ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Osmanlı Tarihi III TAR304 BAHAR 4+0 Fak./ Üni. Z 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Yakınçağ döneminde Osmanlı Devletinde yaşanan siyasi gelişmeleri kavrar.
    2-Yakınçağ Osmanlı ve Avrupa arasındaki ilişkileri tartışır.
    3-Yakınçağ Osmanlı ve Avrupa arasındaki fakları kavrar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)12448
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012525
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6014545
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   174
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,8 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Yakınçağ Başlarında Osmanlı İmparatorluğu
    2 III. Selim dönemi yenilikleri ve gelişmeleri
    3 Mısırın işgali ve Mehmet Ali Paşa
    4 Mısır sorununun ortaya çıkışı ve çözümü
    5 Tanzimat dönemi I
    6 Tanzimat dönemi II
    7 Kırım Savaşı ve Paris Barış Konferansı
    8 Kırım Savaşı ve Paris Barış Konferansı
    9 Kırım Savaşı ve Paris Barış Konferansı
    10 Paris Barış Konferansından sonra Osmanlı İmparatorluğu
    11 1877-1878 Osmanlı-Rus Savaşı
    12 20. yüzyıl başlarında Osmanlı İmparatorluğu
    13 19. yüzyılda dünyada sömürgecilik hareketleri
    14 19. yüzyılda dünyada sömürgecilik hareketleri
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Ayşe Özkan
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar -
    Yardımcı Kitap ARMAOĞLU, Fahir. 19. Yüzyıl Siyasi Tarihi (1789-1914), Alkım Kitabevi, İstanbul, 2010. KARAL, Enver Ziya. Osmanlı Tarihi, V-IX, T.T.K. Basımevi, Ankara, 2011. ORTAYLI, İlber. İmparatorluğun En Uzun Yüzyılı, Alkım Kitabevi, İstanbul, 2006. SHAW, Standford J. Osmanlı İmparatorluğu ve Modern Türkiye, çev. Mehmet Harmancı, I-II, E yayınları, İstanbul, 2004. UÇAROL, Rıfat. Siyasi Tarih, Der Yayınları, İstanbul, 2010. QUATAERT, Donalt. Osmanlı İmparatorluğu 1700-1922, çev. Ayşe Berktay, İletişim Yayınları, İstanbul, 2009.
    Dersin Amacı Yakınçağ dönemi Osmanlı tarihini siyasi sosyal ve ekonomik açıdan değerlendirmektir.
    Dersin İçeriği Yakınçağ Başlarında Osmanlı İmparatorluğu, III. Selim dönemi yenilikleri ve gelişmeleri Mısırın işgali ve Mehmet Ali Paşa, Mısır sorununun ortaya çıkışı ve çözümü, Tanzimat dönemi, Boğazlar sorunu ve Londra sözleşmesi, Kırım Savaşı ve Paris Barış Konferansı 1877-1878 Osmanlı-Rus Savaşı, 20. yüzyıl başlarında Osmanlı İmparatorluğu
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Tarih bölümü mezunları, sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir. 3
    2 Tarih bölümü mezunları, sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular. 2
    3 Tarih bölümü mezunları, sahalarında bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir. -
    4 Tarih bölümü mezunları, edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir. 3
    5 Tarih bölümü mezunları, öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir. -
    6 Tarih bölümü mezunları, sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır. 2
    7 Tarih bölümü mezunları, farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır. 3
    8 Tarih bölümü mezunları, yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) -
    9 Tarih bölümü mezunları, sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır. -
    10 Tarih bölümü mezunları, sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır. 3
    11 Tarih bölümü mezunları, beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. 2
    12 Tarih bölümü mezunları, sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. 2
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster