Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin tanıtımı, yeniçağ kavramı
|
K1-BÖLÜM-1
|
2
|
Yeniçağ` da İslam İmparatorlukları kurulmadan önceki dönemin genel değerlendirmesi
|
K1-BÖLÜM-1
|
3
|
Kuruluşundan imparatorluğa Osmanlı Devleti (1300-1450)
|
K2-BÖLÜM-1
|
4
|
Cihan İmparatorluğu süreci: Osmanlı İmparatorluğu(1453-1600)
|
K2-BÖLÜM-1
|
5
|
Klasik Dönemde Osmanlı enstitüleri
|
K1-BÖLÜM-1
|
6
|
Osmanlı?da duraklama ve transformasyon
|
K1-BÖLÜM-1
K2-BÖLÜM-1
|
7
|
Safevi İmparatorluğu: Kökenleri, kuruluşu ve ilk dönemleri (1501-1589)
|
K1-BÖLÜM-2
|
8
|
Şah Abbas Dönemi, Duraklama ve çöküş Dönemleri
|
K1-BÖLÜM-2
|
9
|
Safevi İmparatorluğu?nun Enstitüleri, kültürü ve ideolojisi
|
K2-BÖLÜM-2
|
10
|
Safevi İmparatorluğunun Enstitüleri, kültürü ve ideolojisi
|
K2-BÖLÜM-2
|
11
|
Babür İmparatorluğu: 1526-1605
|
K1-BÖLÜM-3
|
12
|
Babür İmparatorluğu: 1605`den yıkılışına
|
K2-BÖLÜM-3
|
13
|
Babür İmparatorluğunun Enstitüleri, kültürü ve ideolojisi
|
K2-BÖLÜM-3
|
14
|
Yeniçağ İslam İmparatorluklarının karşılaştırılması
|
K1-BÖLÜM-4
K2-BÖLÜM-4
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr. Gör. Dr. Ali Çapar
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Findlay C. (2019). Dünya Tarihinde Türkler. İstanbul: Alfa Yayıncılık.
K2.Douglas E. Streusand, (2013). Ateşli Silahlar Çağında İslam İmparatorlukları - Osmanlılar, Safeviler, Babürlüler. Ufuk Yayınevi.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. BLAKE, P. S. (2017). Erken Modern İslamda Zaman: Safevi, Babürlü ve Osmanlı İmparatorluklarında Takvim, Tören, Kronoloji. Alfa Yayıncılık.
|
Dersin Amacı
|
Yeniçağ üç büyük İslam İmparatorluğuna şahitlik etmiştir. Sınırları Hindistan?dan Avusturya?ya kadar uzanan bu imparatorluklar Osmanlı, Safevi ve Babür İmparatorluklarıdır. Bu derste bu güçlü İslam İmparatorluklarının tarihi, aralarındaki siyasi, ekonomik ve askeri münasebetler analiz edilir. Ayrıca bu imparatorlukların yönetim yapılarını, kültürlerini, ideolojilerini ve dini kurumlarını karşılaştırmalı bir metot ile öğrencilere kavratmak bu dersin temel amaçlarındandır.
|
Dersin İçeriği
|
14 ve 17. yüzyıllar arasında Osmanlı İmparatorluğu`nun politik tarihi, enstitüleri, ideolojisi, 15. ile 17. yüzyılları arasında Safevi İmparatorluğu`nun politik ve sosyal tarihi, enstitüleri ve ideolojisi, Babür İmparatorluğu`nun politik tarihi, enstitüleri, ideolojisi, Osmanlı, Safevi ve Babür İmparatorlukları`nın karşılaştırması.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir.
|
4
|
2
|
Sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular.
|
-
|
3
|
Bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir.
|
-
|
4
|
Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir.
|
4
|
5
|
Öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir.
|
-
|
6
|
Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
|
3
|
7
|
Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır.
|
2
|
8
|
Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde)
|
-
|
9
|
Sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır.
|
3
|
10
|
Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır.
|
3
|
11
|
Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
|
-
|
12
|
Sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
|
-
|