ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Türk İnkılabının Temelleri TAR221 GÜZ 2+0 Fakülte S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-1789 Fransız İhtilalinden sonra yeniden şekillenen dünyayı ve Osmanlı Devletine Etkilerini, Kurumlardaki Modernleşmeyi:
    2-Siyasalalandaki modernleşme tartışmaları,
    3-kültürel ve Sosyal alandaki Modernleşme tartışmalarını,
    4-Atatürk dönemindeki köklü değişimlerin Tanzimat ve Meşrutiyet dönemlerine kadar uzanan siyasal, sosyal, kültürel, hukuk ve ekonomik vs. gibi konularda ilgili tartışma konularını açıklayıp yorumlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)10220
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   98
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,27 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin tanıtımı K1- K2- K3
    2 Meşrutiyet düşüncesi Genç Osmanlılar, Jön Türkler K1- K2- K3
    3 İttihat ve Terakki, İktidar ve Muhalefet, K4- K5
    4 II. Meşrutiyet dönemi fikir akımları K1- K2- K3
    5 Osmanlı aydının saltanat hakkındaki düşünceleri K4- K5
    6 Osmanlı aydının cumhuriyet hakkındaki düşünceleri K3- K4- K5
    7 Osmanlı aydının hilafet hakkındaki düşünceleri K2- K3- K4
    8 Osmanlıda eğitimin modernleştirilmesi K3- K4
    9 Osmanlıda eğitimin modernleştirilmesi K3- K4
    10 Osmanlıda hukukun modernleştirilmesi çabaları K4- K5
    11 Osmanlıda Harflerin ıslahı ve Latin harfleri sorunu K4- K5
    12 Osmanlıda Kılık kıyafet tartışmaları K5- K4
    13 Osmanlıda Kadın sorunu K3- K4- K5- K6- K7
    14 Osmanlıda Kadın sorunu K3- K4- K5 K6- K7
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Aydın Efe
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1- Berkes N. (1973). Türkiye`de Çağdaşlaşma, Ankara. K2- Karal, E. Z. (1961). Osmanlı Tarihi, c. V-VIII, Ankara. K3- Lewis, B. (1991). Modern Türkiye`nin Doğuşu, (çev. Metin Kıratlı), Ankara. K4- Mardin Ş. (1995). Yeni Osmanlılar Düşüncesinin Doğuşu, İstanbul. K5- Tunaya T. Z. (1996). Türkiye`nin Siyasi Hayatında Batılılaşma Hareketleri, İstanbul. K6- Turhan Mümtaz (1994). Kültür Değişmeleri, İstanbul. K7- Zurcher E. J. (1993). Modernleşen Türkiye`nin Tarihi, İstanbul.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Türk İnkılâbı denilen köklü değişimin Tanzimat ve Meşrutiyet dönemlerine kadar uzanan siyasal, sosyal, kültürel, hukuk ve ekonomik vs. gibi konularda ilgili tartışma konularını öğretmek.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir. 4
    2 Sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular. 3
    3 Bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir. -
    4 Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir. 4
    5 Öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir. -
    6 Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır. 3
    7 Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır. -
    8 Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) 2
    9 Sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır. -
    10 Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır. 4
    11 Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. 3
    12 Sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster