|
Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
|
1
|
Büyül Selçuklulardan önce Ortadoğu ve Anadolu
|
|
|
2
|
Sasaniler dönemi İran coğrafyasında kültür
|
|
|
3
|
Emeviler döneminde İran coğrafyasında kültür ve medeniyet
|
|
|
4
|
Abbasiler döneminde İran coğrafyasında kültür ve medeniyet
|
|
|
5
|
Tahirilerdöneminde İran coğrafyasında kültür ve medeniyet
|
|
|
6
|
Samaniler döneminde İran coğrafyasında kültür ve medeniyet
|
|
|
7
|
Büveyhilerdöneminde İran coğrafyasında kültür ve medeniyet
|
|
|
8
|
Büveyhilerdöneminde İran coğrafyasında kültür ve medeniyet
|
|
|
9
|
Gaznelilerdöneminde İran coğrafyasında kültür ve medeniyet
|
|
|
10
|
Selçuklular döneminde İran coğrafyasında kültür ve medeniyet
|
|
|
11
|
Harzemşahlardöneminde İran coğrafyasında kültür ve medeniyet
|
|
|
12
|
Moğollar döneminde İran coğrafyasında kültür ve medeniyet
|
|
|
13
|
Timurilerdöneminde İran coğrafyasında kültür ve medeniyet
|
|
|
14
|
Timurilerdöneminde İran coğrafyasında kültür ve medeniyet
|
|
|
Ön Koşul
|
Yok
|
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Mustafa KALKAN
|
|
Dersi Verenler
|
-
|
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
|
Kaynaklar
|
Turan, Osman, Selçuklular Tarihi ve Türk İslam Medeniyeti, İstanbul: Ötüken, 2008.
Köymen, M. Altay, Büyük Selçuklu İmparatorluğu Tarihi, Ankara: TTK, 1984.
O. Özgüdenli, Ortaçağ Türk-İran Tarihi Araştırmaları, 2006.
Gene R. Garthwaite, İran Tarihi, 2012
|
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
|
Dersin Amacı
|
Temel amaç, Osmanlılardan önce Türklerin batıya göçleri ile temasa geçtikleri ve etkisinde kaldıkları İran kültür ve medeniyetinin temel özelliklerini anlamaktır
|
|
Dersin İçeriği
|
Büyük Selçuklulardan önce Ortadoğu ve Anadolu,Sasaniler dönemi İran coğrafyasında kültür, Emeviler, Abbasiler, Samaniler ve Büveyhiler döneminde İran coğrafyasında kültür ve medeniyet. Gazneliler, Selçuklular ve Harzemşahlar döneminde İran coğrafyasında kültür ve medeniyet
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|
1
|
Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir.
|
4
|
|
2
|
Sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular.
|
5
|
|
3
|
Bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir.
|
-
|
|
4
|
Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir.
|
5
|
|
5
|
Öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir.
|
-
|
|
6
|
Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
|
4
|
|
7
|
Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır.
|
5
|
|
8
|
Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde)
|
4
|
|
9
|
Sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır.
|
-
|
|
10
|
Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır.
|
4
|
|
11
|
Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
|
5
|
|
12
|
Sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
|
-
|