Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Derse Giriş ve İşleyiş Metotlarının Anlatılması
|
K1- BÖLÜM 1
|
2
|
Ege Dünyasının Tarihi Coğrafyası
|
K1- BÖLÜM 1
|
3
|
Üçüncü Binyıl Sonuna Kadar Ege Dünyası (Girit, Yunanistan, Ege Adaları ve Anadolu)
|
K1- BÖLÜM 2
|
4
|
İkinci Binyılda Ege Bölgesi (Girit, Yunanistan ve Akalar)
|
K1- BÖLÜM 3
|
5
|
Yunan Tarihinin Ortaçağı, Dor Göçleri ve Sonuçları
|
K1- BÖLÜM 4
|
6
|
Yunan Ortaçağının Ekonomik ve Kültürel Gelişimi ve Sonu: Koloniler Devri
|
K1- BÖLÜM 4
|
7
|
Homeros Öncesi Dönemden Arkaik Çağ’ın Sonuna Kadar Genel Durum
|
K1- BÖLÜM 5
|
8
|
Yunan Tarihinin Klasik Çağı, Pers Krallığı, İyonya İhtilali ve onu izleyen olaylar.
|
K1- BÖLÜM 6
|
9
|
Yunan Tarihinin Klasik Çağı, Pers Krallığı, İyonya İhtilali ve onu izleyen olaylar.
|
K1- BÖLÜM 6
|
10
|
Pers -Yunan Savaşları
|
K1- BÖLÜM 6
|
11
|
Peloponnesos Savaşları ve Sonrası Durum
|
K1- BÖLÜM 6
|
12
|
Makedonya Egemenliği ve Helenistik Çağ
|
K1- BÖLÜM 7
|
13
|
Anadolu`da Kurulan Helenistik Krallıklar
|
K1- BÖLÜM 8
|
14
|
Anadolu`da Kurulan Helenistik Krallıklar
|
K1- BÖLÜM 8
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Ahmet GÖZLÜ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1- Mansel, A. M. (2004). Ege ve Yunan Tarihi. Türk Tarih Kurumu Yayınları, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
YK 2- Tekin, O. (2008). Eski Yunan ve Roma Tarihine Giriş. İletişim Yayınları, İstanbul.
YK 3- Blunt, A.W.F. (1984) Batı Uygarlığının Temelleri (çev. M. Erim), İ.Ü. Edebiyat Fakültesi Yayınları, İstanbul.
YK 4- Tanilli, S. (1994). Yüzyılların Gerçeği ve Mirası. İnsanlık Tarihine Giriş. I: İlk Çağ. Say Yayınları, İstanbul.
YK 5- Ağaoğulları, M.A. (1989). Eski Yunanda Siyaset Felsefesi. V Yayınları, Ankara.
|
Dersin Amacı
|
Bu ders öğrencilere, Ege ve Yunan, Akdeniz Medeniyetleri hakkında bilgi vermek. Anadolu ve Yunan medeniyeti arasındaki etkileşmeleri ortaya koymayı amaçlar.
|
Dersin İçeriği
|
Ege Dünyasının Tarihi Coğrafyası, Üçüncü Binyıl Sonuna Kadar Ege Dünyası (Girit, Yunanistan, Ege Adaları ve Anadolu), İkinci Binyılda Ege Bölgesi (Girit, Yunanistan ve Akalar),Yunan Tarihinin Ortaçağı, Dor Göçleri ve Sonuçları,Yunan Ortaçağının Ekonomik ve Kültürel Gelişimi ve Sonu: Koloniler Devri, Homeros Öncesi Dönemden Arkaik Çağ?ın Sonuna Kadar Genel Durum, Yunan Tarihinin Klasik Çağı, Pers Krallığı,Makedonya Egemenliği ve Helenistik Çağ, Anadolu?da Kurulan Helenistik Krallıklar.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir.
|
2
|
2
|
Sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular.
|
-
|
3
|
Bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir.
|
-
|
4
|
Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir.
|
4
|
5
|
Öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir.
|
-
|
6
|
Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
|
2
|
7
|
Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır.
|
3
|
8
|
Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde)
|
2
|
9
|
Sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır.
|
-
|
10
|
Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır.
|
4
|
11
|
Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
|
3
|
12
|
Sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
|
5
|