Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin tanıtımı
|
K1-BÖLÜM1
|
2
|
Coğrafi keşifler
|
K1-BÖLÜM 1 VE YK1-GİRİŞ
|
3
|
Sömürgeci yayılma ve emperyalizm
|
K1-BÖLÜM 2 VE YK1-BÖLÜM 1
|
4
|
Portekizlilerin sömürgecilik faaliyetleri
|
K1-BÖLÜM 2 VE YK1-BÖLÜM 1
|
5
|
İspanyolların sömürgecilik faaliyetleri
|
K1-BÖLÜM 2-3 VE YK1-BÖLÜM 1
|
6
|
Hollandanın sömürgecilik faaliyetleri
|
K1-BÖLÜM 2-3 VE YK1-BÖLÜM 2
|
7
|
Fransanin sömürgecilik faaliyetleri
|
K1-BÖLÜM 3-4 VE YK1-BÖLÜM 2
|
8
|
Fransanin sömürgecilik faaliyetleri
|
K1-BÖLÜM 3-4 VE YK1-BÖLÜM 2
|
9
|
İngilterenin sömürgecilik faaliyetleri
|
K1-BÖLÜM 2-3-4 VE YK1-BÖLÜM 2
|
10
|
Rusyanın sömürgecilik faaliyetleri
|
K1-BÖLÜM 10 VE YK1-BÖLÜM 1
|
11
|
Belçikanın sömürgecilik faaliyetleri
|
K1-BÖLÜM 10 VE YK1-BÖLÜM 3
|
12
|
Almanyanın sömürgecilik faaliyetleri
|
K1-BÖLÜM 3 VE YK1-BÖLÜM 3
|
13
|
İtalyanın sömürgecilik faaliyetleri
|
K1-BÖLÜM 3 VE YK1-BÖLÜM 3
|
14
|
Sömürgelerin bağımsızlığı
|
K1-BÖLÜM 10 VE YK1-BÖLÜM 4
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Ayşe Özkan
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Ferro, M. (2017). Sömürgecilik Tarihi, İmge Kitabevi Yayınları, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Luraghi, R. (2000). Sömürgecilik Tarihi, e Yayınları, İstanbul.
|
Dersin Amacı
|
13. -20. Yüzyıllar arasında dünyada cereyan eden sömürgecilik tarihi ile ilgili tartışma konularını öğretmek.
|
Dersin İçeriği
|
Coğrafi keşifler, Sömürgeci yayılma ve emperyalizm, Portekizin sömürgecilik faaliyetleri , İspanyanın sömürgecilik faaliyetleri, Hollandanın sömürgecilik faaliyetleri, Fransanın sömürgecilik faaliyetleri, İngilterenin sömürgecilik faaliyetleri, Rusyanın sömürgecilik faaliyetleri, Belçikanın sömürgecilik faaliyetleri, Almanyanın sömürgecilik faaliyetleri, İtalyanın sömürgecilik faaliyetleri.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir.
|
3
|
2
|
Sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular.
|
3
|
3
|
Bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir.
|
-
|
4
|
Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir.
|
3
|
5
|
Öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir.
|
-
|
6
|
Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
|
3
|
7
|
Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır.
|
-
|
8
|
Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde)
|
-
|
9
|
Sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır.
|
3
|
10
|
Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır.
|
3
|
11
|
Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
|
3
|
12
|
Sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
|
-
|