sağlar. 3
    6 Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 3
    7 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. 2
    8 Türk Dili ve Edebiyatı alanı ile ilgili sorunlara yönelik çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan veya olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları yoluyla paylaşır. -
    9 Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. -
    10 Türk Dili ve Edebiyatı alanı ile ilgili bilgileri belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirerek toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır. 3
    11 Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili bilgilerin araştırılması ve uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir. 3
    12 Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. -
    13 Türk Dili ve Edebiyatı alanında bilişim teknolojilerini de kullanarak disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. -
    14 Tarih boyunca Türk Dili ve Edebiyatının bağlantı içerisinde bulunduğu dilleri bilir, böylece iki dil ve edebiyat arasındaki etkileşimleri kavrar. -
    15 Türk dilinin farklı dönemlerde meydana getirilmiş eserlerini çok yönlü olarak - metnin dili, tarihi, edebî değeri, şekil özellikleri, döneminin ve içinde yaşadığımız zamanın sanat anlayışı açısından - çözümler. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster