Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Yaşlılık, Yaşlanma ve Yaşlılık Sosyolojisi nedir? I
|
K1, ss.1-18
|
2
|
Yaşlılık, Yaşlanma ve Yaşlılık Sosyolojisi nedir? II
|
K1, ss.1-18
|
3
|
Yaşlılığa İlişkin Teoriler ve Yaklaşımlar I
|
K2, ss.15-32
|
4
|
Yaşlılığa İlişkin Teoriler ve Yaklaşımlar II
|
K2, ss.15-32
|
5
|
Yaşlılığa İlişkin Teoriler ve Yaklaşımlar III
|
K2, ss.107-121
|
6
|
Demografik Yapı ve Yaşlılık
|
K2, ss.35-52
|
7
|
Nüfusun Yaşlanmasının Toplumsal Etkileri
|
K1, ss.21-38
|
8
|
Yaşlılık ve Sosyal Statü
|
K1, ss.41-60
|
9
|
Yaşlılık ve Toplumsal Cinsiyet
|
K2, ss.207-222
|
10
|
Yaşlanma ve Yoksulluk
|
K2, ss.247-260
|
11
|
Yaşlılık ve Sosyal Adalet
|
K2, ss. 263-280
K3, ss.111-131
|
12
|
Sosyal Politika ve Yaşlılık
|
K3, ss.173-188
|
13
|
Türkiye`de Yaşlılık I
|
K4, ss. 29-48
|
14
|
Türkiye`de Yaşlılık II
|
K4, ss. 29-48
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğretim Görevlisi Dr. Esra Demirkol Colosio
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Ceylan, H. (2016). Yaşlılık Sosyolojisi, Nobel Yayınları: Ankara.
K2. Say Şahin, D. (2020). Yaşlılık Sosyolojisi, Ekin Yayınevi: Ankara.
K3. Duben, A. (2018). Yaşlanma ve Yaşlılık: Disiplinler Arası Bakış Açıları İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları: İstanbul.
K4. Arun, Ö. (2016). Çağdaş Türkiye?de Yaşlılık ve Eşitsizlik, Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi, 6(2), 29-48.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bu ders, yaşlılığı ve yaşlanmayı sosyolojik bir bakış açısıyla ele almak amacıyla tasarlanmıştır. Dönem boyunca, değişen bir toplumsal yapı içinde, istihdam, emeklilik, aile ilişkileri ve barınma gibi yaşlanmanın sosyal, ekonomik, kültürel boyutlarının tartışılması planlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Bu ders yaşlılık ve yaşlanma teorileri, demografi üzerine tartışmaları içermektedir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sosyoloji programından mezun olan öğrenci, kendi başına sosyolojik araştırma becerisini kazanır.
|
-
|
2
|
Sosyolojik düşünme kapasitesini öğrenir ve geliştirir.
|
-
|
3
|
Sosyoloji bilgi ve müktesebatına sahip olur.
|
-
|
4
|
Tekil sosyal olaylar ile sosyal teoriler arasında ilişki kurma kapasitesini edinir ve bu kapasiteyi geliştirir.
|
4
|
5
|
Tarihsel olaylar ve olgular ile güncel sosyolojik olaylar ve durumlar arasında bağlantı kurar.
|
-
|
6
|
Eleştirel düşünme yeteneği kazanır.
|
3
|
7
|
Sosyal olayları ve olguları teorik olarak anlama, açıklama ve yorumlama becerisini kazanır.
|
-
|
8
|
Disiplinler arası bakış açısını kazandırır
|
5
|