Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Cumhuriyet Devri Türk Edebiyatının Genel Çerçevesi
|
K1:: 9-25
K3: 13-22
|
2
|
Cumhuriyet Devri Türk Şiirinin Genel Özellikleri
|
K2: 237-327
K3
|
3
|
Hecenin Beş Şairi: Faruk Nafiz Çamlıbel (Han Duvarları, Sanat)
|
K1: 37-40
K2: 244-249
K3: 56-61
|
4
|
Faruk Nafiz Çamlıbel (Çoban Çeşmesi)
Kemalettin Kamu (Bingöl Çobanları)
Toplumcu Gerçekçi Söylem: Nazım Hikmet Ran
|
K3: 60-61
K3: 101-102
K1: 54-58
|
5
|
Nazım Hikmet Ran (Salkım Söğüt, Bahri Hazer, Orkestra)
|
K2: 266-275
|
6
|
Mistik Söylem: Necip Fazıl Kısakürek (Kaldırımlar)
|
K1: 58-61
|
7
|
Necip Fazıl Kısakürek (Çile, Sakarya Türküsü)
Yedi Meşaleciler
|
K2: 252-255
K1: 63-67 K2: 256-257 K3: 75-86
|
8
|
Müstakil Şahsiyetler: Ahmet Hamdi Tanpınar
(Bursa`da Zaman, Ne içindeyim Zamanın)
|
K1: 68-74 ,
K4: 5-18 ,
K4: 110-122, 61-64
K4: Kerkük Hatıraları: 247-254
K4: Antalyalı Genç Kıza Mektup:255-260
|
9
|
Ahmet Hamdi Tanpınar (Yavaş Yavaş Aydınlanan, Eşik, Zaman Kırıntıları)
|
K4: 68-70, 156-161
K5: 63-67
K3: 321-334
|
10
|
Cahit Sıtkı Tarancı
|
K3: 335-342
|
11
|
Garip Akımı (I.Yeni) ve Orhan Veli
Hisar Topluluğu
|
K1: 82-88 K2: 276-283 K3: 113-136 K6
K1: 99-104
K3: 173-204
|
12
|
Attila İlhan
II.Yeni Şiir Hareketi: Cemal Süreyya
|
K1: 105-109
K1: 110-120 K2: 284-292 K3: 137-170
|
13
|
Sezai Karakoç
|
K3: 232-233
|
14
|
1980 Kuşağı Türk Şiiri
|
K3: 244-277
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Serap ASLAN COBUTOĞLU
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Enginün İnci, (2001). Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı. İstanbul: Dergâh.
K2: Korkmaz Ramazan (ed.), (2018). Yeni Türk Edebiyatı El Kitabı. 12. Baskı. Ankara: Grafiker.
K3: Gür Alim, Engin Ertan (ed.). (2015). Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı. Ankara: Akçağ.
K4: Kaplan Mehmet, (1983). Tanpınar`ın Şiir Dünyası. İstanbul: Dergah.
K5: Tanpınar Ahmet Hamdi, (1989). Bütün Şiirleri. (hzl. İnci Enginün). İstanbul: Dergah.
K6: Sazyek Hakan. (1999). Cumhuriyet Dönemi Türk Şiirinde Garip Hareketi. Ankara: İş Bank.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1: Karaca Alaattin, (2005). İkinci Yeni Poetikası. Ankara: Hece.
|
Dersin Amacı
|
Cumhuriyet sonrası Türk edebiyatı tarihini ve dönemin edebi özelliklerini bütünlüklü olarak öğrencilere kavratmayı amaçlamaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
1923`ten günümüze Türk Edebiyatı, Edebi Topluluklar, Edebi Türler, Temalar, Yapısal ve Biçimsel Özellikler
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanına ait güncel ders araç-gereçleri ile desteklenmiş ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
|
-
|
2
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki çalışmalarda kullanılan geleneksel ve çağdaş araştırma yöntem ve tekniklerini bilir.
|
3
|
3
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve karşılaştığı sorunların çözümlerinde uygular.
|
-
|
4
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
-
|
5
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgi ve becerilerini kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişime katkı sağlar.
|
-
|
6
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
3
|
7
|
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
|
-
|
8
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanı ile ilgili sorunlara yönelik çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan veya olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları yoluyla paylaşır.
|
-
|
9
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
|
-
|
10
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanı ile ilgili bilgileri belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirerek toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır.
|
4
|
11
|
Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili bilgilerin araştırılması ve uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir.
|
-
|
12
|
Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
|
-
|
13
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanında bilişim teknolojilerini de kullanarak disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
|
-
|
14
|
Tarih boyunca Türk Dili ve Edebiyatının bağlantı içerisinde bulunduğu dilleri bilir, böylece iki dil ve edebiyat arasındaki etkileşimleri kavrar.
|
-
|
15
|
Türk dilinin farklı dönemlerde meydana getirilmiş eserlerini çok yönlü olarak - metnin dili, tarihi, edebî değeri, şekil özellikleri, döneminin ve içinde yaşadığımız zamanın sanat anlayışı açısından - çözümler.
|
4
|