Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin tanımı, kapsamı ve Genel kaynaklar hakkında bilgilerin verilmesi
|
K1-Bölüm 1
|
2
|
İtalya Tarihi ve İtalyan Şehir Devletleri
|
K1-Bölüm 2
|
3
|
İtalya Tarihi ve İtalyan Şehir Devletleri
|
K1-Bölüm 2
|
4
|
İtalya`da Rönesansın Ortaya Çıkışı ve Avrupa`da Reform Dönemi
|
K1-Bölüm 3
|
5
|
İtalya`da Rönesansın Ortaya Çıkışı, Avrupa`da Reform Dönemi ve Din Savaşları
|
K1-Bölüm 4
|
6
|
Coğrafi Keşifler ve Büyük Güçlerin Ortaya Çıkışı
|
K2-Bölüm 1
|
7
|
Ulusal Monarşiler ve Merkantalizm
|
K2-Bölüm 2
|
8
|
Ulusal Monarşiler ve Merkantalizm
|
K2-Bölüm 3
|
9
|
Hegemonyaların mücadelesi ve Osmanlı İmparatorluğu
|
K2-Bölüm 4
|
10
|
Devletlerin Dış Siyasetleri
|
K2-Bölüm 5
|
11
|
Endüstri Devrimi ve Yedi Yıl Savaşları
|
K3-Bölüm 1
|
12
|
Avusturya, Prusya ve Rusya`nın Yükselişi
|
K3-Bölüm 2
|
13
|
Fransız Devrimi
|
K5-Bölüm 1
|
14
|
Fransız Devrimi ve Etkileri
|
K3-Bölüm 2
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Güner Doğan
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1-Turan, Ş (2020), Türkiye-İtalya İlişkileri, Selçuklulardan Bizansın Sona Erişine, Ankara: TTK Yayınları
K2-Lee, S (2002), Avrupa Tarihinden Kesitler 1494-1789, Ankara: Dost Kitabevi
K3-Baykal, B.S. (1961), Yeni Zamanda Avrupa Tarihi, Ankara: TTK Yayınları
K4- Luraghi, R (1994) Sömürgecilik Tarihi, İstanbul: E Yayınları
|
Yardımcı Kitap
|
K5-Davies, N (2011), Avrupa Tarihi, İstanbul: İmge Kitabevi
|
Dersin Amacı
|
14. Yüzyıl sonlarından Fransız Devrimi`ne kadar Avrupa`nın yaşadığı değişimi incelemek. bütün değişimleri sosyal, ekonomik, kurumsal, siyasal alanda ve uluslararası ilişkiler bağlamında değerlendirmek
|
Dersin İçeriği
|
Feodal Sistemin Çöküş Süreci, Yeni Sınıfların Ortaya Çıkışı, Rönesans ve Reformasyon Dönemi, Coğrafi Keşifler, Büyük Güçlerin Ortaya Çıkışı, Ulusal Monarşiler ve Merkantilizm, Hegemonya Mücadeleleri ve Osmanlı Devleti, Din Savaşları, Endüstri Devrimi ve Yedi Yıl Savaşları, Prusya ve Rusya`nın Yükselişi ,Fransız Devrimi
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir.
|
2
|
2
|
Sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular.
|
2
|
3
|
Bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir.
|
-
|
4
|
Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir.
|
3
|
5
|
Öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir.
|
-
|
6
|
Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
|
2
|
7
|
Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır.
|
1
|
8
|
Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde)
|
-
|
9
|
Sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır.
|
-
|
10
|
Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır.
|
3
|
11
|
Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
|
2
|
12
|
Sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
|
3
|