ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Hayat ve Tarih TAR 115 GÜZ 2+0 S 2
    Öğrenme Çıktıları
    1-Hayat ve tarih arasındaki ilişkiyi sorgular.
    2-Tarihçilik mesleğini derinlemesine kavrar.
    3-Tarihçilik mesleğinin toplumsal karşılığını ayırt eder.
    4-İnsanın anlam arayışında tarihin yerini kavrar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)000
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   68
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,27 ---- (2)
    Dersin AKTS Kredisi   2
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Tanışma, Ders Hakkında bilgi
    2 İnsan ve hayat
    3 Tarih ve insan
    4 Tarihin geçmiş zaman olarak anlamı
    5 Tarihin gündelik hayat olarak anlamı
    6 Tarih öğretimi ve üniversitede tarih
    7 Tarihte anlam arayışları
    8 Ara Sınav
    9 Tarih öğrencisi
    10 Meslek olarak tarihçilik
    11 Tarihçiliğin meslek olarak imkanları
    12 Tarihçilik mesleğinde kariyer
    13 Yaşanılan yer ve tarihçi
    14 Araştırmacı ve tarihçi
    15 Entellektüel olarak tarihçi
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Koordinatorü Doç. Dr. Ahmet Özcan
    Dersi Verenler

    1-)Profesör Dr Ahmet Özcan

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Ahmet Özcan, Türkiye?de Popüler Tarihçilik (1908-1960), Türk Tarih Kurumu Yayınları, Ankara 2011. Ahmet Özcan, ?Osmanlı?dan Cumhuriyet?e Halk Arasında Yaygın Popüler Tarih Eserlerine Bir Bakış?, Halil İnalcık Armağanı II, Doğu-Batı Yayınları, Ankara 2011, s.343-377
    Yardımcı Kitap -
    Döküman -
    Dersin Amacı Dersin ilk amacı öğrencilerin tarihle hayat arasında sürekli bir diyalog olduğunu, geçmişin ifadesi olarak tarihi bir disiplin çerçevesinde açıklama çabalarının esasında yaşanılan zamanı anlamlandırmak arzusu olduğunu öğretmektir. İkinci amaç ise bireylerin yaşadığı bu arzunun, öğrencisi oldukları üniversite, fakülte, bölüm ve şehrin zaman, mekan, insan unsuruyla beraber kurumsal ve zihinsel atmosferiyle doğru orantılı olarak nasıl sınırlandığını öğretmektir.
    Dersin İçeriği Tarih ve hayat, tarihte anlam arayışı, tarihçilik mesleği, tarihçilik mesleğinde kariyer
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster