ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Yeniçağ`da Türk-İslam İmparatorlukları TAR239 GÜZ-BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Yeniçağdaki İslam İmparatorluklarını ve bu imparatorlukların siyasi, kültürel, ekonomik ve ideolojik yapılarını tanımlar.
    2-Bu imparatorluklar arasındaki siyasi, ekonomik, kültürel, dini ve ideolojik benzerlikleri ve farklılıkları analiz eder.
    3-İsmi geçen imparatorluklarda 17. Yüzyıldan sonra meydana gelen duraklama ve gerileme ve ayrıca bu imparatorlukların Avrupalı devletler ile olan münasebetlerini yorumlar.
    4-Osmanlı, Safevi ve Babür İmparatorluklarının dünya tarihindeki yeri ve etkisini analiz eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)10220
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   98
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,27 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin tanıtımı, yeniçağ kavramı K1-BÖLÜM-1
    2 Yeniçağ` da İslam İmparatorlukları kurulmadan önceki dönemin genel değerlendirmesi K1-BÖLÜM-1
    3 Kuruluşundan imparatorluğa Osmanlı Devleti (1300-1450) K2-BÖLÜM-1
    4 Cihan İmparatorluğu süreci: Osmanlı İmparatorluğu(1453-1600) K2-BÖLÜM-1
    5 Klasik Dönemde Osmanlı enstitüleri K1-BÖLÜM-1
    6 Osmanlı?da duraklama ve transformasyon K1-BÖLÜM-1 K2-BÖLÜM-1
    7 Safevi İmparatorluğu: Kökenleri, kuruluşu ve ilk dönemleri (1501-1589) K1-BÖLÜM-2
    8 Şah Abbas Dönemi, Duraklama ve çöküş Dönemleri K1-BÖLÜM-2
    9 Safevi İmparatorluğu?nun Enstitüleri, kültürü ve ideolojisi K2-BÖLÜM-2
    10 Safevi İmparatorluğunun Enstitüleri, kültürü ve ideolojisi K2-BÖLÜM-2
    11 Babür İmparatorluğu: 1526-1605 K1-BÖLÜM-3
    12 Babür İmparatorluğu: 1605`den yıkılışına K2-BÖLÜM-3
    13 Babür İmparatorluğunun Enstitüleri, kültürü ve ideolojisi K2-BÖLÜM-3
    14 Yeniçağ İslam İmparatorluklarının karşılaştırılması K1-BÖLÜM-4 K2-BÖLÜM-4
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. Dr. Ali Çapar
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Findlay C. (2019). Dünya Tarihinde Türkler. İstanbul: Alfa Yayıncılık. K2.Douglas E. Streusand, (2013). Ateşli Silahlar Çağında İslam İmparatorlukları - Osmanlılar, Safeviler, Babürlüler. Ufuk Yayınevi.
    Yardımcı Kitap YK1. BLAKE, P. S. (2017). Erken Modern İslamda Zaman: Safevi, Babürlü ve Osmanlı İmparatorluklarında Takvim, Tören, Kronoloji. Alfa Yayıncılık.
    Dersin Amacı Yeniçağ üç büyük İslam İmparatorluğuna şahitlik etmiştir. Sınırları Hindistan?dan Avusturya?ya kadar uzanan bu imparatorluklar Osmanlı, Safevi ve Babür İmparatorluklarıdır. Bu derste bu güçlü İslam İmparatorluklarının tarihi, aralarındaki siyasi, ekonomik ve askeri münasebetler analiz edilir. Ayrıca bu imparatorlukların yönetim yapılarını, kültürlerini, ideolojilerini ve dini kurumlarını karşılaştırmalı bir metot ile öğrencilere kavratmak bu dersin temel amaçlarındandır.
    Dersin İçeriği 14 ve 17. yüzyıllar arasında Osmanlı İmparatorluğu`nun politik tarihi, enstitüleri, ideolojisi, 15. ile 17. yüzyılları arasında Safevi İmparatorluğu`nun politik ve sosyal tarihi, enstitüleri ve ideolojisi, Babür İmparatorluğu`nun politik tarihi, enstitüleri, ideolojisi, Osmanlı, Safevi ve Babür İmparatorlukları`nın karşılaştırması.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir. 4
    2 Sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular. -
    3 Bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir. -
    4 Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir. 4
    5 Öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir. -
    6 Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır. 3
    7 Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır. 2
    8 Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) -
    9 Sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır. 3
    10 Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır. 3
    11 Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. -
    12 Sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster