ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Tarih Öğretimine Giriş TAR427 GÜZ 2+0 S 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Tarih öğretiminin ne olduğunu anlar
    2-Tarih öğretiminin amaçları değerlendirir
    3-İyi bir tarih öğretmeni olmanın yol ve yöntemlerin temellerini öğrenir
    4-Tarih öğretmeninin taşıması gereken özellikler değerlendirir
    5-Etkili bir tarih öğretmeni olabilmeyi sağlayacak yöntem ve davranışları öğrenir
    6-Tarih dersi ile öğrenci arasındaki bağın oluşturulmasına dair yöntemleri tartışır
    7-Etkinlik hazırlama ve uygulama becerilerini kazanır
    8-Tarihsel dili etkili kullanabilme becerisinin kazanır
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)10220
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 022550
    Toplam İş Yükü(Saat)   148
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,93 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin hedef, içerik, öğretim şekli, değerlendirme yöntemlerinin tanıtılması
    2 Sosyal bilgiler ve sosyal bilimler kavramları, sosyal bilimler içinde tarihin yeri
    3 Tarih öğretimi nedir? Niçin tarih öğretilir
    4 Hangi tarihi öğreteceğiz
    5 Tarih öğretiminin amaçları
    6 Dünyada ve Türkiye?de tarih öğretiminin gelişimi
    7 Dünyada ve Türkiye?de tarih öğretiminin gelişimi
    8 Tarih öğretiminin yararları
    9 Tarih öğretiminde içeriğin düzenlenmesi
    10 Tarih programları nasıl düzenlenmelidir?
    11 Tarih öğretimi ve ders kitapları
    12 Tarih derslerinde öğrencileri güdüleme stratejileri
    13 Tarihî empati ve tarih metinlerini anlayarak okuma stratejileri
    14 Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi öğretimi
    Ön Koşul Tarih Metodolojisi, Pro-Seminer
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Ahmet Özcan
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Mustafa Safran, Tarih Eğitimi Makale ve Bildirler, Gazi Kitap Evi, Ankara 2006 Mustafa Safran, Tarih Nasıl Öğretilir?Yeni İnsan Yayınevi Ankara 2010
    Yardımcı Kitap 1. Baymur, F., Tarih Öğretimi, İnkılap Yay., İstanbul, 1949. 2. Ersanlı Behar, B., İktidar ve Tarih, 3. Bingham, A., Çocuklarda Problem Çözme Yeteneklerinin Geliştirilmesi, 4. Çağlayan, Y., Tarih Öğretimine Başlangıç, 5. Dilek, D., Tarih Derslerinde Öğrenme ve Düşünme Gelişimi, 6. Erden, M., Sosyal Bilgiler Öğretimi, 7. Türkiye?de Tarih Eğitimi, Felsefe Kurumu Semirnerleri, 1977. 8. İlköğretim Sosyal Bilgiler Öğretimi, YÖK/Dünya Bankası Ö.E.P., 9. Kısakürek, M.A ve Paykoç, F., Sosyal Bilgiler Öğretimi, 10. Köstüklü, N., Sosyal Bilimler ve Tarih Öğretimi, 11. Levent, T., Eğitimde Drama: Genel Yaklaşımlar, Seminer Notları. 12. Moffatt, M., Sosyal Bilgiler Öğreitmi, 13. Nichol, J., Tarih Öğretimi, (çev. M. Safran), 14. Oğuzkan, A. F., Öğretmenliğin Üç Yönü, 15. Orta Öğretim Kurumlarında Sosyal Bilimler Öğretimi ve Sorunları, 16. Özbaran, S., Tarih ve Öğretimi, 17. Özbaran, S., Tarih, Tarihçi ve Toplum, 18. Paykoç, F., Tarih Öğretimi, 19. Sosyal Bilimler Öğretimi, YÖK/Dünya Bankası Ö.E.P., 20. Tarih Eğitim Ve Tarihte "Öteki" Sorunu, Yurt Yay., İstanbul, 1998. 21. 20.Yüzyıl Avrupa Tarihi Nasıl Öğretilmeli, Tarih Vakfı Yay., 22. Türkiye?de Tarih Eğitimi ve Ders Kitapları: Buca Sempozyumu, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul, 1995. 23. Ata, B. (2008). Tarih Öğretmen Adaylarının Tarih Eğitiminde Analoji Anlayışları. Mustafa Safran, Dursun Dilek (Ed.) 21. Yüzyılda kimlik, vatandaşlık ve tarih eğitimi içinde (s.302-315). İstanbul. Yeni İnsan Yayınları. 24.Bernbaum, G. (1972). Language and history teaching: Handbook for history teachers. London: University of London Institute of Education Press. 25. Coffin, C. (2006). Historical discourse. London: University of London Institute of Education Press. 26.Husbands, C. (1996). Understanding the past: Language and change: What is history teaching?. USA: Routledge Press 27.Metin, E. (2011). Tarih Eğitimi ve Dil: Tarihçilerin, Tarih Ders Kitabı Yazarlarının tarih Öğretmenlerinin ve Öğrencilerin Tarihsel Dil Kullanımı, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum 28.Öztürk, İ. H. (2011). Tarih öğretiminde anakronizm sorunu: Sosyal bilgiler ve tarih ders kitaplarındaki kurgusal metinler üzerine bir inceleme. Sosyal Bilgiler Eğitimi Araştırmaları Dergisi 2(1), 37-58. 29.Schleppegrell, M. J., Achugar, M., and Oteiza, T. (2004). The grammar of history: Enhancing content-based instruction through a functional focus on language. TESOL Quarterly, 38(1) Spring. 30.Schleppegrell, M. and Achugar, M. (2003). Learning language and learning history: A functional linguistic approach. Tesol Journal, 12(2) Summer.
    Dersin Amacı Genelde Sosyal Bilimler, özelde tarih öğrenme ve öğretme süreçleri ile ilgili bilgilerinverilmesiAlanında iyi bir öğretmen olma yollarının sunulması ve uygulamalarının yapılmasına dair teorik bilgilerin tarih öğrencilerine kazandırılması
    Dersin İçeriği tarih öğretmeni olmayı düşünen öğrencilere tarih öğretimine dair teorik bilgilerin aktarılarak öğrencilerin tarih öğretme sürecine geçmeden önce teorik alt yapıların oluşmasını sağlamak
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Tarih bölümü mezunları, sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir. 4
    2 Tarih bölümü mezunları, sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular. 3
    3 Tarih bölümü mezunları, sahalarında bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir. -
    4 Tarih bölümü mezunları, edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir. 4
    5 Tarih bölümü mezunları, öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir. -
    6 Tarih bölümü mezunları, sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır. 3
    7 Tarih bölümü mezunları, farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır. 3
    8 Tarih bölümü mezunları, yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) -
    9 Tarih bölümü mezunları, sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır. -
    10 Tarih bölümü mezunları, sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır. 4
    11 Tarih bölümü mezunları, beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. 3
    12 Tarih bölümü mezunları, sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster