Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin tanıtımı, kaynaklar
|
|
2
|
Demokrasi kavramı ve Batı dünyasında gelişimi
|
|
3
|
Birinci Meşrutiyet dönemi siyasal hayat
|
|
4
|
İkinci Meşrutiyet dönemi siyasal hayat
|
|
5
|
Milli Mücadele, Birinci ve İkinci Grup, Cumhuriyetin ilanı
|
|
6
|
Cumhuriyet Halk Partisi ve Terakkiperver Cumhuriyet Fırkası
|
|
7
|
Serbest Cumhuriyet Fırkası
|
|
8
|
Çok Partili Hayata Geçiş 1945?1950
|
|
9
|
Çok Partili Hayata Geçiş 1945?1950
|
|
10
|
1950?1960 dönemi
|
|
11
|
1960?1970dönemi
|
|
12
|
1970?1980 dönemi
|
|
13
|
1980?1990 dönemi
|
|
14
|
1980?1990 dönemi
|
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. İsmet Üzen
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Berkes Niyazi, Türkiye?de Çağdaşlaşma, İstanbul, 1978.
Lewis Bernard, Modern Türkiye?nin Doğuşu, Ankara, 1970.
Karpat Kemal, Türk Demokrasi Tarihi, İstanbul, 1967.
Tunaya Tarık Z., Türkiye?de Siyasal Partiler, İstanbul, 1952.
Tunçay Mete, Türkiye Cumhuriyeti?nde Tek Parti Yönetiminin Kurulması (1923?1931), Ankara, 1981.
Özdemir Hikmet, Türkiye Cumhuriyeti, İstanbul 1995.
Ahmad Feroz, Demokrasi sürecinde Türkiye, Hil Yayın, 2007
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Öğrencinin Demokrasi ve diğer siyasal sistemlerin karşılaştırmasını, 19. yy. ve 20. yüzyıl arasında Türkiye?deki demokratikleşme çabalarını anlamasını sağlamak.
|
Dersin İçeriği
|
Demokrasi kavramı ve Batı dünyasında gelişimi,Birinci Meşrutiyet dönemi siyasal hayat, İkinci Meşrutiyet dönemi siyasal hayat, Milli Mücadele, Birinci ve İkinci Grup, Cumhuriyetin ilanı, Cumhuriyet Halk Partisi ve Terakkiperver Cumhuriyet Fırkası, Serbest Cumhuriyet Fırkası, Çok Partili Hayata Geçiş 1945?1950
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Tarih bölümü mezunları, sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir.
|
4
|
2
|
Tarih bölümü mezunları, sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular.
|
3
|
3
|
Tarih bölümü mezunları, sahalarında bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir.
|
-
|
4
|
Tarih bölümü mezunları, edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir.
|
2
|
5
|
Tarih bölümü mezunları, öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir.
|
-
|
6
|
Tarih bölümü mezunları, sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
|
3
|
7
|
Tarih bölümü mezunları, farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır.
|
3
|
8
|
Tarih bölümü mezunları, yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde)
|
-
|
9
|
Tarih bölümü mezunları, sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır.
|
-
|
10
|
Tarih bölümü mezunları, sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır.
|
3
|
11
|
Tarih bölümü mezunları, beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
|
3
|
12
|
Tarih bölümü mezunları, sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
|
3
|