ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Çağdaş Türk Dünyasına Giriş TAR400 GÜZ 2+0 S 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Sovyet Rusya`nın dağılması ve Türk cumhuriyetlerinin ortaya çıkışı ve Türkiye ile olan ilişkilerini özetler.
    2-Çağdaş Türk dünyası içinde Türkiye`nin yerini, Türk dünyasının çağdaş meselelerini değerlendirir.
    3-Derste aldıkları teorik bilgileri yapacakları araştırmalarda kullanır ve konu hakkında kendi yorumlarını yapar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14570
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   148
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,93 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Derse Giriş ve İşleyiş Metodlarının Anlatımı
    2 Çarlık Rusyası?nın Doğuşu ve Gelişim Seyri
    3 Rus Çarlığının Kazan Hanlığı, Sibir Hanlığı, Hokand ve Buhara ile Hive Hanlıklarını İşgali
    4 Kazak-Kırgız Hanlığı ile Kafkasları İşgal Politikaları
    5 Kıpçak-Oğuz Mücadelesinin Askeri Yönleri ve Rus İlerleyişi
    6 Kazakistan-Kırgızistan Sahasında Gubernatorlukların Tesisi ve Mujik İskânları
    7 Orta Asya?da Ayaklanma Hareketleri I
    8 Orta Asya?da Ayaklanma Hareketleri II
    9 Rus Çarlığının Türkistan Hâkimiyetini Pekiştirmesi, Yerel Müttefikler
    10 Kıtlık Yılları, İsyanlar ve Askeri Kargaşa Dönemi
    11 Türkmen Ayaklanmaları ve Kafkasya İsyanları
    12 Avrupa?da sanayi İnkılabı ve Rusya Üzerindeki Yansımaları
    13 Çarlık Rusya?nın Yıkılışına Sebep Olan Fikir Akımları ve Sovyetlerin Tesisi Girişimleri I
    14 Çarlık Rusya?nın Yıkılışına Sebep Olan Fikir Akımları ve Sovyetlerin Tesisi Girişimleri II
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç.Dr. Mustafa Kalkan
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar SADIKOV H., R. ŞAMSUTDİNOV, (2000), Türkistan Çar Rassiyasi Müstamlakaçiligi Davrida, C. I, Toşkent. KIRIMER C. S., (1997), Rus Yayılmacılığının Tarihî Kökenleri, Ankara. CHALLEYE F., (1994), Mülkiyetin Tarihi, Terc. A. Kızgıntuğ, İstanbul RYWKIN M., (1975), Asya?daki Rusya, Terc. B. Tunç, İstanbul. BRZEZİNSKİ Z., (1992), Büyük Çöküş, Çev. G. Keskil, G. Pakkan, Ankara. DUGİN A., (2004), Rus Jeopolitiği, Çev. V. İmanov, İstanbul.
    Yardımcı Kitap KURAT A. N., (1987), Rusya Tarihi (Başlangıçtan 1917?ye Kadar), Ankara. RESULZADE M. E., (1993), Kafkasya Türkleri, Haz. Y. Akpınar, İ. M. Yıldırım, S. Çağın, İstanbul
    Dersin Amacı Çarlık Rusya?sının askeri ilerleme seyri içinde Orta asya sahasındaki yer altı ve yer üstü kaynaklarını ele geçirmesi, yayılımının nasıl gerçekleştiği ve bölge hâkimiyeti için Türk halklarının isyan hareketlerinin askeri direniş süreçlerine dönüşümü öğretilmeye çalışılacaktır.
    Dersin İçeriği Çarlık Rusyası, Türkistan, Sovyetler Birliği, Nüfus İskân Politikaları, Zenginlik Kaynakları
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir. 4
    2 Sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular. 4
    3 Bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir. 4
    4 Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir. 4
    5 Öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir. 4
    6 Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır. 3
    7 Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır. 2
    8 Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) 1
    9 Sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır. 1
    10 Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır. 3
    11 Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. 1
    12 Sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. 1
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster