ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Osmanlı Diplomasi Tarihi II TAR322 BAHAR 2+0 Fak./ Üni. S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Osmanlı Devletinde tek taraflı ve mütekabiliyet esasına dayalı diplomatik faaliyetler hakkında bilgi sahibi olur.
    2-Diplomasiyi belirleyen kurumları yorumlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   92
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,07 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Kaynak tanıtımı K7
    2 Osmanlı Diplomasisinde ?El Kadimu Yüzaru? Kaidesi K1
    3 Osmanlı Diplomasisinde Sefaret Görevi K10- Sayfa 582-592
    4 Resm-i Kabul Törenlerinin Mahiyeti: Mehmet Emni, Mustafa Hatti, Şehdi Osman? K10
    5 Osmanlı Devletine gelen yabancı elçiler K7
    6 Yabancı elçi ve konsolosların hak ve sorumlulukları K7
    7 İstanbula giriş merasimleri ve yapılan törenler K3
    8 İstanbula giriş merasimleri ve yapılan törenler K3
    9 Hariciye Nezareti ve Sivil Bürokrasi K3
    10 Avrupa`yla İlişkiler-Kırım Savaşı-Paris Antlaşması-Islahat Fermanı K9- Sayfa 479-511
    11 1877-78 Osmanlı-Rus Savaşı ve Berlin Ant. K9
    12 Abdülhamid Dönemi Diplomasisi K3- K4
    13 II. Meşrutiyet ve Sivil Bürokrasinin Düşüşü K3-K4
    14 II. Meşrutiyet ve Sivil Bürokrasinin Düşüşü K3-K4
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Güner Doğan
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar -
    Yardımcı Kitap K1. Abou el Haj, R. (1999). Karlofça`da Osmanlı Diplomasisi-I. ( Çev: Y. S. Gönen). Tarih ve Toplum, sayı 191. K2.Abou el Haj, R. (1999). Karlofça`da Osmanlı Diplomasisi-II. ( Çev: Y. S. Gönen). Tarih ve Toplum, sayı 192. K3.Akyılmaz, G. (2002). Reis-ül Küttablık Müessesesinin Önem Kazanmasına Yol Açan Gelişmeler ve Osmanlı Hariciye Nezareti`nin Doğuşu. XIII. Türk Tarih Kongresi, (III. Cilt I. Kısım). K4.İnalcık, H. (2000). Modern Avrupa`nın Gelişmesinde Türk Etkisi Osmanlı ve Dünya: Osmanlı Devleti ve Dünya Tarihindeki Yeri. (Hazırlayan: K. Karpat). Ufuk Yayınları. K5. Mattingly, G. Rönesans Diplomasisinin İşleyişi, Rönesansın Serüveni. K6.Sander, O. (2004). Anka`nın Yükselişi ve Düşüşü. İmge Kitabevi, Ankara. K7.Tuncer, H. (1995). Eski ve Yeni Diplomasi. Ümit Yayınları, İstanbul. K8.Koçu, R. E. (1934). Osmanlı Muahedeleri ve Kapitülasyonlar. K9.Yalçınkaya, M. A. XVIII. Yüzyıl: Islahat, Değişim ve Diplomasi Dönemi (1703-1789). Türkler, c.XII, s.479-511. K10. Gürsoy , B. A. Sefaretnameler. Türkler, c.XII, s.582-592.
    Dersin Amacı Bu dersin amacı Osmanlı Devleti`nin dış işleriyle ilgili görevlilerinin tanınmasını, devletin diğer devletler nezdinde temsil edilmesinin hangi yollarla olduğunun öğrenilmesini, dışişlerinde görevlendirilecek personelin nasıl ve hangi kurumlarda yetiştirildiğinin kavranılmasını ve diğer devletlerle yaptığı antlaşmalar ile içeriklerinin anlaşılmasını sağlamaktır.
    Dersin İçeriği Osmanlı Diplomasisinde ?El Kadimu Yüzaru? Kaidesi, Osmanlı Diplomasisinde Sefaret Görevi, Osmanlı Devletine gelen yabancı elçiler, Yabancı elçi ve konsolosların hak ve sorumlulukları, İstanbula giriş merasimleri ve yapılan törenler, Hariciye Nezareti ve Sivil Bürokrasi, Abdülhamid Dönemi Diplomasisi, II. Meşrutiyet ve Sivil Bürokrasinin Düşüşü
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir. 3
    2 Sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular. 2
    3 Bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir. -
    4 Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir. 4
    5 Öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir. -
    6 Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır. -
    7 Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır. -
    8 Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) 3
    9 Sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır. -
    10 Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır. -
    11 Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. 5
    12 Sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster