Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
19. yüzyıl tarihine genel bakış, Osmanlı sahası Türk edebiyatının genel özellikleri
|
K1,S.2-18; K2,S.566-9
|
2
|
19. yüzyıl şuarâ tezkireleri
|
K2,S.586-7
|
3
|
Enderunlu Vâsıf
|
K1,S.25-33; K2,S,570-1; K3,S.232-3
|
4
|
Leyla Hanım
|
K1,S.62-5; K3,S.239
|
5
|
Şeref Hanım
|
K1,S.66-70;K3,S.240
|
6
|
Adile Sultan
|
K1,S.71-5
|
7
|
Keçecizâde İzzet Molla
|
K1,S.82-98; K2,S.571-3; K3,S.234; YK1,S.269-278
|
8
|
Yenişehirli Avni
|
K1,S.99-104; K3,S.237; YK1,S.279-286
|
9
|
Encümen-i Şuara
|
K1,S.40-9
|
10
|
Leskofçalı Galib
|
K2,S.573; YK2,S.560-4
|
11
|
Osman Şems
|
K2,S.574; YK2,S.565-8
|
12
|
Ârif Hikmet
|
K3,S.238-9
|
13
|
19 yüzyıl mesnevîleri
|
K2,S.578-583
|
14
|
19. yüzyılda mensur eserler
|
K1,S.113-129; K3,S.241-4
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç.Dr. Fatih SONA
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1.Özgül, M.Kayahan vd. (2012). XIX. Yüzyıl Türk Edebiyatı, (Editörler: Muhsin Macit, Osman Horata), Anadolu Üniversitesi Yay.: Eskişehir.
K2.Şentürk, Ahmet Atilla-Kartal, Ahmet. (2013), Eski Türk Edebiyatı Tarihi, Dergah Yay. İstanbul,.
K3.Mengi, Mine.(2000).Eski Türk Edebiyatı Tarihi, Ankara: Akçağ Yay.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Bayram, Yavuz vd.(2011). Gazel Şerhleri, Kesit Yay.: İstanbul.
YK2.Şentürk, Ahmet Atilla. (2006). Osmanlı Şiiri Antolojisi, YKY., İstanbul.
|
Dersin Amacı
|
19. yüzyıl Türk Edebiyatını tanıtma, döneme hâkim olan özellikler, yüzyılın önde gelen şairlerinin hayatı, edebî şahsiyetleri ve eserleri hakkında öğrencileri bilgilendirme, şairlerin şiir özelliklerini ortaya çıkarma, eserlerinden örnekler üzerinde tahlil çalışmaları yapma, gelenekten faydalanma
|
Dersin İçeriği
|
19. yüzyıl tarihine genel bakış, Osmanlı sahası Türk edebiyatının genel özellikleri 19. yüzyıl şuarâ tezkireleri Enderunlu Vâsıf Leyla Hanım Şeref Hanım Adile Sultan Keçecizâde İzzet Molla Yenişehirli Avni Encümen-i Şuara Leskofçalı Galib Osman Şems Ârif Hikmet 19 yüzyıl mesnevîleri 19. yüzyılda mensur eserler
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanına ait güncel ders araç-gereçleri ile desteklenmiş ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
|
-
|
2
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki çalışmalarda kullanılan geleneksel ve çağdaş araştırma yöntem ve tekniklerini bilir.
|
-
|
3
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve karşılaştığı sorunların çözümlerinde uygular.
|
-
|
4
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
-
|
5
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgi ve becerilerini kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişime katkı sağlar.
|
5
|
6
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
-
|
7
|
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
|
-
|
8
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanı ile ilgili sorunlara yönelik çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan veya olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları yoluyla paylaşır.
|
-
|
9
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
|
-
|
10
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanı ile ilgili bilgileri belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirerek toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır.
|
-
|
11
|
Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili bilgilerin araştırılması ve uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir.
|
4
|
12
|
Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
|
-
|
13
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanında bilişim teknolojilerini de kullanarak disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
|
-
|
14
|
Tarih boyunca Türk Dili ve Edebiyatının bağlantı içerisinde bulunduğu dilleri bilir, böylece iki dil ve edebiyat arasındaki etkileşimleri kavrar.
|
-
|
15
|
Türk dilinin farklı dönemlerde meydana getirilmiş eserlerini çok yönlü olarak - metnin dili, tarihi, edebî değeri, şekil özellikleri, döneminin ve içinde yaşadığımız zamanın sanat anlayışı açısından - çözümler.
|
5
|