ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Uygulamalı Sosyolojık Arastırmalar II SOS420 BAHAR 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bilimsel araştırma için gerekli teorik donanım kazanır.
    2-Bilimsel araştırma için gerekli teorik donanım kazanır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)17351
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4013030
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6014545
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   168
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,6 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Ölçme ve ölçekleme
    2 Güvenilirlik ve geçerlilik
    3 Ölçekleme türleri
    4 Veri toplama teknikleri
    5 Anket
    6 Mülakat
    7 Gözlem
    8 ARA SINAV
    9 Veri analizi
    10 Araştırma desenleri ve istatistiksel analizleri
    11 Analiz türleri
    12 Analiz türlerinin öğrenilmesi
    13 Verilerin yorumlanması
    14 Raporların yazılması
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Şahin DOĞAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Neuman, W. L. (2006). Toplumsal Araştırma Yöntemleri: Nitel ve Nicel Yaklaşımlar Cilt I, II., Çev: S. Özge, İstanbul:Yayın Odası.
    Yardımcı Kitap Balcı,Ali: Sosyal Bilimlerde Araştırma Yömtem , Teknik ve İlkeler, Pegem Yayınları, Ankara, 2009 Punch, Keith F., Sosyal Araştırmalara Giriş: Nicel ve Nitel Yaklaşımlar, Çev:Dursun Bayrak,vd. Siyasal Kitabevi, Ankara, 2005 Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S. ve Yıldırım, E. (2010) Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, SPSS Uygulamalı, Adapazarı: Sakarya Yayıncılık. Arslantürk, Zeki: Araştırma Yöntem ve Teknikleri, Çamlıca Yayınları, İstanbul, 2004 Bailey, Kenneth D. (1987) Methods Of Social Research, The Free Press, New York, London Büyüköztürk, Şener, Sosyal Bilimler için Veri Analizi Elkitabı. Pegem Yayıncılık.Ankara, 2002 Geray, H. Toplumsal Araştırmalarda Nicel ve Nitel Yöntemlere Giriş. Ankara: Siyasal Kitabevi, Ankara, 2006 Gökçe, Birsen: Toplumsal Bilimlerde Araştırma, Savaş Yayınları, Ankara, 1992 Karasar, Niyazi:Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayın Dağıtım , Ankara, 2002 Kurtkan Bilgiseven Amiran: Sosyal İlimler Metodolojisi, Filiz Kitabevi, İstanbul, 1982 Mayring, Philipp:Nitel Araştırmaya Giriş, çev:Adnan Gümüş ve M.Sezai Durgun, Baki Kitabevi Seyhan/Adana 2000 Moser, Sır Claus and Graham Kalton, (1979) Survey Methots in Social Investigation, Heineman Educational Boks, London Sencer, Muzaffer, Yakut Irmak: Toplum Bilimlerinde Yöntem, Say Kitap pazarlamaistanbul, 1984 Tavşancıl, Ezel, Tutumların Ölçülmesi ve SPSS ile Veri Analizi, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2002 Yıldırım, Ali, Hasan Şimşek, Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2000
    Dersin Amacı Evren ve örneklem seçimi, soru kağıdının hazırlanması desen oluşturma, anket, mülakat, gözlem, gibi tekniklerin uygulanmasının öğretilmesi, verilerin toplanması ve analiz edilmesi, verilerin yorumlanması, rapor hazırlanması, sosyal araştırma etiği gibi konuların kavratılması dersin temel amaçlarını oluşturmaktadır.
    Dersin İçeriği Sosyal araştırma için evren ve örneklem seçimi, geçerlik güvenirlik, verilerin analizi, verilerin yorumu, rapor hazırlama...
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sosyoloji programından mezun olan öğrenci, kendi başına sosyolojik araştırma becerisini kazanır. 5
    2 Sosyolojik düşünme kapasitesini öğrenir ve geliştirir. 5
    3 Sosyoloji bilgi ve müktesebatına sahip olur. 5
    4 Tekil sosyal olaylar ile sosyal teoriler arasında ilişki kurma kapasitesini edinir ve bu kapasiteyi geliştirir. 5
    5 Tarihsel olaylar ve olgular ile güncel sosyolojik olaylar ve durumlar arasında bağlantı kurar. 5
    6 Eleştirel düşünme yeteneği kazanır. 5
    7 Sosyal olayları ve olguları teorik olarak anlama, açıklama ve yorumlama becerisini kazanır. 1
    8 Disiplinler arası bakış açısını kazandırır 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster