ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    İslam Tarihi II TAR106 BAHAR 3+0 Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Tarih bölümü mezunları, sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir.
    2-İslam Dünyasında Şianın ortaya çıkışını ve tarihsel gelişimini,
    3-Abbasilerin yönetim tarzı ile onların devrindeki siyasi ve toplumsal durumu,
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)10550
    Ödevler011010
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3012020
    Proje012020
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 10000
    Toplam İş Yükü(Saat)   162
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,4 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Emeviler ve Abbasiler Dönemine Dair Kaynakların Tanıtılması
    2 Emevi Devleti’nin Kurulması ve Muaviye Dönemi
    3 Yezid, Abdülmelik B. Mervan Dönemleri
    4 I. Velid b. Abdülmelik ve Süleyman B.Abdülmelik Dönemleri
    5 Emevi Devleti’ni Duraklaması ve Yıkılması
    6 Endülüs Emevi Devleti
    7 Emevilerde Devlet Yönetimi, Sosyal ve Kültürel Gelişmeler,
    8 Fikir Hareketleri
    9 Endülüs Emevi Devletinin Avrupa Kültürüne Katkıları
    10 Abbasi Devletinin Kurulması, Saffah ve Mansur Dönemleri
    11 Harun Reşid, Memun ve Mutasım Dönemleri
    12 Abbasi Devleti’nin Sonraki Önemli Halifeleri ve Yıkılışı
    13 Abbasilerde Devlet Yönetimi
    14 Abbasilerde Dini ve Kültürel Fikir Hareketleri
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Sayime Durmaz
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Sabri Hizmetli, İslam Tarihi, Ankara 1999
    Yardımcı Kitap Adem Apak, Anahatlarıyla İslam Tarihi, III-IV, İstanbul: Ensar, 2010.
    Dersin Amacı Bu ders, Hz. Muhammed sonrasında İslam toplumlarındaki sosyal, siyasi, askeri ve idari yapılanmaların kavranmasını amaçlamaktadır.
    Dersin İçeriği Emevi Devleti?nin Kurulması ve Muaviye Dönemi, Yezid, Abdülmelik B. Mervan Dönemleri, I. Velid b. Abdülmelik ve Süleyman B.Abdülmelik Dönemleri, Emevi Devleti?ni Duraklaması ve Yıkılması, Endülüs Emevi Devleti, Emevilerde Devlet Yönetimi, Sosyal ve Kültürel Gelişmeler, Fikir Hareketleri, Abbasi Devletinin Kurulması, Abbasilerde Devlet Yönetimi, Abbasilerde Dini ve Kültürel Fikir Hareketleri
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Tarih bölümü mezunları, sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir. 5
    2 Tarih bölümü mezunları, sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular. 5
    3 Tarih bölümü mezunları, sahalarında bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir. 4
    4 Tarih bölümü mezunları, edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir. -
    5 Tarih bölümü mezunları, öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir. 5
    6 Tarih bölümü mezunları, sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır. 5
    7 Tarih bölümü mezunları, farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır. -
    8 Tarih bölümü mezunları, yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) 4
    9 Tarih bölümü mezunları, sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır. -
    10 Tarih bölümü mezunları, sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır. 5
    11 Tarih bölümü mezunları, beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. -
    12 Tarih bölümü mezunları, sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster