ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Ortaçağ Avrupa Tarihi TAR202 BAHAR 3+0 Fak./ Üni. Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Avrupa`yı hazırlayan şartların Roma`nın dağılma sürecinde Hıristiyanlık ve Cermen Kavimler göçüyle belirlendiğini saptar.
    2-Feodalitenin Avrupa toplumunun şekillenmesindeki rolünü yorumlar.
    3-Kuzey, doğu ve güney-doğu uçların (Norman, Slav ve Bizans çevrelerinin) Avrupa tarihi ile ilişkisini kurar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)12336
    Ödevler022040
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   148
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,93 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Ortaçağ Avrupa Tarihinin Kaynakları,Avrupa?nın Sınırı, İklim ve Coğrafya Özellikleri
    2 Roma İmparatorluğu
    3 Erken Ortaçağ Avrupa Tarihi,Kavimler Göçü ve Germen İstilası
    4 Frank Krallığı: Merovenj Hanedanı
    5 Frank Krallığı: Karolenj Hanedanı
    6 Slav, Arap, Macar, Norman İstilası
    7 İngiltere ve Frans^`daki İskandinav Yerleşmeleri İstilaların Sonuçları
    8 İstilaların Sonuçları
    9 Feodalite
    10 Erken Ortaçağ Avrupa`sında Kilise, Bilim Kültür ve Hukuk
    11 Geç Ortaçağ`da Avrupa: Sosyal, Ekonomik, Kültürel ve Siyasi Analiz
    12 Parasal Ekonominin Doğuşu ve Ticaretin Canlanması, Burjuvazinin Doğuşu
    13 Haçlı Seferleri
    14 Yüzyıl Savaşı (1336-1453) ve Reconquista
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Sayime Durmaz
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar -
    Yardımcı Kitap 1)Bartlett Robert, The Making of Europe: Conquest, Colonization and Cultural Change 950-1350,Penguin Books, London 1993. 2)Benevolo Leonardo, Avrupa Tarihinde Kentler, (Çev.NurNirven), Afa Yay., İstanbul, 1995. 3)BlochMarc, Feodal Toplum, 2.bs., (Çev. M.AliKılıçbay), Gece Yay., Ankara, 1995. 4)Duby Georges, Ortaçağ İnsanları ve Kültürü, 2.bs., (Çev. M.AliKılıçbay), İmge Kitabevi, Ankara, 1995. 5)Gibbon Edward, Roma İmparatorluğu`nun Gerileyiş ve Çöküş Tarihi, C.I-III, Çev.A.Baltacıgil, İstanbul, 1984-1988. 6)GuryeviçAron, Ortaçağ Avrupası?nda Birey, (Çev. İlknur İgan-Zeynep Ülgen), Afa Yay., İstanbul, 1995. 7) Gül Muammer, Orta Çağ Avrupa Tarihi, Bilge Kültür Sanat Yay., İstanbul 2009. 8)HeerFriedrich, TheMedieval World: Europe, 1100-1350, London: Weidenfeld&Nicolson, 1990. 9) Le GoffJacques, Avrupa`nın Doğuşu (Çev. Timuçin Bender), Literatür Yayınları, İstanbul 2008. 10) Pirene Henri, Ortaçağ Avrupasının Ekonomik ve Sosyal Tarihi, (Çev.Uygur Kocabaşoğlu), Alan Yay., İstanbul, 1983. 11) Pirene Henri, Ortaçağ Kentleri, Kökenleri ve Ticaretin Canlanması, Çev. Ş.Karadeniz, İletişim Yay., İstanbul, 1982. 12) Şenel Alaeddin, Siyasal Düşünceler Tarihi, Tarih Öncesinde İlkçağda,Ortaçağda ve Yeniçağda Toplum ve Siyasal Düşünüş, 6.bs.,Bilim ve Sanat Yay.,Ankara,1996.
    Dersin Amacı Bu ders öğrencilere,Roma İmparatorluğu`nun çöküşünden 15. yüzyılın sonuna kadar Ortaçağ Avrupa`sının siyasi ve kültürel tarihini öğretmeyi ve Avrupa`nın oluşumu hakkında öğrencileri temel bilgilerle donatmayı amaçlar.
    Dersin İçeriği Ortaçağ Avrupa Tarihinin Kaynakları, Avrupa?nın Sınırı, İklim ve Coğrafya Özellikleri, Roma İmparatorluğu, Erken Ortaçağ Avrupa Tarihi, Kavimler Göçü ve Germen İstilası, Frank Krallığı: Merovenj Hanedanı, Frank Krallığı: Karolenj Hanedanı, Slav, Arap, Macar, Norman İstilası, İngiltere ve Fransa?daki İskandinav Yerleşmeleri, İstilaların Sonuçları, Feodalite, Erken Ortaçağ Avrupa?sında Kilise, Bilim Kültür ve Hukuk, Geç Ortaçağ?da Avrupa: Sosyal, Ekonomik, Kültürel ve Siyasi Analiz, Parasal Ekonominin Doğuşu ve Ticaretin Canlanması, Burjuvazinin Doğuşu, Haçlı Seferleri, Yüzyıl Savaşı (1336-1453) ve Reconquista
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Tarih bölümü mezunları, sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir. 5
    2 Tarih bölümü mezunları, sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular. -
    3 Tarih bölümü mezunları, sahalarında bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir. -
    4 Tarih bölümü mezunları, edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir. -
    5 Tarih bölümü mezunları, öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir. -
    6 Tarih bölümü mezunları, sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır. 4
    7 Tarih bölümü mezunları, farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır. 4
    8 Tarih bölümü mezunları, yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) 4
    9 Tarih bölümü mezunları, sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır. 4
    10 Tarih bölümü mezunları, sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır. 5
    11 Tarih bölümü mezunları, beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. 5
    12 Tarih bölümü mezunları, sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster