|
Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
|
1
|
Fransız Devrimi Öncesi Avrupa
|
|
|
2
|
Fransız Devrimi
|
|
|
3
|
Napolyon, Fransa ve Avrupa
|
|
|
4
|
Viyana Kongresi ve Avrupa Uyumu
|
|
|
5
|
1830 Devrimleri
|
|
|
6
|
Tarım ve Endüstri Devrimleri
|
|
|
7
|
1848 Devrimleri
|
|
|
8
|
1848 Devrimleri
|
|
|
9
|
İtalya ve Almanya?da Milli Birlik
|
|
|
10
|
İngiltere, Fransa ve İtalya?da Demokrasinin İlerlemesi
|
|
|
11
|
Otokratik Avrupa: Almanya, Avusturya Macaristan ve Rusya
|
|
|
12
|
Emperyalizm ve sonuçları
|
|
|
13
|
I.Dünya Savaşı?na Giden Yol
|
|
|
14
|
Emperyalizm ve sonuçları
|
|
|
Ön Koşul
|
Yok
|
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Mehmet Beşirli
|
|
Dersi Verenler
|
-
|
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
|
Kaynaklar
|
Hobsbawn, Eric J. Devrim Çağı:1789?1848, çev. Jülide Ergüder ve Alaaddin Şenel, V yayınları, Ankara, 1989.
Sander, Oral Siyasi Tarih 1918?1990, İmge, İstanbul, 1991.
|
|
Yardımcı Kitap
|
Kennedy, Paul, Büyük Güçlerin Yükseliş ve Çöküşleri, çev. Birtane Karanakçı, Türkiye İş Bankası, İstanbul,1996.
R.M. Roberts, Avrupa Tarihi, çev. Aret Demirkaynak, İnkılâp Kitabevi, İstanbul, 2011
|
|
Dersin Amacı
|
1789?dan 1914?e kadar Avrupa?nın tarihsel gelişimini kavramak ve tahlil etmek
|
|
Dersin İçeriği
|
Fransız Devrimi Öncesi Avrupa,Fransız Devrimi,Napolyon, Fransa ve Avrupa, Viyana Kongresi ve Avrupa Uyumu, 1830 Devrimleri, 1848 Devrimleri, İtalya ve Almanya?da Milli Birlik, İngiltere, Fransa ve İtalya?da Demokrasinin İlerlemesi,OtokratikAvrupa:Almanya,Avusturya Macaristan ve Rusya, Emperyalizm ve sonuçları, I.Dünya Savaşı?na Giden Yol
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|
1
|
Tarih bölümü mezunları, sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir.
|
3
|
|
2
|
Tarih bölümü mezunları, sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular.
|
2
|
|
3
|
Tarih bölümü mezunları, sahalarında bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir.
|
-
|
|
4
|
Tarih bölümü mezunları, edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir.
|
2
|
|
5
|
Tarih bölümü mezunları, öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir.
|
-
|
|
6
|
Tarih bölümü mezunları, sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
|
2
|
|
7
|
Tarih bölümü mezunları, farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır.
|
1
|
|
8
|
Tarih bölümü mezunları, yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde)
|
-
|
|
9
|
Tarih bölümü mezunları, sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır.
|
2
|
|
10
|
Tarih bölümü mezunları, sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır.
|
3
|
|
11
|
Tarih bölümü mezunları, beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
|
2
|
|
12
|
Tarih bölümü mezunları, sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
|
-
|