Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Fatma Ceyda BAŞ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1 Parekh, B.(2002). Çokkültürlülüğü Yeniden Düşünmek. Ankara: Phoenix Yay.
K2 Doytcheva, M.(2016), , Çokkültürlülük, İstanbul: İletişim Yay.
K3 Anık, M. (2012). Kimlik ve Çokkültürcülük Sosyolojisi. İstanbul:Açılım Kitap
|
Yardımcı Kitap
|
Taylor, C., Çokültürcülük, Yapı Kredi Yay., 2010.
Kymlicka, W., Çokkültürlü Yurttaşlık, Ayrıntı Yay., 1998.
|
Dersin Amacı
|
çokkültürlülük ve birlikte yaşamak olgusunun tarihsel ve düşünsel arka planının anlaşılması.konuyla ilgili kavramsal altyapının oluşması. Bu bağlamda, çokkültürlülük düşüncesinin sosyolojik önemini açıklaması ve tartışması.
|
Dersin İçeriği
|
Kültür, kimlik, çokkültürlülük, kültürel çoğulculuk, üst kültür, alt kültür,dünya`da çokültürlülük
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sosyoloji programından mezun olan öğrenci, kendi başına sosyolojik araştırma becerisini kazanır.
|
3
|
2
|
Sosyolojik düşünme kapasitesini öğrenir ve geliştirir.
|
5
|
3
|
Sosyoloji bilgi ve müktesebatına sahip olur.
|
2
|
4
|
Tekil sosyal olaylar ile sosyal teoriler arasında ilişki kurma kapasitesini edinir ve bu kapasiteyi geliştirir.
|
4
|
5
|
Tarihsel olaylar ve olgular ile güncel sosyolojik olaylar ve durumlar arasında bağlantı kurar.
|
3
|
6
|
Eleştirel düşünme yeteneği kazanır.
|
5
|
7
|
Sosyal olayları ve olguları teorik olarak anlama, açıklama ve yorumlama becerisini kazanır.
|
4
|
8
|
Disiplinler arası bakış açısını kazandırır
|
4
|