ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Osmanlı`da Fikir Akımları TAR417 GÜZ 2+0 S 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Fikir akımlarının tarihsel gelişimi
    2-Osmanlı Modernleşme süreci
    3-Batılılaşma Döneminde ortaya çıkan fikir akımları
    4-Fikir akımları ve Osmanlı kamuoyu
    5-Osmanlı aydınlarının temsil ettiği fikir hareketleri
    6-Osmanlı`dan Cumhuriyete miras kalan düşünce birikimi
    7-Türkiye Cumhuriyetini hazırlayan düşünsel birikim
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)10220
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 7013030
    Diğer 022550
    Toplam İş Yükü(Saat)   148
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,93 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Derse giriş ve İşleyiş Metodlarının Anlatımı K1
    2 Kavramlar (Milliyetçilik, İslamcılık, Osmanlıcılık, Türkçülük-Turancılık) K1
    3 Fransız ihtilali ve fikri etkileri K1, K6 ve K7
    4 Tanzimat ve Islahat fermanları K1 ve K6
    5 Yeni Osmanlılar K6
    6 Namık Kemal, Ali Suavi, Ziya Paşa K5 ve K6
    7 Namık Kemal, Ali Suavi, Ziya Paşa K5 ve K6
    8 Osmanlıcılık K5 ve K6
    9 İslamcılık K1
    10 Türkçülük-Turancılık K1
    11 Batıcılık K1
    12 II. Meşrutiyet dönemi fikir adamları ve yayın organları K2, K3 ve K5
    13 II. Meşrutiyet dönemi fikir adamları ve yayın organları K2, K3 ve K5
    14 II. Meşrutiyet dönemi fikir adamları ve yayın organları ve genel değerlendirme K2, K3, K5 ve K7
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğretim Gör. Dr. Ebubekir KEKLİK
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1: Mehmet Alkan Ö. (Ed), Modern Türkiye`de siyasi Düşünce: Cumhuriyete Devreden Düşünce Mirası, Tanzimat ve Meşrutiyet`in Birikimi, İletişim, İstnabul, 2001. K2: Tevfik Çavdar, Türkiye`de Liberalizm (1860-1990), İmge Yayınevi, Ankara, 2002. K3: Osman Nuri Ergin, Türkiye Maarif Tarihi C. I-V, İstanbul, 1978. K4: Metin Heper, Bürokratik Yönetim Geleneği: OSmanlı İmparatorluğu ve Türkiye, Ankara, 1974. K5: Şerif MArdin, Jömntürklerin Siyasi Fikirleri 1895-1908, İletişim Yayınlrı, İstanbul, 1983; K6: Şerif Mardin, Yeni Osmanlı Düşüncesinin Doğuşu, İletişim Yayınları, İstanbul, 1983. K7: Niyazi Berkes, Türkiye`de Çağdaşlaşma, Yapıkredi Yayınları, İstanbul, 2017.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı 19. ve 20. yüzyıl başlarında Osmanlı düşünce dünyası ve toplumunu etkisi altında bırakan fikir akımlarını öğretmek
    Dersin İçeriği Fransız ihtilali ve fikri etkileri, Tanzimat ve Islahat fermanları, Yeni Osmanlılar, Namık Kemal, Ali Suavi, Ziya Paşa, Osmanlıcılık, İslamcılık, Türkçülük-Turancılık, Batıcılık, II. Meşrutiyet dönemi fikir adamları ve yayın organları, II. Meşrutiyet dönemi fikir adamları ve yayın organları
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir. 4
    2 Sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular. 3
    3 Bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir. 4
    4 Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir. 4
    5 Öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir. -
    6 Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır. 3
    7 Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır. 3
    8 Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) 4
    9 Sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır. -
    10 Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır. 4
    11 Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. 3
    12 Sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster