ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Avrupa`da Türk Kavimleri TAR116 BAHAR 2+0 Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bu dersi alan öğrenciler;
    2-Türk kültürünü bu coğrafyaya özgü niteliklerini tanır ve sosyo-kültürel yapılar hakkında ki bilgilerini geliştirir.
    3-Hunlarla birlikte Türk yurdu haline gelen Karadeniz`in kuzey bozkırlarında kurulan devletleri ve buradaki Türk varlığının önemini kavrar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)10220
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   88
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,93 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Hunlardan Önce Karadeniz?in Kuzeyi (İskitler-Sarmatlar)
    2 Bozkır Kültürü ve Coğrafyası
    3 Hunların Batıya Göçleri
    4 Atilla?ya Kadar Avrupa Hunları
    5 Atilla Dönemi Hunları: Doğu ve Batı Roma Seferleri
    6 Avarlar
    7 Avrupa?da Türk Varlığı ve Kültürünün Etkisi
    8 Avrupa?da Türk Varlığı ve Kültürünün Etkisi
    9 Hazar Kağanlığı
    10 Peçenekler
    11 Uzlar
    12 Kıpçaklar/Kumanlar
    13 İdil (Volga) Bulgarları
    14 İdil (Volga) Bulgarları
    Ön Koşul YOK
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Mustafa Kalkan
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Kurat, A. N., IV-XIII. Yüzyıllarda Karadeniz?in Kuzeyinde Türk Kavimleri ve Devletleri, Ankara: TTK, 1972. Togan, Z. V., Umumi Türk Tarihine Giriş, İstanbul: Enderun, 1981. Denis Sinor, Erken İç Asya Tarihi, İstanbul: İletişim Yayınları, 2009. Denis Sinor, Erken İç Asya Tarihi, İstanbul: İletişim Yayınları, 2009.
    Yardımcı Kitap Peter Golden, Türk Halkları Tarihine Giriş, (Çev. O. Karatay), Çorum: Karam Yayınları, 2006.
    Dersin Amacı Hunların batıya göçlerinden sonra Tarihi Türk yurtlarından biri haline gelen Karadeniz?in kuzeyinde kurulan Türk devletleri ile bu devlet ve toplumların yapısının öğretilmesi
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir. 3
    2 Sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular. 3
    3 Bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir. 3
    4 Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir. 3
    5 Öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir. 3
    6 Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır. 3
    7 Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır. 3
    8 Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) 3
    9 Sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır. 3
    10 Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır. 3
    11 Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. 3
    12 Sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster