ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Eskiçağ Tarihi II TAR102 BAHAR 3+0 Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Tarih bölümü mezunları, sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahip olur.
    2-Tarih bölümü mezunları, sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular.
    3-Tarih bölümü mezunları, sahalarında bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahip olur.
    4-Eski Batı medeniyetlerinin günümüz dünya medeniyetine olan katkılarını yorumlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)12336
    Ödevler041040
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   148
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,93 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Ege havzası kültürleri( Minos,Kiklad ve Miken)
    2 Minos uygarlığı
    3 Myken(Akha) uygarlığı
    4 Karanlık dönem
    5 arkaik Dönem
    6 klasik Dönem
    7 Büyük İskender
    8 Helenizm Devri
    9 Tarih Öncesi Çağlarda İtalya: İtalyanlar, Yunanlar, Fenikeliler, Etrüskler, Latinler ve Roma`nın Kuruluşu
    10 Krallık Dönemi (M.Ö: 735-510)
    11 Cumhuriyet Dönemi (M.Ö. 509-31 )
    12 İmparatorluk Dönemi (M.Ö. 30-M.S.476)
    13 Roma uygarlığı
    14 Roma Uygarlığı
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Ahmet Gözlü
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar -
    Yardımcı Kitap 1) Akşit Oktay, Roma İmparatorluk Tarihi, C.I-II, İstanbul 1985. 2) Atlan Sabahat, Roma Tarihinin Ana Hatları, İstanbul 1970. 3) DeBurgW.D.,TheLegacy of the Ancient World, I-II, London 1953 4) DemircioğluHalil, Roma Tarihi I, Ankara 1953. 5) Doğu Batı Düşünce Dergisi, Romalılar 1-2, Sayı 49-50, Ankara 2009. 6) Droysen, Büyük İskender, C.I-II, Çev.B.Sıtkı Baykal, İstanbul, 1945-1946. 7) Freeman Charles, Mısır, Yunan ve Roma, Dost Kitabevi, Ankara 1996. 8) GeorgeThomson,Tarih Öncesi Ege, C.I-II, Çev.CelalÜster, İstanbul 1983-1984. 9) GibbonEdward, Roma İmparatorluğu`nun Gerileyiş ve Çöküş Tarihi, C.I-III, Çev.A.Baltacıgil, İstanbul 1984-1988. 10) Herodotos, Herodot Tarihi, (Çev.M. Ökmen), Remzi Kitabevi, İstanbul 1991. 11) İplikçioğluBülent, Eskiçağ Tarihinin Ana Hatları II, Marmara Üniv. Yay., İstanbul, Tarihsiz. 12) Kaya Yusuf (Ed.), Eskiçağ Tarihi, Anadolu Üniversitesi Yay., Eskişehir 1991. 13) ManselA.Müfit,Ege ve Yunan Tarihi, TTK, Ankara1963. 14) Tekin Oğuz, Eski Yunan ve Roma Tarihine Giriş, İletişim Yay.,İstanbul 2008.
    Dersin Amacı Bu ders öğrencilere, tarihte önemli izler bırakmış olan Helen ve Roma uygarlıklarının siyasi ve kültür tarihini öğretmeyi ve öğrencileri Eskiçağ Tarihinin temel bilgileri ile donatmayı amaçlar.
    Dersin İçeriği Ege Havzası, ?Antikçağ? Anlayışı ve Yunan Tarihi, Yunan Ortaçağı: Dor Göçleri ve Etkileri, Dor İstilasından Sonra Yunanistan, Arkaik Dönem (M.Ö. 7.ve 6. Yüzyıllar): Sparta ve Atina Devletleri, Yunan Tarihinin Klasik Çağı (M.Ö. 5. Yüzyıl), Helen Uygarlığı, Büyük İskender ve Helenizm Devri, Tarih Öncesi Çağlarda İtalya: İtalyanlar, Yunanlar, Fenikeliler, Etrüskler, Latinler ve Roma?nın Kuruluşu, Krallık Dönemi (M.Ö: 735-510),Cumhuriyet Dönemi (M.Ö. 509-31 ), İmparatorluk Dönemi (M.Ö. 30-M.S.476),Hıristiyanlığın Doğuşu ve Yayılışı, 4. ve 5. Yüzyılda Roma İmparatorluğu, Roma Uygarlığı.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Tarih bölümü mezunları, sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir. 3
    2 Tarih bölümü mezunları, sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular. 4
    3 Tarih bölümü mezunları, sahalarında bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir. -
    4 Tarih bölümü mezunları, edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir. 4
    5 Tarih bölümü mezunları, öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir. 3
    6 Tarih bölümü mezunları, sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır. 3
    7 Tarih bölümü mezunları, farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır. -
    8 Tarih bölümü mezunları, yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) 2
    9 Tarih bölümü mezunları, sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır. -
    10 Tarih bölümü mezunları, sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır. 2
    11 Tarih bölümü mezunları, beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. 3
    12 Tarih bölümü mezunları, sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster