ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Roma Tarihi TAR338 BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Roma İmparatorluğu`nun sosyal ve kültürel yapısını kavrar.
    2-Roma İmparatorluğu?nun sosyo-ekonomik ve kültürel önemini yorumlar.
    3-Antik dönem tarihi olaylarını açıklayıp, Roma Tarihi?nin önemli olay ve kişilerini konumlandırıp yorumlar.
    4-Roma İmparatorluğu`nun dünya tarihindeki yeri ve etkisini değerlendirir.
    5-Buna ilaveten Roma Medeniyeti`nin siyasi, sosyal ve ekonomik özelliklerini tespit edip konumlandırırlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)10220
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   78
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,6 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin Kaynakları
    2 Tarih Öncesi Çağlarda İtalya: İtalyanlar, Yunanlar, Fenikeliler, Etrüskler, Latinler ve Roma?nın Kuruluşu
    3 Krallık Dönemi
    4 Cumhuriyet Dönemi (M.Ö: 509-31 )
    5 Cumhuriyet Dönemi (M.Ö: 509-31 )
    6 Principatus Augustus Dönemi, İmparatorluk Yönetiminin Kurulması
    7 Principatus Augustus Dönemi, İmparatorluk Yönetiminin Kurulması
    8 Roma`da Tarih Yazımı
    9 Augustus`un Halefleri (M. S. 14-68), İmparatorluğun Zirvesi (M.S. 69-180).
    10 Augustus`un Halefleri (M. S. 14-68), İmparatorluğun Zirvesi (M.S. 69-180). Severus Hanedanı, 3. Yüzyıl Krizi, Emperyal Toplum
    11 Severus Hanedanı, 3. Yüzyıl Krizi, Emperyal Toplum
    12 Dominatus Dönemi Diocletianus ve Normalleşme Dönemi (M.S. 284-305)
    13 Hıristiyanlığın Doğuşu ve Yayılışı, 4. ve 5. Yüzyılda Roma İmparatorluğu
    14 İmparatorluğun Batı`da Sona Erişi
    Ön Koşul YOK
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Ahmet GÖZLÜ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Oğuz Tekin, Eski Yunan ve Roma Tarihine Giriş, İletişim Yayınları, İstanbul 2008
    Yardımcı Kitap H. Demircioğlu, Roma Tarihi I. Cumhuriyet, Ankara 1987 B. İplikcioğlu, Eski Bati Tarihi I, Ankara 1997. S. Diakov ve S. Kovalev. İlkçağ Tarihi 2: Roma, Çev. Özdemir İnce, Yordam Kitap, İstanbul 2008. Doğu Batı Düşünce Dergisi, Romalılar 1, Sayı 49, Ankara 2009. Doğu Batı Düşünce Dergisi, Romalılar 2, Sayı 50, Ankara 2009.
    Dersin Amacı Bu ders öğrencilere, Tarih öncesi dönemden yıkılışına kadar Roma İmparatorluğu`nun siyasi ve kültürel tarihini öğretmeyi ve Roma Tarihi hakkında öğrencileri temel bilgilerle donatmayı amaçlar.
    Dersin İçeriği Roma İmparatorluğu`nun sosyal ve kültürel yapısı, Antik dönem tarihi olayları ve Roma İmparatorluğu`nun dünya tarihindeki yeri incelenir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir. 3
    2 Sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular. 2
    3 Bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir. -
    4 Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir. 3
    5 Öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir. -
    6 Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır. -
    7 Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır. 1
    8 Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) -
    9 Sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır. -
    10 Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır. 2
    11 Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. 3
    12 Sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster