ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Türk Kültür Tarihi I TAR211 GÜZ 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Türk kültürünün dünya kültürleri içerisindeki yerini ve önemini değerlendirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)10220
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   98
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,27 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Derse Giriş ve İşleyiş Metotlarının Anlatılması K1 BÖLÜM 1
    2 Kültür ve Medeniyet Tanımları, Başlıca Özellikleri ve Sınıflamaları K1 BÖLÜM 2
    3 Türk Kültürünün Tarihsel Gelişimi ve Başlıca Öğeleri K1 BÖLÜM 3
    4 Kültür-Din İlişkisi, Din Nedir? Yeryüzündeki Dinlerin Sınıflandırılması, İlahi Dinler: Yahudilik, Hıristiyanlık ve İslamiyet K1 BÖLÜM 4
    5 Türkler`;in İslam’dan Önce Kabul Ettikleri Dinler K1 BÖLÜM 5
    6 İslamiyet`in Türkler Tarafından Kabulü,Tasavvuf, Halifelik ve Hoşgörü Toplumu K2 BÖLÜM 1
    7 Kültür-Dil İlişkisi: Bir Kültür Öğesi Olarak DilTürkçe`;nin Tarihsel Değişimi ve Etkileşim. K2 BÖLÜM 2
    8 Kültür-Yazı İlişkisi: Yazının Tarihsel Gelişimi, Türkler`in Tarih Boyunca Kullandıkları Alfabeler: Göktürk, Uygur, Arap, Latin ve Kiril Alfabeleri K2 BÖLÜM 3
    9 Bilim-Kültür İlişkisi: Bilimle İlgili Kuramsal Gerçekler, Bilimsel Gelişmenin Koşulları K2 BÖLÜM 4
    10 İslam Öncesi, İslamın İlk Yıllarında ve Selçuklular Döneminde Türklerde Bilim K2 BÖLÜM 5
    11 15.-16. Yüzyılda Türklerde Bilim K3 BÖLÜM 1
    12 17. ve 18. Yüzyıllarda Türklerde Bilim K3 BÖLÜM 2
    13 19. Yüzyıllarda Türklerde Bilim K3 BÖLÜM 3
    14 19. Yüzyıllarda Türklerde Bilim K3 BÖLÜM 4
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Aydın EFE
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1 Turan, Şerafettin. 1990.Türk Kültür Tarihi, İstanbul. K2 Berkes, Niyazi. 1973. Türkiye?de Çağdaşlaşma, Ankara. K3 Güvenç. Bozkurt. 1976. Sosyal Kültürel ve Gelişme, Ankara
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Kültür kavramı çerçevesinde Türk kültürünün temel dinamiklerini belirleyerek, bunun Türk toplumuna etkilerini öğretmek.
    Dersin İçeriği Kültür ve Medeniyet Tanımları, Başlıca Özellikleri ve Sınıflamaları, Türk Kültürünün Tarihsel Gelişimi ve Başlıca Öğeleri, Kültür-Din İlişkisi, Kültür-Dil İlişkisi: Bir Kültür Öğesi Olarak Dil, Kültür-Yazı İlişkisi: Yazının Tarihsel Gelişimi, Türkler?in Tarih Boyunca Kullandıkları Alfabeler: Göktürk, Uygur, Arap, Latin ve Kiril Alfabeleri, Bilim-Kültür İlişkisi: Bilimle İlgili Kuramsal Gerçekler, İslam Öncesi, İslamın İlk Yıllarında ve Selçuklular Döneminde Türklerde Bilim.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir. 2
    2 Sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular. 3
    3 Bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir. 3
    4 Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir. 1
    5 Öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir. -
    6 Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır. -
    7 Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır. 4
    8 Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) -
    9 Sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır. -
    10 Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır. -
    11 Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. -
    12 Sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster