ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Türk Gelenek ve Görenekleri TDE355 GÜZ 2+0 Üniversite S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Eski Türk gelenek-göreneklerini kavrar.
    2-Günümüz Anadolu Türk gelenek-göreneklerini karşılaştırır.
    3-Türk dünyası gelenek ve görenekleriyle bağ kurar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)12336
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0177
    Proje40000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 60188
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   79
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,63 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Türk gelenek ve kavramları K3 B1
    2 Eski Türklerde aile yapısı K1 B3
    3 Türk kültür ve sosyal hayatında gelenek K1 B2
    4 Gelenek ve görenekle ilgili kavramlar K2 B2
    5 Geçiş Ritüelleri: Evlilik K1 B3
    6 Evlilikle ilgili adetler - I K1 B3
    7 Evlilikle ilgili adetler - II K1 B3
    8 Doğum ve ad koyma ile ilgili adetler K1 B3
    9 Ölüm ile ilgili adetler K1 B3
    10 Dans ve oyunlarla ilgili ritüeller ve tanımlar YK2 B5
    11 Türk halk danslarının özellikleri YK2 B5
    12 Türk halk yemek kültürü YK2 B4
    13 Türk halk meteorolojisi YK2 B2
    14 Türk halk hekimliği YK2 B1
    Ön Koşul Ön koşul yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doktor Öğretim Üyesi Murat Ersöz
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Örnek, S. V. (1977). Türk Halkbilimi. Ankara: İş Bankası Yay. K2. Gökalp, Z. (1978). Türk Töresi. Ankara: Kültür bakanlığı Yay. K3. Ögel, B. (1997). Türk Kültürünün Gelişme Çağları, Ankara.
    Yardımcı Kitap YK1. Alangu, Tahir.(1982) Türkiye Folkloru El Kitabı. İstanbul: Adam Yay. YK2. Boratav, P. Naili.(1982).Türk Folkloru. İstanbul: Gerçek Yay.
    Dersin Amacı Gelenekler-Göreneklerle ilgili temel kavramların öğrenilerek kültürün anlaşılması ve aktarılması.
    Dersin İçeriği Gelenekler-Göreneklerle ilgili temel kavramları, halk hayatı, cemaat ve kitle kavramlarını, halk danslarını, geçiş törenlerini, doğum ve ad vermeyle ilgili gelenekleri tanıtmak.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Türk Dili ve Edebiyatı alanına ait güncel ders araç-gereçleri ile desteklenmiş ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 4
    2 Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki çalışmalarda kullanılan geleneksel ve çağdaş araştırma yöntem ve tekniklerini bilir. 4
    3 Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve karşılaştığı sorunların çözümlerinde uygular. 5
    4 Türk Dili ve Edebiyatı alanında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. -
    5 Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgi ve becerilerini kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişime katkı sağlar. -
    6 Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. -
    7 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. -
    8 Türk Dili ve Edebiyatı alanı ile ilgili sorunlara yönelik çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan veya olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları yoluyla paylaşır. -
    9 Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. -
    10 Türk Dili ve Edebiyatı alanı ile ilgili bilgileri belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirerek toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır. -
    11 Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili bilgilerin araştırılması ve uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir. -
    12 Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. -
    13 Türk Dili ve Edebiyatı alanında bilişim teknolojilerini de kullanarak disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. -
    14 Tarih boyunca Türk Dili ve Edebiyatının bağlantı içerisinde bulunduğu dilleri bilir, böylece iki dil ve edebiyat arasındaki etkileşimleri kavrar. -
    15 Türk dilinin farklı dönemlerde meydana getirilmiş eserlerini çok yönlü olarak - metnin dili, tarihi, edebî değeri, şekil özellikleri, döneminin ve içinde yaşadığımız zamanın sanat anlayışı açısından - çözümler. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster