ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Türk Demokrasi Tarihi-I TAR343 GÜZ 2+0 S 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Demokrasi ve diğer siyasal sistemler arasındaki fark ayırt eder
    2-Türk siyasi hayatı ile ilgili terminolojiyi oluşturur
    3-Tanzimat Dönemi?nin Türk demokrasisi açısından önemini ortaya koyar
    4-I.ve II. Meşrutiyet Dönemi siyasal hayatı Türkiye Cumhuriyeti açısından değerlendirir.
    5-Türk siyasi hayatında önemli rol oynayan devlet adamlarıyla ilgili örnekler verir
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4013030
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   144
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,8 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin hedef, içerik, öğretim şekli, değerlendirme yöntemleri ve kaynakların tanıtılması. K1, K2, K3, s. 1-60
    2 Demokrasi Kavramı ve Batı Dünyasındaki Gelişimi K1, K2, K3, s. 1-60
    3 Tanzimat Dönemi Siyasal Hayat K2, K3, s. 24-71
    4 Sultan Abdülaziz Dönemi?nde Yaşanan Siyasal Gelişmeler K2, K3, s. 24-71
    5 Birinci Meşrutiyet Dönemi?nde Siyasal Hayat K2, K3, s. 24-71
    6 İstibdad Devri K3, K4, s. 50-90
    7 Jön Türkler, İttihat ve Terakki Cemiyeti K4, s. 72-90
    8 İkinci Meşrutiyetin İlanı K4, K5, s. 72-117
    9 Kurulan Siyasi Partiler K4, K5, s. 72-117
    10 1908 Seçimleri K4, K5, s. 72-117
    11 1912 Seçimleri K4, K5, s. 72-117
    12 Bab-ı Ali Baskını ve Siyasal Hayata Etkileri K5, K6, s. 91-132
    13 Balkan Savaşları ve I. Dünya Savaşı Sırasında Siyasal Hayat I K5, K6, s. 91-132
    14 Balkan Savaşları ve I. Dünya Savaşı Sırasında Siyasal Hayat II K5, K6, s. 91-132
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Recep BÜYÜKTOLU
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar AKŞİN, Sina, Jön Türkler ve İttihat ve Terakki, İmge Kitabevi, Ankara, 2006. BERKES, Niyazi, Türkiye?de Çağdaşlaşma, İstanbul, 1978. BİRİNCİ, Ali, Hürriyet ve İtilaf Fırkası: II. Meşrutiyet Devrinde İttihat ve Terakkiye Karşı Çıkanlar, Dergah Yayınları, İstanbul, 1990. KARPAT, Kemal, Türk Demokrasi Tarihi, İstanbul, 1967. TUNAYA, Tarık Z., Türkiye?de Siyasal Partiler, İstanbul, 1952. Demokrasi sürecinde Türkiye, Hil Yayın, 2007.
    Yardımcı Kitap Mustafa Öztürk, Tarih Felsefesi, Elazığ 1999. Özlem Doğan; Tarih Felsefesi, Ege Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayınları, İzmir 1984.
    Dersin Amacı Demokrasi bilinci oluşturmak ve ulusal iradeye saygıyı yaygınlaştırmak.
    Dersin İçeriği Demokrasi kavramı, Türk tarihinde ortaya çıkışı, yaygınlaşması ve seçim kültürü konuları hakkındadır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir. 3
    2 Sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular. 4
    3 Bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir. 4
    4 Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir. 3
    5 Öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir. 5
    6 Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır. 3
    7 Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır. 4
    8 Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) 3
    9 Sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır. 4
    10 Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır. 3
    11 Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. 4
    12 Sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster