ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Edebiyat ve Siyaset TDE452 BAHAR 2+0 Üniversite S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Edebiyat ve siyaset ilişkisini adlandırır.
    2-Siyasi olayların ve şahsiyetlerin edebiyatı nasıl etkilediğini yorumlar.
    3-Siyasi konuların edebi eserlerde nasıl ele alındığını mukayese eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)7856
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)40177
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 60188
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   99
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,3 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Edebiyat ve siyaset ilişkisi K4. 13-42, K6. Bölüm 1, K3. Bölüm 2.
    2 Türk edebiyatı ve Türk siyasi tarihi: Siyasette edebiyat, edebiyatta siyaset K6. Bölüm 1, K3. Bölüm 2.
    3 Siyasetçiler ve edebiyat K6. Bölüm 1-2, K3. Bölüm 2, K7. 141-146, K9. 125-138.
    4 Divan edebiyatı ve siyaset: Şehzade Mustafa Mersiyesi K10. 220-231.
    5 Halk edebiyatı ve siyaset: Siyasi içerikli eserler K11. Bölüm 1-2.
    6 Siyasi Tanzimat ve edebiyat, Servet-i Fünun edebiyatı ve siyaset K5. Bölüm 3, K8. 95-108.
    7 II. Meşrutiyet dönemi, 31 Mart Vakası ve edebiyat K2. Bölüm 1-2.
    8 II. Meşrutiyet Dönemi siyasi fikir hareketleri, İttihat Terakki ve edebiyat K2. Bölüm 1-2.
    9 II. Meşrutiyet Dönemi siyasi fikir hareketleri, İttihat Terakki ve edebiyat K2. Bölüm 1-2.
    10 Cumhuriyet, Atatürk inkılapları ve edebiyat K6. Bölüm 1-2.
    11 27 Mayıs askeri darbesi ve edebiyat: Şiirler, hikayeler, romanlar, mektuplar ve anılar K2. Bölüm 1-2.
    12 12 Mart ve edebiyat: Şiirler, hikayeler, romanlar, mektuplar ve anılar K2. Bölüm 1-2.
    13 12 Eylül askeri darbesi ve edebiyat : Şiirler, hikayeler, romanlar, mektuplar ve anılar K2. Bölüm 1-2.
    14 12 Eylül askeri darbesi ve edebiyat : Şiirler, hikayeler, romanlar, mektuplar ve anılar K2. Bölüm 1-2.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Cengiz EKEN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Tanpınar, A. H. (1982). 19 uncu Asır Türk Edebiyatı Tarihi, Çağlayan Kitabevi, İstanbul. K2. Karataş, C. (2014). II. Meşrutiyet Dönemi Fikir Hareketleri ve Türk Edebiyatına Yansımaları, Akçağ Yayınları, İstanbul. K3. Plehanov, G.V. (1967). Sanat ve Sosyalizm, Sosyal Yayınlar, İstanbul. K4. Alver, K. (2018). Edebiyat Sosyolojisi, İz Yayıncılık İstanbul. K5. Korkmaz, R. (Editör), Yeni Türk Edebiyatı 1839-2000, Ankara: Grafiker Yayınları. K6. Hece [Hayat-Edebiyat-Siyaset Özel Sayısı], 90/91/92, 2004. K7. Aydın, E. (2007). ?Edebiyatın Siyasetle Kesişen Noktasında Yazar ve Şairlerin Tutumları?. Muhafazakar Düşünce Dergisi, 4 (13-14) , s. 141-146. K8. Coşkun, S. (2007). ?Edebiyatın Siyasetle İmtihanı / Tanzimat Sonrasında Siyaset Edebiyat İlişkisi Üzerine Bir Çözümleme?. Muhafazakar Düşünce Dergisi , 4 (13-14) , 95-108 . K9. Palabıyık, A. (2014). "Edebiyat, Hegemonya ve Siyasal İşlevsellik". Akademik İncelemeler Dergisi 4 / 1, s. 125-138. K10. Uçan Eke, N. (2017). Şehzade Mustafa Mersiyesi?nin Metaforik Açıdan İncelenmesi . Söylem Filoloji Dergisi , 2 (2) , 220-231 . K11. Elaltuntaş. Ö. F. (2018). Türk Halk Edebiyatında Siyaset. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Dersin amacı edebiyat ve siyaset ilişkisini kurarak edebi eserlerde siyasi konuların nasıl işlendiğini göstermektir.
    Dersin İçeriği Edebiyat ve siyaset ilişkisini kavraması ve siyasi olayların ve şahsiyetlerin edebiyatı nasıl etkilediğini öğrenmesi bu dersin içeriğini teşkil eder.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Türk Dili ve Edebiyatı alanına ait güncel ders araç-gereçleri ile desteklenmiş ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 4
    2 Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki çalışmalarda kullanılan geleneksel ve çağdaş araştırma yöntem ve tekniklerini bilir. -
    3 Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve karşılaştığı sorunların çözümlerinde uygular. -
    4 Türk Dili ve Edebiyatı alanında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 5
    5 Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgi ve becerilerini kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişime katkı sağlar. -
    6 Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. -
    7 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. -
    8 Türk Dili ve Edebiyatı alanı ile ilgili sorunlara yönelik çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan veya olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları yoluyla paylaşır. 4
    9 Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. -
    10 Türk Dili ve Edebiyatı alanı ile ilgili bilgileri belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirerek toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır. -
    11 Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili bilgilerin araştırılması ve uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir. 5
    12 Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. -
    13 Türk Dili ve Edebiyatı alanında bilişim teknolojilerini de kullanarak disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. -
    14 Tarih boyunca Türk Dili ve Edebiyatının bağlantı içerisinde bulunduğu dilleri bilir, böylece iki dil ve edebiyat arasındaki etkileşimleri kavrar. -
    15 Türk dilinin farklı dönemlerde meydana getirilmiş eserlerini çok yönlü olarak - metnin dili, tarihi, edebî değeri, şekil özellikleri, döneminin ve içinde yaşadığımız zamanın sanat anlayışı açısından - çözümler. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster