ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Yeni Türk Edebiyatı-VII TDE403 GÜZ 3+0 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Cumhuriyet döneminin edebî özelliklerini kavrar ve diğer dönemlerden ayırt eder.
    2-Tanzimat`tan itibaren oluşturulmaya çalışılan ve Cumhuriyet döneminde büyük ölçüde yakalanan yeni insan anlayışının ve Batı medeniyeti dairesine girme çalışmalarının topluma ve dolayısıyla da eserlere yansımasını fark eder.
    3-Cumhuriyet dönemi yazar ve şairlerinin eserlerinden örnekler seçilerek onların sanat ve edebiyat anlayışları irdelenir.
    4-Özellikle şiirden hareketle Batılılaşmanın edebiyatımıza ve kültür hayatımıza getirdikleri fark edilir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)12336
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   108
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,6 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Cumhuriyet Devri Türk Edebiyatının Genel Çerçevesi K1:: 9-25 K3: 13-22
    2 Cumhuriyet Devri Türk Şiirinin Genel Özellikleri K2: 237-327 K3
    3 Hecenin Beş Şairi: Faruk Nafiz Çamlıbel (Han Duvarları, Sanat) K1: 37-40 K2: 244-249 K3: 56-61
    4 Faruk Nafiz Çamlıbel (Çoban Çeşmesi) Kemalettin Kamu (Bingöl Çobanları) Toplumcu Gerçekçi Söylem: Nazım Hikmet Ran K3: 60-61 K3: 101-102 K1: 54-58
    5 Nazım Hikmet Ran (Salkım Söğüt, Bahri Hazer, Orkestra) K2: 266-275
    6 Mistik Söylem: Necip Fazıl Kısakürek (Kaldırımlar) K1: 58-61
    7 Necip Fazıl Kısakürek (Çile, Sakarya Türküsü) Yedi Meşaleciler K2: 252-255 K1: 63-67 K2: 256-257 K3: 75-86
    8 Müstakil Şahsiyetler: Ahmet Hamdi Tanpınar (Bursa`da Zaman, Ne içindeyim Zamanın) K1: 68-74 , K4: 5-18 , K4: 110-122, 61-64 K4: Kerkük Hatıraları: 247-254 K4: Antalyalı Genç Kıza Mektup:255-260
    9 Ahmet Hamdi Tanpınar (Yavaş Yavaş Aydınlanan, Eşik, Zaman Kırıntıları) K4: 68-70, 156-161 K5: 63-67 K3: 321-334
    10 Cahit Sıtkı Tarancı K3: 335-342
    11 Garip Akımı (I.Yeni) ve Orhan Veli Hisar Topluluğu K1: 82-88 K2: 276-283 K3: 113-136 K6 K1: 99-104 K3: 173-204
    12 Attila İlhan II.Yeni Şiir Hareketi: Cemal Süreyya K1: 105-109 K1: 110-120 K2: 284-292 K3: 137-170
    13 Sezai Karakoç K3: 232-233
    14 1980 Kuşağı Türk Şiiri K3: 244-277
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Serap ASLAN COBUTOĞLU
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Enginün İnci, (2001). Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı. İstanbul: Dergâh. K2: Korkmaz Ramazan (ed.), (2018). Yeni Türk Edebiyatı El Kitabı. 12. Baskı. Ankara: Grafiker. K3: Gür Alim, Engin Ertan (ed.). (2015). Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı. Ankara: Akçağ. K4: Kaplan Mehmet, (1983). Tanpınar`ın Şiir Dünyası. İstanbul: Dergah. K5: Tanpınar Ahmet Hamdi, (1989). Bütün Şiirleri. (hzl. İnci Enginün). İstanbul: Dergah. K6: Sazyek Hakan. (1999). Cumhuriyet Dönemi Türk Şiirinde Garip Hareketi. Ankara: İş Bank.
    Yardımcı Kitap YK1: Karaca Alaattin, (2005). İkinci Yeni Poetikası. Ankara: Hece.
    Dersin Amacı Cumhuriyet sonrası Türk edebiyatı tarihini ve dönemin edebi özelliklerini bütünlüklü olarak öğrencilere kavratmayı amaçlamaktadır.
    Dersin İçeriği 1923`ten günümüze Türk Edebiyatı, Edebi Topluluklar, Edebi Türler, Temalar, Yapısal ve Biçimsel Özellikler
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Türk Dili ve Edebiyatı alanına ait güncel ders araç-gereçleri ile desteklenmiş ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. -
    2 Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki çalışmalarda kullanılan geleneksel ve çağdaş araştırma yöntem ve tekniklerini bilir. 3
    3 Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve karşılaştığı sorunların çözümlerinde uygular. -
    4 Türk Dili ve Edebiyatı alanında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. -
    5 Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgi ve becerilerini kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişime katkı sağlar. -
    6 Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 3
    7 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. -
    8 Türk Dili ve Edebiyatı alanı ile ilgili sorunlara yönelik çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan veya olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları yoluyla paylaşır. -
    9 Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. -
    10 Türk Dili ve Edebiyatı alanı ile ilgili bilgileri belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirerek toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır. 4
    11 Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili bilgilerin araştırılması ve uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir. -
    12 Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. -
    13 Türk Dili ve Edebiyatı alanında bilişim teknolojilerini de kullanarak disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. -
    14 Tarih boyunca Türk Dili ve Edebiyatının bağlantı içerisinde bulunduğu dilleri bilir, böylece iki dil ve edebiyat arasındaki etkileşimleri kavrar. -
    15 Türk dilinin farklı dönemlerde meydana getirilmiş eserlerini çok yönlü olarak - metnin dili, tarihi, edebî değeri, şekil özellikleri, döneminin ve içinde yaşadığımız zamanın sanat anlayışı açısından - çözümler. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster