ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Kuresellesme ve Tuketım Toplumu SOS316 BAHAR 3+0 S 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Kültürel ve etik değerleri gözeterek alanlarıyla ilgili konularda yaptıkları çalışmaları gerçekleştirip, söz konusu değerleri tanır.
    2-Tüketim kuramları, tüketimin mantığı ve tüketimin toplumsal etkilerini fark eder.
    3-Tüketim kültürü, medyanın tüketime etkisi, tüketim çeşitlerini kavrar.
    4-Küresel boyutta tüketim, uluslararası şirketler, uluslararası alışveriş şekillerini tanır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012525
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6014040
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   149
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,97 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Etik ve Moralite Kavramları, Toplumsal Moralite, Evrensel Etik ve Tüketim olgusunun ele alınması. K1
    2 Etiğe İlişkin Farklı Yaklaşımlar, Kant?ın Moral Felsefesinin analizi ve Gereksinimle tüketim olgusu arasındaki farkın irdelenmesi. K2
    3 Meslek Etiği ve Emile Durkheim?in Organik Toplum Tasarımı ve Tüketim toplumu kavramının doğuşunun incelenmesi. K3, K4
    4 Meslek Etiğinin Yeniden gündeme Gelmesinin Nedenleri: Küresellik ve Küreselleşme ve Teknolojik ilerleme ve üretim biçimleri arasındaki bağıntının değerlendirilmesi Y1, K5
    5 Neo Liberal Ortamda regülatör güç olarak Etik ve Kitlesel üretimin ve kitlesel tüketimin başlamasıyla tüketim kavramının değişen içeriğinin irdelenmesi. K6
    6 Ulus aşan Şirketler, Ulusal Devlet ve İletişim Toplumu Tüketim Toplumu, Risk toplumu, Ekonomik Spazm ve Küreselleşmenin de etkisiyle tüketimin dünya genelinde kültürel yaşamın bir parçası haline gelmesinin ele alınması. K7, K8,
    7 Sürdürülebilir Ekonomi, Toplum, Çevre ve Benlik/ Meslek Etiğinin Davranışsal Kodları ve Günümüzde tüketim mallarının sosyal ve simgesel bir içeriğe kavuşmasının üzerinde durulması. K9
    8 Simulasyon ve Simulakra K10, Y2
    9 Üretimde Etik ve Tüketim olgusunun toplumsal statü ile bağıntısının kurulması. K11
    10 Pazarlamada Etik ve Tüketicinin süreç içinde farklılaşan kimliğinin ve seçimlerinin üzerinde durularak, tüketim alışkanlıklarının farklılaşan içeriğinin incelenmesi. K12
    11 Reklamda Etik ve Modern ve postmodern dönemde tüketim biçiminin nasıl bir farklılaşma gösterdiğinin ortaya konulması. K13
    12 Muhasebede Etik ve Çeşitli örnekler üzerinden popüler kültürel değerler ile tüketim olgusu arasındaki ilişkinin gösterilmesi. K14
    13 Tüketimde Etik ve Reklam, popüler kültür ve tüketim kavramlarının örnekler üzerinden irdelenmesi. K15
    14 Etik Sorunlar İçeren Vaka Tartışmaları ve Tüketimin değişen içeriğinin Türkiye`deki toplumsal yaşam içinde nasıl bir etkide bulunduğunun farklı örneklerle ele alınması. Y3
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Şahin DOĞAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Baudrillard, J. (1997) Tüketim Toplumu, Çev:Hazal Deliçaylı- Ferda Keskin, İstanbul: Ayrıntı Yayınları K2. Köse, H.(2010) .Medya ve Tüketim Sosyolojisi, Ankara: Ayraç Yayınları. K3. Odabaşı, Y. (2006) Postmodern Pazarlama, İstanbul: MediaCat Yayınları. K4. Yanıklar, C.(2006)Tüketim Sosyolojisi, İstanbul: Birey Yayınları. K5. Zorlu, A.(2006)Tüketim Sosyolojisi, İstanbul: Glocal Yayınları. K6. Coşkun, S. (2011). Küreselleşme sürecinde tüketim toplumu ve tüketim kültürü, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü. K7. Featherstone, M. J.(1996) "Postmodernizm ve tüketim toplumu,Çev, Mehmet Küçük. İstanbul: Ayrıntı Yayınları K8. Gülcan, C. and T. Ç. J. M. Ü. İ. F. D. ERGİN (2020). "Tüketim Kültürü Bağlamında Bireyin Sosyal Kimlik İnşası Üzerine Bir Araştırma: Marka Toplulukları." 7(1): 30-48. K10. Ongan, A. (2014). Tüketim kültürünün yeniden üretimi: Hollywood sineması örneği, Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. K11. SARAL GÜNEŞ, S. and Ö. J. J. o. Y. U. KÜKRER AYDIN (2016). "Tüketim Kültürü Çerçevesinde Lüks Yaşam Tarzlarının Dekorasyon Dergilerindeki Reklamlarda Sunumu: Home Art Dekorasyon Dergisi Örneği." 11(43) K12. Şentürk, R. and B. Yok (2010). "Tüketim ve değerler." K13. Tekin, N. J. İ.-Ş.-İ. (2012). "Tüketim Temelli Hayat Tarzları ve Gösteri Mekânı Olarak Kentler." 68-84. K14. Torlak, Ö. (2000). Tüketim: Bireysel eylemin toplumsal dönüşümü, İnkılâb Basım Yayım. K15. Ünal, Y. (2009). Tüketim toplumuna geçişte televizyonun sosyo-ekonomik rolü, DEÜ Güzel Sanatlar Enstitüsü.
    Yardımcı Kitap Y1. Baudrillard,J.(1997) Tüketim Toplumu, İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Y2. Torlak, Ö.(2001), Pazarlama ahlakı,İstanbul: Beta Yayınları. Y3. Odabaşı,Y.(1999) Tüketim Kültürü Yetinen Toplumdan Tüketen Topluma, İstanbul:Sistem Yayıncılık.
    Dersin Amacı Öğrencilere profesyonel etiğin öneminin kavratılması. Mesleği icra edebilme, sürdürülebilir bir toplum, ekonomi ve yönetim için etik kurallara uymanın artık zorunlu olduğunu göstermek.Tüketim kavramının tarihsel kökenleri incelenerek, tüketimin günümüz toplumlarında değişen yeni anlamlarının ve öneminin üzerinde durarak, yeni kültürel değerlerin yaratılmasında ve yaygınlaştırılmasında etkide bulunan tüketim kavramının derinlemesine irdelenmesi amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Küreselleşen dünyada ve birbirlerine entegre olan piyasalarda etik Rönesansınsın gerekliliğine ilişkin tartışmaların yapılması, tüketimin mucizevi statüsü, tüketim kuramı, tüketimin toplumsal mantığı, üsttüketim, kitle iletişim kültürü, tüketim nesnesi olarak beden, hedonizm, alış veriş merkezleri, tüketim kültürü, ihtiyaçlar ve arzular... dersin içeriğini oluşturmaktadır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sosyoloji programından mezun olan öğrenci, kendi başına sosyolojik araştırma becerisini kazanır. 3
    2 Sosyolojik düşünme kapasitesini öğrenir ve geliştirir. 2
    3 Sosyoloji bilgi ve müktesebatına sahip olur. 4
    4 Tekil sosyal olaylar ile sosyal teoriler arasında ilişki kurma kapasitesini edinir ve bu kapasiteyi geliştirir. -
    5 Tarihsel olaylar ve olgular ile güncel sosyolojik olaylar ve durumlar arasında bağlantı kurar. -
    6 Eleştirel düşünme yeteneği kazanır. 3
    7 Sosyal olayları ve olguları teorik olarak anlama, açıklama ve yorumlama becerisini kazanır. -
    8 Disiplinler arası bakış açısını kazandırır -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster