ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Yeni Türk Edebiyatı-VIII TDE404 BAHAR 3+0 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Cumhuriyet döneminin edebî özelliklerini diğer dönemlerden ayırt eder.
    2-Tanzimattan itibaren oluşturulmaya çalışılan ve Cumhuriyet döneminde büyük ölçüde yakalanan yeni insan anlayışının ve Batı medeniyeti dairesine girme çalışmalarının topluma ve dolayısıyla da eserlere yansımasını fark eder.
    3-Cumhuriyet dönemi yazar ve şairlerinin eserlerinden örnekleri tahlil eder.
    4-Özellikle romandan hareketle Batılılaşmanın edebiyatımıza ve kültür hayatımıza getirdiklerini fark eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)12336
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   108
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,6 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Cumhuriyet dönemi Türk hikâye ve romanının genel nitelikleri K1 (s. 15-32), K3 (s. 11-18), K4 (s. 19-27)
    2 Peyami Safa, romancılığı ve Fatih Harbiye K1 (s. 50-58), K2 (s. 15-35)
    3 Ahmet Hamdi Tanpınar ve öykücülüğü K1 (s. 65-77), K5 (s. 42-58)
    4 Ahmet Hamdi Tanpınar Huzur Saatleri Ayarlama Enstitüsü K1 (s. 65-77), YK4 (s. 297-322)
    5 Sait Faik Abasıyanık ve öykücülüğü K5 (s. 188-194)
    6 Sabahattin Ali ve Kuyucaklı Yusuf K3 (s. 21-46)
    7 Yaşar Kemal, Ölmez Otu, Bir Ada Hikayesi YK3 (s. 123-152, YK2 (s. 153-172)
    8 Orhan Kemal ve Murtaza YK1 (s. 175-186)
    9 Kemâl Tahir, Devlet Ana K1 (s. 173-188) K2 (s. 211-242)
    10 Tarık Buğra, romancılığı ve Küçük Ağa romanı YK1 (s. 135-142)
    11 Adalet Ağaoğlu, romancılığı ve Ölmeye Yatmak romanı K3 (s. 138-147), K5 (s. 87-96)
    12 Oğuz Atay, romancılığı ve Tutunamayanlar K2 (s. 261-290)
    13 Yusuf Atılgan, Anayurt Oteli K2 (s. 291-314)
    14 Tahsin Yücel ve Vatandaş Gökdelen K4 (s. 136-145)
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Serap ASLAN COBUTOĞLU
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Enginün İnci (2001). Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı. İstanbul: Dergâh Yay. K2. Moran Berna (2003). Türk Romanına Eleştirel Bir Bakış I. İstanbul: İletişim Yay. K3. Oktay Ahmet (1993). Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı. Ankara: KB. Yay. K4. Gür Alim, Ertan Engin (2015). Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı. Ankara: Akçağ Yay. K5. Kıbrıs İbrahim (2004). Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı. 2. Baskı. Ankara: Anı Yay.
    Yardımcı Kitap YK1. Kaplan Mehmet, (2018). Hikâye Tahlilleri. 24. Baskı.İstanbul: Dergâh Yay. YK2. Kerman Zeynep (2009). Yeni Türk Edebiyatı İncelemeleri. 3. Baskı. İstanbul: Dergah Yay. YK3. Aytaç Gürsel (2012). Çağdaş Türk Romanı Üzerine İncelemeler. 3. Baskı. Ankara: Doğu Batı Yay. YK4- Moran Berna (2014). Türk Romanına Eleştirel Bir Bakış 2. İstanbul: İletişim Yay.
    Dersin Amacı Modern Türk edebiyatında Cumhuriyet`ten sonra geçilen süreci öğrencilere kavratmak temel hedeftir.
    Dersin İçeriği 1923`ten günümüze değin Cumhuriyet Devri Türk edebiyatı sahası içerisindeki nesir türleri ve bu türler kapsamında ortaya konan edebi ürünler (hikaye, roman vb.) ve yazarlar dersin içeriğini oluşturmaktadır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Türk Dili ve Edebiyatı alanına ait güncel ders araç-gereçleri ile desteklenmiş ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. -
    2 Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki çalışmalarda kullanılan geleneksel ve çağdaş araştırma yöntem ve tekniklerini bilir. 4
    3 Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve karşılaştığı sorunların çözümlerinde uygular. -
    4 Türk Dili ve Edebiyatı alanında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. -
    5 Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgi ve becerilerini kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişime katkı sağlar. 3
    6 Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. -
    7 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. 3
    8 Türk Dili ve Edebiyatı alanı ile ilgili sorunlara yönelik çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan veya olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları yoluyla paylaşır. -
    9 Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. -
    10 Türk Dili ve Edebiyatı alanı ile ilgili bilgileri belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirerek toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır. -
    11 Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili bilgilerin araştırılması ve uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir. -
    12 Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. -
    13 Türk Dili ve Edebiyatı alanında bilişim teknolojilerini de kullanarak disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. -
    14 Tarih boyunca Türk Dili ve Edebiyatının bağlantı içerisinde bulunduğu dilleri bilir, böylece iki dil ve edebiyat arasındaki etkileşimleri kavrar. -
    15 Türk dilinin farklı dönemlerde meydana getirilmiş eserlerini çok yönlü olarak - metnin dili, tarihi, edebî değeri, şekil özellikleri, döneminin ve içinde yaşadığımız zamanın sanat anlayışı açısından - çözümler. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster