ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Yerel Tarih Araştırmaları I TAR313 GÜZ 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Yerel tarihin, tanımı, önemi, faydaları ve genel tarih araştırmalarındaki yerini değerlendirir.
    2-Yerel tarih çalışmalarının kaynaklarını öğrenir
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)10220
    Ödevler2021020
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   98
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,27 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Derse Giriş ve İşleyiş Metotlarının Anlatılması
    2 Yerel tarih araştırmalarının anlamı, mahiyeti ve önemi
    3 Yerel tarih araştırmalarının faydaları
    4 Yerel tarih araştırmalarında metot
    5 Yerel tarih araştırmalarının sorunları
    6 Türkiye?de ve Avrupa?da yerel tarih araştırmaları: Bir karşılaştırma
    7 Yerel tarihin kaynakları
    8 Sözlü kaynaklar
    9 Yazılı kaynaklar
    10 Görsel kaynaklar
    11 Yerel tarihte saha araştırması
    12 Yerel tarih kaynakların tenkidi
    13 Yerel tarih kaynakların tenkidi
    14 Yerel tarih kaynakların tenkidi
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Mehmet Beşirli
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Konuyla ilgili bütün kaynaklar kullanılabilir
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Tarihte yerel tarih araştırmalarına olan ilginin artırılarak, yerel tarih çalışmalarına yönelimi artırmak ve merkezi devlet teşekküllerinin yereldeki uygulamalarını tahlil etmek.
    Dersin İçeriği Yerel tarih araştırmalarının anlamı, mahiyeti ve önemi,Yerel tarih araştırmalarının faydaları Yerel tarih araştırmalarında metot, Yerel tarih araştırmalarının sorunları,Türkiye?de ve Avrupa?da yerel tarih araştırmaları: Bir karşılaştırma,Yerel tarihin kaynakları,Yerel tarihte saha araştırması, Yerel tarih kaynakların tenkidi
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Tarih bölümü mezunları, sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir. 3
    2 Tarih bölümü mezunları, sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular. 2
    3 Tarih bölümü mezunları, sahalarında bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir. -
    4 Tarih bölümü mezunları, edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir. 3
    5 Tarih bölümü mezunları, öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir. -
    6 Tarih bölümü mezunları, sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır. 3
    7 Tarih bölümü mezunları, farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır. 3
    8 Tarih bölümü mezunları, yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) -
    9 Tarih bölümü mezunları, sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır. -
    10 Tarih bölümü mezunları, sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır. 2
    11 Tarih bölümü mezunları, beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. 2
    12 Tarih bölümü mezunları, sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster