|
Ön Koşul
|
Yok
|
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Saime Durmaz
|
|
Dersi Verenler
|
-
|
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
|
Kaynaklar
|
Fuat Köprülü, Türk Edebiyatında İlk Mutasavvıflar, Ankara 1966.
Ahmet Yaşar Ocak, Türk Sufîliğine Bakışlar, İstanbul: İletişim 1996.
AnnemarieSchimmel, İslam?ın Mistik Boyutları, İstanbul: Kabalcı, 2004.
Selçuk Eraydın, Tasavvuf ve Tarikatlar, İstanbul, 2004.
A. Yaşar Ocak (Haz.), Osmanlı Toplumunda Tasavvuf ve Sufiler, Ankara: TTK, 2005.
|
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
|
Dersin Amacı
|
Anadolu?nun Türkleşmesi sürecine eşlik eden İslamlaşma sürecinde tasavvufî İslam?ın yeri ve öneminin anlaşılması amaçlanmaktadır bu çerçevede İslam?da tasavvuf anlayışı ile Anadolu?daki tasavvuf cereyanları tanıtılacaktır. Çeşitli tarikatlar incelenerek bunların iç yapıları ele alınacaktır. Anadolu Müslümanlığının temeli kavranmaya çalışılacaktır.
|
|
Dersin İçeriği
|
Tasavvuf Nedir? Sufi Kimdir?, Tarihi Süreçte Tasavvuf, İlk Mutasavvıflar, İlk Tarikatler
Tasavvufun Anlamları: Şeriat; Tarikat; Hakikat,Türklerin İslam?a Girişi Ve İlk Mutasavviflar
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|
1
|
Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir.
|
2
|
|
2
|
Sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular.
|
3
|
|
3
|
Bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir.
|
-
|
|
4
|
Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir.
|
3
|
|
5
|
Öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir.
|
-
|
|
6
|
Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
|
2
|
|
7
|
Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır.
|
-
|
|
8
|
Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde)
|
-
|
|
9
|
Sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır.
|
-
|
|
10
|
Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır.
|
3
|
|
11
|
Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
|
3
|
|
12
|
Sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
|
2
|