|
Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
|
1
|
Emeviler ve Abbasiler Dönemine Dair Kaynakların Tanıtılması
|
|
|
2
|
Emevi Devleti`nin Kurulması ve Muaviye Dönemi
|
|
|
3
|
Yezid, Abdülmelik B. Mervan Dönemleri
|
|
|
4
|
I. Velid b. Abdülmelik ve Süleyman B.Abdülmelik Dönemleri
|
|
|
5
|
Emevi Devletinin Duraklaması ve Yıkılması
|
|
|
6
|
Endülüs Emevi Devleti
|
|
|
7
|
Emevilerde Devlet Yönetimi, Sosyal ve Kültürel Gelişmeler,
|
|
|
8
|
Fikir Hareketleri
|
|
|
9
|
Endülüs Emevi Devletinin Avrupa Kültürüne Katkıları
|
|
|
10
|
Abbasi Devletinin Kurulması, Saffah ve Mansur Dönemleri
|
|
|
11
|
Harun Reşid, Memun ve Mutasım Dönemleri
|
|
|
12
|
Abbasi Devleti`nin Sonraki Önemli Halifeleri ve Yıkılışı
|
|
|
13
|
Abbasilerde Devlet Yönetimi
|
|
|
14
|
Abbasilerde Dini ve Kültürel Fikir Hareketleri
|
|
|
Ön Koşul
|
-
|
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Sorumlusu
|
Assoc.Prof. Dr. Sayime Durmaz
|
|
Dersi Verenler
|
-
|
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
|
Kaynaklar
|
Hamdi Savaş, İslam Tarihi, v. II, Emeviler ve Abbasiler Devri, Erciyes Ü. Yayınları, Kayseri 1993
|
|
Yardımcı Kitap
|
Nuri ÜNLÜ, Anahatlarıyla İslam Tarihi, Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Yayınları, İstanbul 1984,
|
|
Dersin Amacı
|
Bu ders, Peygamberimizin ümmeti devrinin sosyal, siyasi, askeri ve idari yapılarını öğretmeyi amaçlamaktadır.
|
|
Dersin İçeriği
|
In short time after the death of the Prophet Muhammad, political ambitions of his companions caused a change in thought of govermental power in Islam. In turn this resulted in inner struggle and fight that weaken social structure. However, the example of Andalusia became the symbol of success in science, administration and society. Similarities and differences between two examples should be explained.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|
1
|
Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir.
|
5
|
|
2
|
Sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular.
|
5
|
|
3
|
Bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir.
|
4
|
|
4
|
Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir.
|
-
|
|
5
|
Öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir.
|
5
|
|
6
|
Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
|
5
|
|
7
|
Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır.
|
-
|
|
8
|
Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde)
|
4
|
|
9
|
Sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır.
|
-
|
|
10
|
Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır.
|
5
|
|
11
|
Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
|
-
|
|
12
|
Sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
|
4
|