ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Gündelik Hayat Sosyolojisi SOS413 GÜZ 3+0 S 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Gündelik hayat ve sosyoloji ilişkisini tanımlar.
    2-Gündelik hayat içerisindeki durumları sosyolojik düşünme becerisiyle analiz eder.
    3-Gündelik hayat sosyolojisindeki kuramsal tartışmaları karşılaştırır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler10155
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   153
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,1 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Gündelik Hayat Nedir? I K1, ss.222-237
    2 Gündelik Hayat Nedir? II K1, ss.222-237
    3 Gündelik Hayat Sosyolojisinin Derdi Nedir? K2, ss.13-34
    4 Gündelik Hayata Sosyolojik Yaklaşımlar I K3, ss.35-52
    5 Gündelik Hayata Sosyolojik Yaklaşımlar II K4, Bölüm 2
    6 Gündelik Hayata Sosyolojik Yaklaşımlar III K4, Bölüm 2
    7 Etnometodoloji K5, ss.213-234
    8 Kamusal Alan K6, ss.257-274
    9 Özel Alan K7, ss.120-159
    10 Kentsel Mekanlar ve Gündelik Hayat K7, ss.120-159
    11 Göç ve Gündelik Hayat K9, ss. 43-71
    12 Popüler Kültür ve Gündelik Hayat K10, ss. 147-180
    13 Gündelik Hayatın Ayrılmaz Parçası: Boş Zaman K11, ss. 337-353
    14 Türkiye?de Gündelik Hayat K12, ss. 147-171
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğretim Görevlisi Dr. Esra Demirkol Colosio
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Kurtoğlu, A. (2021). Sosyolojik Bir Araştırma Nesnesi Olarak Gündelik Hayatın Kavramsallaştırılması ve İncelenmesi Sorunu, Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, 38(1), 222-237. K2. Esgin, A. (2018). Gündelik Hayat Sosyolojisi: Tarihsel Süreç ve Temel İlkeler, A. Esgin ve G. Çeğin (eds.) Gündelik Hayat Sosyolojisi: Temalar, Sorunsallar ve Güzergahlar (13-34 s). Phoenix Yayınları: Ankara. K3. Esgin, A. ve Özben, M. (2018). Klasik Sosyoloji ve Gündelik Hayat: Durkheim?den Parsons?a, A. Esgin ve G. Çeğin (eds.) Gündelik Hayat Sosyolojisi: Temalar, Sorunsallar ve Güzergahlar (35-52 s). Phoenix Yayınları: Ankara. K4. Çetin, E. (2017). Gündelik Hayata Sosyolojik Bakmak. Siyasal Kitabevi: Ankara. K5. Binici, U. ve Tatlıcan, Ü. (2018). Harold Garfinkel?in Etnometodolojisinde Gündelik Hayat, A. Esgin ve G. Çeğin (eds.) Gündelik Hayat Sosyolojisi: Temalar, Sorunsallar ve Güzergahlar (213-234 s). Phoenix Yayınları: Ankara. K6. Güven, Z.C. ve Satır, M.E. (2018). Yeni Bir Kamusal Alan Arayışı Olarak Change.Org, İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 46, 257-274. K7. Şenol Cantek, F.; Ünlütürk Ulutaş, Ç. ve Çakmak, S. (2014). Evin içindeki sokak, sokağın içindeki ev: Kamusal ile özel arasında kalanlar, F. Şenol Cantek (ed.) Kenarın Kitabı: Arada Kalmak, Çeperde Yaşamak (120-159 s.). İletişim Yayınları: İstanbul. K8. Gökozkut, B. ve Somuncu, M. (2019). Ankara?da Yeni Mamak Kentsel Dönüşüm Projesi Ölçeğinde Dönüşen Mekânlar, Değişen Gündelik Hayat Pratikleri, Ankara Araştırmaları Dergisi, 7(1), 105-124. K9. Sili Kalem, A. (2015). Türk Çayına Süt Katmak: Londra?da Yaşayan Türkiyeli Göçmenlerin Gündelik Hayatları, İnsan&Toplum, 5(10), 43-71. K10. Fendal, D. (2014). Türkiyedeki Kahve ve Mutfak Kültürünün Dönüşümü Üzerinden Küreselleşme Sürecinde Küresel ve Yerel Kültürün Etkileşim ve Eklemlenişi, Galatasaray Üniversitesi İletişim Dergisi, Özel Sayı: 2 (Aynalı Labirent: Küreselleşen Kentte Tüketim), 147-180. K11. Subaşi Tunç, S. (2019). Telefonda Takılmak: Boş Zaman, Hegemonya ve Gençlik Kültürü, Hacettepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Kültürel Çalışmalar Dergisi, 6(2), 337-353. K12. Akçaoğlu, A. (2021). Tedirgin Etkileşim: Salgın Döneminde Gündelik Hayatın Dönüşümü, B. Aykan ve O. Bilginer (eds.) Salgın Halleri: Covid-19 ve Toplumsal Eşitsizlikler (147-171 s). Nika Yayınevi: Ankara.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Günlük hayatın sosyolojisi sosyal eylemin anlamına yoğunlaşmıştır. Ders bu alanın üç temel perspektiften bilgisini örnek okumalarla sunar. Çağdaş kuramsal çabalara yer verir. Ek olarak, bu ders bir hayatı anlama, anlamlandırma ve estetize etme deneyimi olarak tasarlanmıştır.
    Dersin İçeriği Bu ders, günlük yaşam sosyolojisinde temel kavramları, kuramsal yaklaşımlar, gündelik hayat ve toplumsal cinsiyet üzerine tartışmaları içerir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sosyoloji programından mezun olan öğrenci, kendi başına sosyolojik araştırma becerisini kazanır. -
    2 Sosyolojik düşünme kapasitesini öğrenir ve geliştirir. 3
    3 Sosyoloji bilgi ve müktesebatına sahip olur. 5
    4 Tekil sosyal olaylar ile sosyal teoriler arasında ilişki kurma kapasitesini edinir ve bu kapasiteyi geliştirir. -
    5 Tarihsel olaylar ve olgular ile güncel sosyolojik olaylar ve durumlar arasında bağlantı kurar. -
    6 Eleştirel düşünme yeteneği kazanır. -
    7 Sosyal olayları ve olguları teorik olarak anlama, açıklama ve yorumlama becerisini kazanır. 5
    8 Disiplinler arası bakış açısını kazandırır -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster