ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Uygarlık Tarihi II TAR112 BAHAR 2+0 Fak./ Üni. S 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-İnsanlık tarihinin başlangıcı; tarım, yazı ve maden başta olmak üzere insanlık tarihi için önemli olan pek çok yeni buluş, bu buluşların gerçekleştirildiği şartları kavrar.
    2-İlkçağ devletlerinin siyasi, dini ve sosyo-ekonomik tarihleri ile devletlerarası ilişkileri yorumlar.
    3-İnsanlık tarihinin ilk dönemleri hakkında bilgilerini geliştir.
    4-Eski doğu medeniyetlerinin günümüz dünya medeniyetine olan katkılarını yorumlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)10220
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 022550
    Toplam İş Yükü(Saat)   148
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,93 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Ege Havzası, Antikçağ Anlayışı ve Yunan Tarihi
    2 Akalar ve Miken Uygarlığı
    3 Yunan Ortaçağı: Dor Göçleri ve Etkileri, Dor İstilasından Sonra Yunanistan
    4 Arkaik Dönem (M.Ö. 7.ve 6. Yüzyıllar): Sparta ve Atina Devletleri
    5 Yunan Tarihinin Klasik Çağı (M.Ö. 5. Yüzyıl)
    6 Helen Uygarlığı
    7 Büyük İskender ve Helenizm Devri
    8 Büyük İskender ve Helenizm Devri
    9 Tarih Öncesi Çağlarda İtalya: İtalyanlar, Yunanlar, Fenikeliler, Etrüskler, Latinler ve Roma`nın Kuruluşu
    10 Krallık Dönemi (M.Ö: 735-510)
    11 Cumhuriyet Dönemi (M.Ö. 509-31 )
    12 İmparatorluk Dönemi (M.Ö. 30-M.S.476)
    13 Hıristiyanlığın Doğuşu ve Yayılışı, 4. ve 5. Yüzyılda Roma İmparatorluğu
    14 Roma Uygarlığı
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Ahmet Gözlü
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1) Akurgal Ekrem, Anadolu Uygarlıkları, İstanbul, 1988. 2) Bryce Trevor, Hitit Dünyasında Yaşam ve Toplum, Ankara 3İnan Afet A., Eski Mısır Tarihi ve Medeniyeti, Ankara, 1956.
    Yardımcı Kitap 1) Akurgal Ekrem, Anadolu Uygarlıkları, İstanbul, 1988. 2) Bryce Trevor, Hitit Dünyasında Yaşam ve Toplum, Ankara 3) Darga Muhibbe, Eski Anadolu?da Kadın, İstanbul, 1984. 4) De Burg W.D., The Legacy of the Ancient World, I-II, London, 1953. 5) Ertem Hayri, Boğazköy Metinlerine Göre Hititler Devri Anadolu?sunun Florası, Ankara, 1987. 6) Erzen Afif, Doğu Anadolu ve Urartular, Ankara, 1992. 7) İnan Afet A., Eski Mısır Tarihi ve Medeniyeti, Ankara, 1956. 8) İplikçioğlu Bülent, Eskiçağ Tarihi?nin Ana Hatları, Eskişehir, 1994. 9)Kaya Yusuf (Ed.), Eskiçağ Tarihi, Anadolu Üniversitesi Yay., Eskişehir, 1991. 10) Kınal Füruzan, Eski Anadolu Tarihi, Ankara, 1998. 11) Kramer Samuel Noah , Tarih Sümer?de Başlar, Çev.Kaan İren, Kabalcı Yay., İstanbul, 1992. 12) Macqueen J.G., Hititler ve Hitit Çağında Anadolu, Ankara 2001. 13) Özsait Mehmet, İlkçağ Tarihinde Pisidya, İstanbul, 1980. 14) Sayılı Aydın, Mısırlılarda ve Mezopotamyalılarda Matematik, Astronomi ve Tıp, Ankara, 1982. 15) Sever Erol, Asur Tarihi, İstanbul, 1993. 16) Umar Bilge, Türkiye Halkının İlkçağ Tarihi I, İzmir, 1982. 17)Ünal Ahmet, Hititler Döneminde Anadolu I-II, Istanbul 202-2003.
    Dersin Amacı Bu ders öğrencilere Eskiçağ Mezopotamya, Anadolu, İran ve Mısır Medeniyetlerinin siyasi ve kültür tarihiniöğretmeyi, onları Eskiçağ Tarihinin temel bilgileri ile donatmayı amaçlar.
    Dersin İçeriği Eskiçağ Mezopotamya, Anadolu, İran ve Mısır Medeniyetlerinin siyasi ve kültür tarihi konularında bilgi sahibi olur.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Tarih bölümü mezunları, sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir. 4
    2 Tarih bölümü mezunları, sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular. -
    3 Tarih bölümü mezunları, sahalarında bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir. 1
    4 Tarih bölümü mezunları, edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir. 3
    5 Tarih bölümü mezunları, öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir. -
    6 Tarih bölümü mezunları, sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır. 2
    7 Tarih bölümü mezunları, farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır. -
    8 Tarih bölümü mezunları, yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) -
    9 Tarih bölümü mezunları, sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır. 3
    10 Tarih bölümü mezunları, sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır. -
    11 Tarih bölümü mezunları, beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. 4
    12 Tarih bölümü mezunları, sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster