ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Cok Kulturluluk ve Bırlıkte Yasama SOS219 GÜZ 3+0 S 5
    Öğrenme Çıktıları
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4013030
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6014040
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   154
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,13 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Ahlaki Monizm K1 ilgili başlık
    2 Çoğulculuk Biçimleri K1 ilgili başlık
    3 : Kültürü anlamak 1 K1 ilgili başlık
    4 : Kültürü anlamak 2 K1 ilgili başlık
    5 Kimlik 1 K3 sf:17-50
    6 Kimlik 2 K3 sf:17-50
    7 Çokkültürlülüğün Demokratik doğuşu K2 bölüm 1
    8 Milli entegrasyon biçimleri K2 bölüm2
    9 dünyada çokkültürlülük K2 bölüm 4
    10 kültürel tanınmanın yolları K2 bölüm 5
    11 pozitif ayrımcılık k2 bölüm 6
    12 Çokkültürlü bir toplumun politik yapısı 1 K1 ilgili bölüm
    13 Çokkültürlü bir toplumun politik yapısı 2 K1 ilgili bölüm
    14 Çokkültürlü bir toplumda eşitlik K1 ilgili bölüm
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Fatma Ceyda BAŞ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1 Parekh, B.(2002). Çokkültürlülüğü Yeniden Düşünmek. Ankara: Phoenix Yay. K2 Doytcheva, M.(2016), , Çokkültürlülük, İstanbul: İletişim Yay. K3 Anık, M. (2012). Kimlik ve Çokkültürcülük Sosyolojisi. İstanbul:Açılım Kitap
    Yardımcı Kitap Taylor, C., Çokültürcülük, Yapı Kredi Yay., 2010. Kymlicka, W., Çokkültürlü Yurttaşlık, Ayrıntı Yay., 1998.
    Dersin Amacı çokkültürlülük ve birlikte yaşamak olgusunun tarihsel ve düşünsel arka planının anlaşılması.konuyla ilgili kavramsal altyapının oluşması. Bu bağlamda, çokkültürlülük düşüncesinin sosyolojik önemini açıklaması ve tartışması.
    Dersin İçeriği Kültür, kimlik, çokkültürlülük, kültürel çoğulculuk, üst kültür, alt kültür,dünya`da çokültürlülük
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sosyoloji programından mezun olan öğrenci, kendi başına sosyolojik araştırma becerisini kazanır. 3
    2 Sosyolojik düşünme kapasitesini öğrenir ve geliştirir. 5
    3 Sosyoloji bilgi ve müktesebatına sahip olur. 2
    4 Tekil sosyal olaylar ile sosyal teoriler arasında ilişki kurma kapasitesini edinir ve bu kapasiteyi geliştirir. 4
    5 Tarihsel olaylar ve olgular ile güncel sosyolojik olaylar ve durumlar arasında bağlantı kurar. 3
    6 Eleştirel düşünme yeteneği kazanır. 5
    7 Sosyal olayları ve olguları teorik olarak anlama, açıklama ve yorumlama becerisini kazanır. 4
    8 Disiplinler arası bakış açısını kazandırır 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster