Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Türkiye`de sosyolojisinin Kuruluş süreci ve Ziya Gökalp
|
K1
|
2
|
Türkiye`de sosyolojisinin Kuruluş süreci::Prens Sebahattin
|
K1
|
3
|
Türkiye`de sosyolojisinin Kuruluş süreci::Mustafa Suphi
|
K2
|
4
|
Türkiye`de Sosyolojinin gelişimine Alman Düşünürlerinin Etkisi: Gerard Kessler, Hans Freyer
|
K2
|
5
|
Türkiye`de sosyolojisinin gelişim süreci:İsmail Hakkı Baltacıoğlu
|
K1
|
6
|
Türkiye`de sosyolojisinin gelişim sürecinde Ankara Ekolu: Behice Boran
|
K1
|
7
|
Türkiye`de sosyolojisinin gelişim sürecinde Ankara Ekolu: Mübeccel Kıray
|
K2
|
8
|
Türkiye`de sosyolojisinin gelişim sürecinde Ankara Ekolu: Niyazi Berkes
|
K1
|
9
|
Türkiye`de sosyolojisinin gelişim sürecinde İstanbul Ekolu: Ziyaeddin Fahri Fındıkoğlu
|
K2
|
10
|
Türkiye`de sosyolojisinin gelişim sürecinde İstanbul Ekolu: Nurettin Şazi Kösemihal
|
K2
|
11
|
Türkiye`de sosyolojisinin gelişim sürecinde İstanbul Ekolu:Hilmi Ziya Ülken
|
K1
|
12
|
Türk Sosyoloji tarihinde 1950-60 dönemi ve Mümtaz Turhan
|
K1
|
13
|
Türk Sosyoloji tarihinde 1960 dönemi ve sosyolojik çalışmaların niteliği
|
K1
|
14
|
Türk Sosyoloji tarihinde 1980 sonrasındaki sosyolojik çalışmalar
|
K1
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç Dr. Kemal Dil
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Yok
|
Kaynaklar
|
K1. Kaçmazoğlu, Bayram (2002), Türk Sosyoloji Tarihine Giriş, Ön Koşullar Birinci Cilt, Birey Y. İstanbul.
K2. Özdemir, Çağatay (2008), Türkiye`de Sosyoloji, Phoenix Yayınları, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
Ülken, Hilmi Ziya (1966), Türkiye`de Çağdaş Düşünce Tarihi, İşbankası Yayınları
Kongar, Emre, (1988) Türk Toplumbilimcileri, Remzi Kitapevi, İstanbul
|
Dersin Amacı
|
Dersin Amacı Türk sosyolojisini ve Türk sosyolojisindeki temel fikirleri analiz ederek, Türk sosyolojisinde temel çalışmalar hakkında düşünceler geliştirmektir.
|
Dersin İçeriği
|
Bu dersin içeriğini Türk sosyolojisinde temel fikirler, temel çalışmalar, Türk sosyolojisinin tarihsel gelişimi yer almaktadır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sosyoloji programından mezun olan öğrenci, kendi başına sosyolojik araştırma becerisini kazanır.
|
-
|
2
|
Sosyolojik düşünme kapasitesini öğrenir ve geliştirir.
|
3
|
3
|
Sosyoloji bilgi ve müktesebatına sahip olur.
|
5
|
4
|
Tekil sosyal olaylar ile sosyal teoriler arasında ilişki kurma kapasitesini edinir ve bu kapasiteyi geliştirir.
|
-
|
5
|
Tarihsel olaylar ve olgular ile güncel sosyolojik olaylar ve durumlar arasında bağlantı kurar.
|
5
|
6
|
Eleştirel düşünme yeteneği kazanır.
|
-
|
7
|
Sosyal olayları ve olguları teorik olarak anlama, açıklama ve yorumlama becerisini kazanır.
|
5
|
8
|
Disiplinler arası bakış açısını kazandırır
|
-
|