Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin tanıtımı ve Terörizm
|
|
2
|
Terör ve Terörizm nedir? Terörün kaynağı nelerdir?
|
|
3
|
Terörün kaynağı: sosyolojik, dini, kültürel ve politik
|
|
4
|
Etnik Terörizm: PKK
|
|
5
|
Avrupa ve Asya?da Etnik Terörizm
|
|
6
|
Soğuk Savaş Terörizmi: Sol Örgütler
|
|
7
|
Radikal (dini) Terörizm
|
|
8
|
Radikal Terör Örgütlerinin ideolojileri, organizasyonları ve taktikleri
|
|
9
|
Radikal Terör Örgütlerinin ideolojileri, organizasyonları ve taktikleri
|
|
10
|
Radikal Terör Örgütleri ile mücadele yöntemleri.
|
|
11
|
Etnik terör ile dini terör karşılaştırması
|
|
12
|
Terörle mücadele ve zorlukları
|
|
13
|
Türkiye?nin terörle mücadele yöntemleri
|
|
14
|
Yeni nesil terör örgütleri
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Ahmet Özcan
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Öğr. Gör. Dr. Ali Çapar
|
Kaynaklar
|
Gerard Chaiand ve Arnaud Blin, Terörizmin Tarihi: Antikçağdan İŞİD?e. (Çev. Bülent Tanatar, Nora Yayınevi, 2016).
|
Yardımcı Kitap
|
İsmet İmset, PKK: Ayrılıkçı Şiddetin 20 yılı (1973-1992). Ankara: TDN Yayınları, 1993).
Nihat Ali Özcan, PKK (Kürdistan İşçi Partisi)/Tarihi, İdeolojisi ve Yöntemi. (ASAM, 1999).
Noam Chomsky, Korsanlar ve İmparatorlar: Eskiler ve Yeniler Gerçek Dünyada Uluslararası Terörizm
|
Dersin Amacı
|
Bu ders öğrencilere, uluslararası terörün kavramsal ve pratik konularının detaylıca anlaşılmasını amaçlar. Terörizmin tanımlarının, teröristlerin ve terörizmin amaçlarının, 21. Yüzyılda terörün insanların hayatlarının bir parçası haline gelme sürecinin, Ortadoğu, Asya, Afrika, Avrupa ve Amerika?da meydana gelen terör saldırılarının sebeplerinin ve motivasyonlarının ve ülkelerin terörle başa çıkmak için uyguladıkları stratejilerin öğrenciler tarafından anlaşılmasını amaçlar.
|
Dersin İçeriği
|
Etnik terör, dini terör, terörizmin ortaya çıkışı ve gelişimi, terörizmin ortaya çıkışına sebep olan sosyolojik, ekonomik, politik ve dini faktörler, Soğuk Savaş sonrası ortaya çıkan Sol terör örgütleri, terörle mücadelede uygulanan stratejiler, Türkiye`de Terör, PKK ve ASALA terör örgütlerine karşı mücadele, Türkiye`nin teröre karşı uyguladığı stratejiler,
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir.
|
4
|
2
|
Sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular.
|
-
|
3
|
Bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir.
|
-
|
4
|
Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir.
|
4
|
5
|
Öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir.
|
-
|
6
|
Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
|
3
|
7
|
Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır.
|
2
|
8
|
Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde)
|
-
|
9
|
Sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır.
|
-
|
10
|
Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır.
|
3
|
11
|
Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
|
3
|
12
|
Sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
|
-
|