ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Eski Türk Edebiyatı-VII TDE401 GÜZ 3+0 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-18. ve yüzyılda edebiyatımızın seyri, yenilikler ve değişiklikler hakkında bilgilenir ve bu yüzyıldaki şiir zevkini tanır.
    2-Nedim tarzı ve mahallileşme hakkında bilgi sahibi olur.
    3-18.yy. ve sonrasında Osmanlı sosyo-kültürel yapısını edebiyat penceresinden gözlemler.
    4-Türk tezkireciliği, biyografi geleneği hakkında bilgi sahibi olur.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)12336
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   108
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,6 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 18. yüzyıl tarihine genel bakış, Orta Asya ve Azerî edebiyatları, Osmanlı sahası Türk edebiyatının genel özellikleri K1-1. Ünite
    2 18. yüzyıl şuarâ tezkireleri K1-7. Ünite
    3 Nedîm K1-2. Ünite
    4 Enderunlu Fazıl K1-3. Ünite
    5 Müverrih Süruri K1-3. Ünite
    6 Vehbi K1-7. Ünite
    7 Şeyh Gâlib K1-4. Ünite
    8 Kâmî K1-6. Ünite
    9 Nevres-i Kadim K1-6. Ünite
    10 Esrar Dede K1-6. Ünite
    11 Fıtnat Hanım K1-6. Ünite
    12 Koca Ragıp Paşa K1-6. Ünite
    13 Kânî K1-7. Ünite
    14 Mensur Türler K1-7. Ünite
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Fatih SONA
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Komisyon (2018), XVIII. Yüzyıl Türk Edebiyatı, Anadolu Üniv. Açık Öğretim Fak. Yayınları, Eskişehir. K2. Gölpınarlı, Abdülbaki. (1955), XVIII. Yüzyıl Divan Şiiri. İstanbul.. K3. İsen, Mustafa ve diğerleri. (2002), Eski Türk Edebiyatı El Kitabı. Ankara: Grafiker Yay. K4. Macit, Muhsin. (2000), Nedim, Hayatı, Eserleri, Sanatı. Ankara: Akçağ Yay. K5. Mazıoğlu, Hasibe. (1992), Nedimin Divan Şiirine Getirdiği Yenilik. Ankara: Akçağ Yay. K6. .İz, Fahir, (1995), Eski Türk Edebiyatında Nazım I-II, Ankara: Akçağ Yay. . K7. Şentürk, Ahmet Atilla-Kartal, Ahmet, (2004), Üniversiteler İçin Eski Türk Edebiyatı Tarihi, İstanbul: Dergah Yay.
    Yardımcı Kitap 18. yüzyıl şairlerine ait divanlar, mesneviler ve bunlar üzerine yapılan çalışmalar
    Dersin Amacı 18. yüzyıl ve Türk Edebiyatını tanıtma, döneme hâkim olan özellikler, yüzyılın önde gelen şairlerinin hayatı, edebî şahsiyetleri ve eserleri hakkında öğrencileri bilgilendirme, şairlerin şiir özelliklerini ortaya çıkarma, eserlerinden örnekler üzerinde tahlil çalışmaları yapma
    Dersin İçeriği 18. yüzyıl tarihine genel bakış, Orta Asya ve Azerî edebiyatları, Osmanlı sahası Türk edebiyatının genel özellikleri 18. yüzyıl şuarâ tezkireleri Nedîm Enderunlu Fazıl Müverrih Süruri Vehbi Şeyh Gâlib Kâmî Nevres-i Kadim Esrar Dede Fıtnat Hanım Koca Ragıp Paşa Kânî Mensur Türler
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Türk Dili ve Edebiyatı alanına ait güncel ders araç-gereçleri ile desteklenmiş ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. -
    2 Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki çalışmalarda kullanılan geleneksel ve çağdaş araştırma yöntem ve tekniklerini bilir. 5
    3 Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve karşılaştığı sorunların çözümlerinde uygular. -
    4 Türk Dili ve Edebiyatı alanında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. -
    5 Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgi ve becerilerini kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişime katkı sağlar. -
    6 Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 4
    7 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. -
    8 Türk Dili ve Edebiyatı alanı ile ilgili sorunlara yönelik çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan veya olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları yoluyla paylaşır. -
    9 Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. -
    10 Türk Dili ve Edebiyatı alanı ile ilgili bilgileri belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirerek toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır. -
    11 Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili bilgilerin araştırılması ve uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir. -
    12 Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. -
    13 Türk Dili ve Edebiyatı alanında bilişim teknolojilerini de kullanarak disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. -
    14 Tarih boyunca Türk Dili ve Edebiyatının bağlantı içerisinde bulunduğu dilleri bilir, böylece iki dil ve edebiyat arasındaki etkileşimleri kavrar. 5
    15 Türk dilinin farklı dönemlerde meydana getirilmiş eserlerini çok yönlü olarak - metnin dili, tarihi, edebî değeri, şekil özellikleri, döneminin ve içinde yaşadığımız zamanın sanat anlayışı açısından - çözümler. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster