Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Şahin DOĞAN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Can, Abdullah (2013). SPSS İle Bilimsel Araştırma Sürecinde Nicel Veri Analizi, Ankara: Pegem Akademi Yay.
Köklü, N., Büyüköztürk, Ş., Vd.,(2009) Sosyal Bilimler İçin İstatistik, Ankara: Pegem Akademi Yay.
|
Yardımcı Kitap
|
Baykul Yaşar Ve Cem Oktay Güzeller (2013). Sosyal Bilimler İçin İstatistik. Ankara: Pegem Akademi Yay.
Büyüköztürk, Şener (2015).Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Ankara: Pegem Akademi Yay.
Bruning L.B ve B.L. Kintz.(1993).İstatistik, Ankara: Gündoğan Yayınları.
Çokluk, Omay, Güçlü Şekercioğlu ve Şener Büyüköztürk(2012). Sosyal Bilimler İçin Çok Değişkenli İstatistik SPSS ve LISREL Uygulamaları, Ankara: Pegem Akademi Yay.
Tan, Şeref(2016). SPSSve Excel Uygulamalı Temel İstatistik, Ankara: Pegem Akademi Yay.
Yazıcıoğlu Yahşi Ve Samiye Erdoğan(2004). SPSS Uygulamalı Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Amkara: Detay Yayın.
Daniel.W.W. and Terrell, J.S (1995). Business Statistics, Houghton Mifflin Company, Boston, Toronto.
|
Dersin Amacı
|
Bu derste, istatistiğe ilişkin temel kavramlar hakkında bilgi ve beceri, sosyal bilimde istatistiğin kullanımı, bazı teorik ve örneklem dağılımlarını, hipotez testini ve sosyal bilim alanında kullanılan istatistiksel yöntemleri öğretmek amaçlanır.
|
Dersin İçeriği
|
İstatistiksel analiz, Temel matematiksel kavramlar, Frekans dağılımları, Grafik teknikleri, Yüzdeler, Merkezi eğilim ve dağılım ölçümleri, Ortalamalar, Standart sapma, Çapraz tablo, Korelasyon, Regresyon ve tahmin, Çoklu veri analizi, Kısmi korelasyon, Çoklu regresyon, Trend analizi ve indeks sayılar
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sosyoloji programından mezun olan öğrenci, kendi başına sosyolojik araştırma becerisini kazanır.
|
5
|
2
|
Sosyolojik düşünme kapasitesini öğrenir ve geliştirir.
|
4
|
3
|
Sosyoloji bilgi ve müktesebatına sahip olur.
|
4
|
4
|
Tekil sosyal olaylar ile sosyal teoriler arasında ilişki kurma kapasitesini edinir ve bu kapasiteyi geliştirir.
|
4
|
5
|
Tarihsel olaylar ve olgular ile güncel sosyolojik olaylar ve durumlar arasında bağlantı kurar.
|
4
|
6
|
Eleştirel düşünme yeteneği kazanır.
|
4
|
7
|
Sosyal olayları ve olguları teorik olarak anlama, açıklama ve yorumlama becerisini kazanır.
|
4
|
8
|
Disiplinler arası bakış açısını kazandırır
|
5
|