Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin Kaynakları
|
|
2
|
Tarih Öncesi Çağlarda İtalya: İtalyanlar, Yunanlar, Fenikeliler, Etrüskler, Latinler ve Roma?nın Kuruluşu
|
|
3
|
Krallık Dönemi
|
|
4
|
Cumhuriyet Dönemi (M.Ö: 509-31 )
|
|
5
|
Cumhuriyet Dönemi (M.Ö: 509-31 )
|
|
6
|
Principatus Augustus Dönemi,
İmparatorluk Yönetiminin Kurulması
|
|
7
|
Principatus Augustus Dönemi,
İmparatorluk Yönetiminin Kurulması
|
|
8
|
Roma`da Tarih Yazımı
|
|
9
|
Augustus`un Halefleri (M. S. 14-68),
İmparatorluğun Zirvesi (M.S. 69-180).
|
|
10
|
Augustus`un Halefleri (M. S. 14-68),
İmparatorluğun Zirvesi (M.S. 69-180).
Severus Hanedanı,
3. Yüzyıl Krizi, Emperyal Toplum
|
|
11
|
Severus Hanedanı,
3. Yüzyıl Krizi, Emperyal Toplum
|
|
12
|
Dominatus Dönemi
Diocletianus ve Normalleşme Dönemi (M.S. 284-305)
|
|
13
|
Hıristiyanlığın Doğuşu ve Yayılışı,
4. ve 5. Yüzyılda Roma İmparatorluğu
|
|
14
|
İmparatorluğun Batı`da Sona Erişi
|
|
Ön Koşul
|
YOK
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Ahmet GÖZLÜ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Oğuz Tekin, Eski Yunan ve Roma Tarihine Giriş, İletişim Yayınları, İstanbul 2008
|
Yardımcı Kitap
|
H. Demircioğlu, Roma Tarihi I. Cumhuriyet, Ankara 1987
B. İplikcioğlu, Eski Bati Tarihi I, Ankara 1997.
S. Diakov ve S. Kovalev. İlkçağ Tarihi 2: Roma, Çev. Özdemir İnce, Yordam Kitap, İstanbul 2008.
Doğu Batı Düşünce Dergisi, Romalılar 1, Sayı 49, Ankara 2009.
Doğu Batı Düşünce Dergisi, Romalılar 2, Sayı 50, Ankara 2009.
|
Dersin Amacı
|
Bu ders öğrencilere, Tarih öncesi dönemden yıkılışına kadar Roma İmparatorluğu`nun siyasi ve kültürel tarihini öğretmeyi ve Roma Tarihi hakkında öğrencileri temel bilgilerle donatmayı amaçlar.
|
Dersin İçeriği
|
Roma İmparatorluğu`nun sosyal ve kültürel yapısı, Antik dönem tarihi olayları ve Roma İmparatorluğu`nun dünya tarihindeki yeri incelenir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir.
|
3
|
2
|
Sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular.
|
2
|
3
|
Bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir.
|
-
|
4
|
Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir.
|
3
|
5
|
Öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir.
|
-
|
6
|
Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
|
-
|
7
|
Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır.
|
1
|
8
|
Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde)
|
-
|
9
|
Sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır.
|
-
|
10
|
Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır.
|
2
|
11
|
Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
|
3
|
12
|
Sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
|
-
|