ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Eskiçağ Kültür ve Medeniyeti TAR230 BAHAR 2+0 Fak./ Üni. S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Eskiçağ Medeniyetlerinin siyasi tarihini ve medeniyetlerin zaman ve mekan sınırını tanır
    2-Eskiçağ Medeniyetlerinin siyasi, sosyal, ekonomik özelliklerini sınıflandırır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)10220
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   98
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,27 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Kaynaklar, Tarihte Çağ Kavramı
    2 Eski Mezopotamya Medeniyetleri
    3 Eski Mısır Medeniyeti
    4 Eski Mısır Medeniyeti
    5 Eski Anadolu Medeniyeti
    6 Eski Anadolu Medeniyeti
    7 İran Medeniyeti Doğu Akdeniz Medeniyetleri (Fenikeliler, İbraniler)
    8 İran Medeniyeti Doğu Akdeniz Medeniyetleri (Fenikeliler, İbraniler
    9 Ege ve Yunan Medeniyetleri
    10 Etrüsk ve Roma Medeniyetleri
    11 Çin Tarihi ve Medeniyeti
    12 Hint Tarihi ve Medeniyeti
    13 İlk Türk Medeniyetleri
    14 Eskiçağ Kültür ve Medeniyetinin Çağdaş Medeniyete Etkileri
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Ahmet Gözlü
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar -
    Yardımcı Kitap 1) Akurgal Ekrem, Anadolu Uygarlıkları, İstanbul, 1988. 2) Bryce Trevor, Hitit Dünyasında Yaşam ve Toplum, Ankara 3) Darga Muhibbe, Eski Anadolu?da Kadın, İstanbul, 1984. 4) De Burg W.D., The Legacy of the Ancient World, I-II, London, 1953. 5) Ertem Hayri, Boğazköy Metinlerine Göre Hititler Devri Anadolu?sunun Florası, Ankara, 1987. 6) Erzen Afif, Doğu Anadolu ve Urartular, Ankara, 1992. 7) İnan Afet A., Eski Mısır Tarihi ve Medeniyeti, Ankara, 1956. 8) İplikçioğlu Bülent, Eskiçağ Tarihi?nin Ana Hatları, Eskişehir, 1994. 9)Kaya Yusuf (Ed.), Eskiçağ Tarihi, Anadolu Üniversitesi Yay., Eskişehir, 1991. 10) Kınal Füruzan, Eski Anadolu Tarihi, Ankara, 1998. 11) Kramer Samuel Noah , Tarih Sümer?de Başlar, Çev.Kaan İren, Kabalcı Yay., İstanbul, 1992. 12) Macqueen J.G., Hititler ve Hitit Çağında Anadolu, Ankara 2001. 13) Özsait Mehmet, İlkçağ Tarihinde Pisidya, İstanbul, 1980. 14) Sayılı Aydın, Mısırlılarda ve Mezopotamyalılarda Matematik, Astronomi ve Tıp, Ankara, 1982. 15) Sever Erol, Asur Tarihi, İstanbul, 1993. 16) Umar Bilge, Türkiye Halkının İlkçağ Tarihi I, İzmir, 1982. 17)Ünal Ahmet, Hititler Döneminde Anadolu I-II, Istanbul 202-2003.
    Dersin Amacı Bu ders öğrencilere Eskiçağ Doğu ve Batı Medeniyetlerinin kültür tarihiniöğretmeyi ve onları Eskiçağ Tarihinin temel bilgileri ile donatmayı amaçlar.
    Dersin İçeriği Eski Mezopotamya Medeniyetleri, Eski Mısır Medeniyeti, Eski Anadolu Medeniyeti,İran Medeniyeti, Doğu Akdeniz Medeniyetleri (Fenikeliler, İbraniler), Ege ve Yunan Medeniyetleri, Etrüsk ve Roma Medeniyetleri, Çin Tarihi ve Medeniyeti, Hint Tarihi ve Medeniyeti, İlk Türk Medeniyetleri, Eskiçağ Kültür ve Medeniyetinin Çağdaş Medeniyete Etkileri.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Tarih bölümü mezunları, sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir. 4
    2 Tarih bölümü mezunları, sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular. 3
    3 Tarih bölümü mezunları, sahalarında bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir. -
    4 Tarih bölümü mezunları, edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir. 4
    5 Tarih bölümü mezunları, öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir. -
    6 Tarih bölümü mezunları, sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır. 3
    7 Tarih bölümü mezunları, farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır. 4
    8 Tarih bölümü mezunları, yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) -
    9 Tarih bölümü mezunları, sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır. -
    10 Tarih bölümü mezunları, sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır. 4
    11 Tarih bölümü mezunları, beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. 4
    12 Tarih bölümü mezunları, sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster