ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Türk Tarihine Giriş II TAR104 BAHAR 3+0 Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Hunlar, Göktürkler ve Uygurlar ile
    2-Bozkır kültürünün temel yönlerini yorumlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)10440
    Ödevler05630
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   147
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,9 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 BozkırKültürünün Temel Özellikleri
    2 Türklerde Hükümdarlık: Cihan Hakimiyeti Anlayışı
    3 Devlet Yönetimi
    4 Hanedan ve Veraset
    5 Ordu Teşkilatı
    6 Adalet ve Yargı
    7 Diplomasi
    8 Sosyal Yapı: boy, bodun
    9 Sosyal Yapı: aile, urug
    10 İktisadi Hayat: Göçebe Ekonomisi
    11 Din: Gök Tanrı İnancı ve Şamanizm
    12 Eğitim, Edebiyat ve Sanat
    13 Düşünce
    14 Ahlak
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç.Dr. Mustafa Kalkan
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar İbrahim Kafesoğlu, Türk Milli Kültürü, İstanbul, Ötüken, 2009
    Yardımcı Kitap Rene Grosset, Bozkır İmparatorluğu, İstanbul, Ötüken, 1981. Zeki Velidi Togan, Umumi Türk Tarihi?ne Giriş, Ankara, Enderun, 1981. Bahaeddin Ögel, Büyük Hun İmparatorluğu Tarihi, 2 cilt, Ankara, Kültür ve Turizm Bakanlığı, 1981. Ali Ahmetbeyoğlu, Avrupa Hun İmparatorluğu, Ankara, TTK, 2001. Sadettin Gömeç, Kök Türk Tarihi, Ankara, Akçağ Yayınları, 1999. L.N. Gumilev, Hunlar, İstanbul, Selenge Yayınları, 2002. Akdes Nimet Kurat, IV.-XVIII. Yüzyıllarda Karadeniz?in Kuzeyindeki Türk Kavimleri ve Devletleri, Ankara, Murat Kitapevi, 2002.
    Dersin Amacı Bu ders, İslam öncesi Türk imparatorluklarının siyasi, sosyal, kültürel ve ekonomik kurumları ile bozkır kültürünün temel özelliklerini öğretmeyi hedefler.
    Dersin İçeriği Bozkır Kültürünün Temel Özellikleri, Türklerde Hükümdarlık: Cihan Hakimiyeti Anlayışı Devlet Yönetimi, Hanedan ve Veraset, Ordu Teşkilatı, Adalet ve Yargı, Diplomasi, Sosyal Yapı, İktisadi Hayat Eğitim, Edebiyat ve Sanat, Düşünce ve Ahlak
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Tarih bölümü mezunları, sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir. 5
    2 Tarih bölümü mezunları, sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular. 4
    3 Tarih bölümü mezunları, sahalarında bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir. 5
    4 Tarih bölümü mezunları, edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir. -
    5 Tarih bölümü mezunları, öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir. 4
    6 Tarih bölümü mezunları, sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır. 5
    7 Tarih bölümü mezunları, farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır. -
    8 Tarih bölümü mezunları, yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) 5
    9 Tarih bölümü mezunları, sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır. -
    10 Tarih bölümü mezunları, sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır. 5
    11 Tarih bölümü mezunları, beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. 5
    12 Tarih bölümü mezunları, sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster