Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin tanıtımı
|
|
2
|
Sosyoloji nedir?
|
|
3
|
Sosyoloji biliminin ortaya çıkış süreci.
|
|
4
|
Sosyoloji ve Tarih bilimlerinin ortak çalışma alanları
|
|
5
|
Sosyal tarihin konuları.
|
|
6
|
Sosyal tarihin konuları..
|
|
7
|
Sosyal tarih içinde kurumlar
|
|
8
|
Sosyal kurumların tarihi
|
|
9
|
Sosyal kurumların tarihi
|
|
10
|
Sosyoloji araştırma teknikleri
|
|
11
|
Tarih araştırma teknikleri.
|
|
12
|
Sosyal tarih araştırma teknikleri
|
|
13
|
Sosyoloji ve tarih araştırma teknikleri arasında ilişkiler
|
|
14
|
Tarih ve sosyolojinin benimsediği karşılaştırmalı bakış açıları
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Saim Yörük
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
-
|
Yardımcı Kitap
|
Burke, Peter, Tarih ve Toplumsal Kuram, çev. Mete Tunçay, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul 2000.
Skocpol, Theda,(Editör), Tarihsel Sosyoloji, çev Ahmet Fethi, Tarih Vakfı Yurt Yay., İstanbul 2002.
Ergun; Doğan, Sosyoloji ve Tarih, Sosyolojide Yöntem Sorunu, Der yay. İstanbul 1982.
Behar, Büşra Ersanlı, İktidar ve Tarih, Türkiye?de ?Resmi Tarih? Tezinin Oluşumu (1929-1937), Afa yay., İstanbul 1996.
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı; tarih olgusu içinde sadece siyasi ve ekonomik gelişmelerin değil, aynı zamanda toplumun ortak ihtiyaçlarından doğan sosyal kurum ve sosyal ahlakında yer aldığı bilincini oluşturmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Tarih bölümü mezunları, sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir.
|
4
|
2
|
Tarih bölümü mezunları, sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular.
|
3
|
3
|
Tarih bölümü mezunları, sahalarında bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir.
|
-
|
4
|
Tarih bölümü mezunları, edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir.
|
4
|
5
|
Tarih bölümü mezunları, öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir.
|
-
|
6
|
Tarih bölümü mezunları, sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
|
3
|
7
|
Tarih bölümü mezunları, farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır.
|
4
|
8
|
Tarih bölümü mezunları, yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde)
|
-
|
9
|
Tarih bölümü mezunları, sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır.
|
-
|
10
|
Tarih bölümü mezunları, sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır.
|
4
|
11
|
Tarih bölümü mezunları, beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
|
4
|
12
|
Tarih bölümü mezunları, sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
|
3
|