Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Sosyoloji Kuramının Gelişmesi Açısından Toplumsal Güçler
|
K1: Giriş 2
|
2
|
Fransız, Alman ve İngiliz Sosyolojisinin Kökenleri
|
K1 ilgili başlıklar
|
3
|
Alexis de Tocqueville
|
K1: Bölüm 3
|
4
|
Auguste Comte
|
K1: Bölüm 4
|
5
|
Herbert Spencer
|
K1: Bölüm 5
|
6
|
Karl Marx; Diyalektik, emek, yabancılaşma
|
K1: Bölüm 6
|
7
|
Karl Marx; Kapitalist toplumun yapısı, kapitalist toplumun Kültürel yönleri
|
K1: Bölüm 6
|
8
|
Emile Durkheim; toplumsal olgular, işbölümü, intihar
|
K1: Bölüm 7
|
9
|
Emile Durkheim ; Dinsel yaşamın ilksel şekilleri, ahlak eğitimi
|
K1: Bölüm 7
|
10
|
Max Weber ; Yöntembilim
|
K1: Bölüm 8
|
11
|
Max Weber; Öznel Sosyoloji, bürokrasi
|
K1: Bölüm 8 ve K2 sf:201
|
12
|
Georg Simmel
|
K1: Bölüm 9
|
13
|
Thorstein Veblen
|
K1: Bölüm 12
|
14
|
Karl Mannheim
|
K1: Bölüm 14
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Fatma Ceyda BAŞ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1: Ritzer, G. ve Stepnisky, J. (2019). Çağdaş Sosyoloji Kuramları ve Klasik Kökleri. Çev. H. Hülür.(7. Edisyon) Ankara: De Ki Yayınları.
K2: Coser, L. (2010). Sosyolojik düşünce?nin ustaları. (H. Hülür, İ. Mazman ve S. Toker, Çev.). Ankara: Deki Basım Yayım.
|
Yardımcı Kitap
|
Aron, R. (2004). Sosyolojik düşüncenin evreleri.(K. Alemdar, Çev.). Ankara: Bilgi Yayınevi.
Macionis, J. J. (2013). Sosyoloji (Çev. Ed. V. Akan). Ankara: Nobel Yayınları.
Swingewood, A. (2010). Sosyolojik Düşüncenin Kısa Tarihi(Çev. O. Akınhay). İstanbul: İdil Matbaacılık
|
Dersin Amacı
|
Sosyolojik düşüncenin tarihsel kökenlerini, sosyolojinin ortaya çıkışını ve klasik sosyoloji teorileri temsilcilerinin yaklaşımlarını ve kavramlarını tartışmak
|
Dersin İçeriği
|
Ders içerikleri 14 haftalık ders programı kapsamında belirtilmiştir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sosyoloji programından mezun olan öğrenci, kendi başına sosyolojik araştırma becerisini kazanır.
|
3
|
2
|
Sosyolojik düşünme kapasitesini öğrenir ve geliştirir.
|
5
|
3
|
Sosyoloji bilgi ve müktesebatına sahip olur.
|
5
|
4
|
Tekil sosyal olaylar ile sosyal teoriler arasında ilişki kurma kapasitesini edinir ve bu kapasiteyi geliştirir.
|
4
|
5
|
Tarihsel olaylar ve olgular ile güncel sosyolojik olaylar ve durumlar arasında bağlantı kurar.
|
3
|
6
|
Eleştirel düşünme yeteneği kazanır.
|
5
|
7
|
Sosyal olayları ve olguları teorik olarak anlama, açıklama ve yorumlama becerisini kazanır.
|
4
|
8
|
Disiplinler arası bakış açısını kazandırır
|
3
|