ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Sosyolojide Araştırma Yöntem ve Teknikleri SOS104 BAHAR 3+0 Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    4-Bilimsel bilgi ve yöntemle ilgili temel kavramları alan araştırmalarında kullanır.
    6-Kuram ve yöntemi eşleştirir.
    7-Araştırma önerisi hazırlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)15575
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 10133
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)30133
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013535
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   158
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,27 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Sosyal araştırmanın boyutları K1, ss.35-73
    2 Pozitivizm, yorumlayıcı ve eleştirel sosyolojinin karşılaştırılması K1, ss.117-140
    3 Araştırma etiği K1, ss.191-218
    4 Literatür taraması K1, ss.163-191
    5 Nitel araştırma deseni: hermeneutik K2, ss.12-17
    6 Nitel araştırma deseni: odak grup K3, ss.121-141
    7 Nitel araştırma deseni: içerik analizi K4, ss.55-63
    8 :Nitel araştırma deseni: görsel sosyoloji K5, ss.25-38
    9 Feminist araştırma ve yöntem K1, ss.152-156
    10 Anket formu hazırlama K1, ss.394-456
    11 Örneklem K1, ss.319-353
    12 Referans gösterme: APA K6, Bölüm 3
    13 Referans gösterme: MLA K7, Bölüm 2
    14 Araştırma önerisi ve raporu yazımı K8, ss.41-56
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Zuhal Yonca Odabaş
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Neuman, W. L. (2006). Toplumsal araştırma yöntemleri: nitel ve nicel yaklaşımlar cilt I, II. İstanbul,Yayın Odası. K2. Fırıncıoğulları, S. (2016). Sosyal bilimler ve hermenetik üzerine kısa bir değerlendirme, Sosyoloji Dergisi, (33), 37-48 K3. Çokluk, Ö.,Yılmaz, K., Oğuz, E. (2011). Nitel bir görüşme yöntemi: odak grup görüşmesi, Kuramsal Eğitimbilim, 4 (1), 95-107. K4. Olgun, C.K.(2008) Nitel araştırmalarda içerik analiz tekniği, Sosyoloji Notları, (4-5), 66-71 K5. Kasapoğlu, A. (2008). Madalyonun iki yüzü: sağlık ve hastalık, Phoenix, Ankara K6. APA 7 yazım ve kaynak gösterme kuralları (2022). http://icits2021.erdogan.edu.tr/wp-content/uploads/2021/06/APA-7-Yazim-Kurallari-ve-Kaynak-Go%CC%88sterme.pdf/11 Mart 2022 tarihinde erişildi. K7. MLA yazım ve kaynak gösterme biçimi (2022), http://kutuphane.balikesir.edu.tr/dosya/mlayazimkurallari.pdf, 11 Mart 2022 tarihinde erişildi K8. Milli Eğitim Bakanlığı (2006) http://web.hitit.edu.tr/dosyalar/materyaller/hmuratozelli%40hititedutr040320151A8M0W1Y.pdf, 11 Mart 2022 tarihinde erişildi
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Sosyolojik yönteme ilişkin temel kavramlar ve kuramsal temel ile birlikte farklı metodolojik yaklaşımların tartışıldığı Metodoloji I dersinin devamı niteliğinde olan bu dersin temel amacı, sosyolojide kullanılan hem niceliksel hem de niteliksel araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma konusunun seçiminden ve problematize edilişinden rapor yazımına kadar olan süreçle ilgili temel bilgileri vererek öğrencileri sosyolojik araştırma yapabilecek düzeye getirmektir.
    Dersin İçeriği Farklı kuramsal yöntemler, nicel ve nitel araştırma nasıl yapılır, araştırmanın boyutlar ve aşamaları, nicel ve nitel ölçüm, geçerlik ve güvenirlik, nicel ve nitel örnekleme gibi konular dersin içeriğini oluşturmaktadır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sosyoloji programından mezun olan öğrenci, kendi başına sosyolojik araştırma becerisini kazanır. 4
    2 Sosyolojik düşünme kapasitesini öğrenir ve geliştirir. 3
    3 Sosyoloji bilgi ve müktesebatına sahip olur. -
    4 Tekil sosyal olaylar ile sosyal teoriler arasında ilişki kurma kapasitesini edinir ve bu kapasiteyi geliştirir. 3
    5 Tarihsel olaylar ve olgular ile güncel sosyolojik olaylar ve durumlar arasında bağlantı kurar. -
    6 Eleştirel düşünme yeteneği kazanır. -
    7 Sosyal olayları ve olguları teorik olarak anlama, açıklama ve yorumlama becerisini kazanır. 4
    8 Disiplinler arası bakış açısını kazandırır -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster