ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Cok Kulturluluk ve Bırlıkte Yasama SOS219 GÜZ 3+0 S 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Çokkültürlülük fikrinin tarihsel ve düşünsel arka planını tanır.
    2-Kültür, etnisite, farklılık, kimlik ve tanınma kavramlarını analiz eder.
    3-Dünyadaki farklı çok kültürlülük uygulamalarını tartışır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler10155
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4013030
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5014040
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   159
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,3 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Ahlaki Monizm K1, ss.21-65
    2 Çoğulculuk Biçimleri K1, ss.65-102
    3 Kültürü anlamak 1 K1, ss.183-203
    4 Kültürü anlamak 2 K1, ss.203-228
    5 Kimlik 1 K2, ss.17-40
    6 Kimlik 2 K2, ss.40-75
    7 Çokkültürcülük Kavramı K2, ss.75-90
    8 Çokkültürcülük Tartışmaları K2, ss.90-121
    9 Çokkültürcülüğün Dünyadaki Yansımaları K2, ss.121-148
    10 Çağdaş devlet ve çokkültürlülük K1, ss.229-250
    11 Çokkültürlü bir toplumun politik yapısı K1, ss.229-250
    12 Adalet ve haklar K1, ss.268-280
    13 Çokkültürlü eğitim K1, ss.286-305
    14 Çokkültürlü bir toplumda eşitlik K1, ss.305-336
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Fatma Ceyda Baş
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Parekh, B.(2002). Çokkültürlülüğü Yeniden Düşünmek. Ankara: Phoenix Yay. K2. Anık, M. (2012). Kimlik ve Çokkültürcülük Sosyolojisi. İstanbul:Açılım Kitap
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Dersin amacı, çokkültürlülük ve birlikte yaşamak olgusunun önemini kavranması, modern dönemin önemli bir olgusu olan çokkültürlülük düşüncesinin anlamak ve bu bağlamda, çokkültürlülük düşüncesinin sosyolojik öneminin açıklanması ve tartışılmasıdır.
    Dersin İçeriği Ders, kültür, çokkültürlülük, kimlik konularını içerir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sosyoloji programından mezun olan öğrenci, kendi başına sosyolojik araştırma becerisini kazanır. -
    2 Sosyolojik düşünme kapasitesini öğrenir ve geliştirir. 4
    3 Sosyoloji bilgi ve müktesebatına sahip olur. 3
    4 Tekil sosyal olaylar ile sosyal teoriler arasında ilişki kurma kapasitesini edinir ve bu kapasiteyi geliştirir. -
    5 Tarihsel olaylar ve olgular ile güncel sosyolojik olaylar ve durumlar arasında bağlantı kurar. -
    6 Eleştirel düşünme yeteneği kazanır. 4
    7 Sosyal olayları ve olguları teorik olarak anlama, açıklama ve yorumlama becerisini kazanır. -
    8 Disiplinler arası bakış açısını kazandırır 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster