ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Dinler Tarihi TAR209 GÜZ 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-İslam dini,
    2-Hıristiyanlık dini,
    3-Musevilik,
    4-Diğer dinlerle ilgili genel bilgiye sahip olup tartışma konularını açıklar ve yorumlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)10220
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   98
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,27 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin tanıtımı
    2 İbraniler
    3 Kaymaklar
    4 İbrani mezhepleri
    5 Hristiyanlık
    6 Katoliklik
    7 Ortodoksluk
    8 Protestanlık
    9 İslam
    10 İslam
    11 Sünni İslam
    12 Şii İslam
    13 Diğer Dinler; Budizim, Konfüçyusizm Taoizm vs..
    14 Diğer Dinler; Budizim, Konfüçyusizm Taoizm vs..
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. İbrahim Onay
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Yaşayan Dünya Dinleri, Diyanet İşleri Başkanlığı, Ankara 2007.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Dünya dinleri ile ilgili konularda tartışma konularını öğretmek
    Dersin İçeriği Musevilik, Museviliğin dini kaynakları, Musevilik Mezhepleri, Hıristiyanlık, Katolikler , Ortodokslar , Protestanlar, İslam dini, Sünni İslam,Şii silam anlayışı, Diğer dinler, Budizm, Konfüçyanizm, Taozim vs.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir. 4
    2 Sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular. 3
    3 Bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir. -
    4 Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir. 4
    5 Öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir. -
    6 Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır. 3
    7 Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır. 3
    8 Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) -
    9 Sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır. -
    10 Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır. 4
    11 Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. 3
    12 Sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster