ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Tarih Bilimine Giriş II TAR118 BAHAR 2+0 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Tarih biliminin tanımını, konusunu, tarih araştırmalarının toplumsal etkisini tartışır
    2-Tarih biliminin beşeri ve sosyal bilimler arasındaki yerini ve ilişkisini yorumlar
    3-Tarihe yardımcı bilimleri ve tarihçi için önemini tartışır
    4-Tarihi zaman, mekan ilişkisi içerisinde kavramanın önemini yorumlar
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)10440
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012525
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   113
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,77 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Derse Giriş ve İşleyiş Metotlarının Anlatılması K1-BÖLÜM1
    2 Örnek Kaynak/Kitap İncelemesi-Eleştiri- K1-BÖLÜM2
    3 Örnek Kaynak/Kitap İncelemesi-Eleştiri- K1-BÖLÜM3
    4 Örnek Kaynak/Kitap İncelemesi-Eleştiri- K1-BÖLÜM4
    5 Örnek Kaynak/Kitap İncelemesi-Eleştiri- K2-BÖLÜM1
    6 Örnek Kaynak/Kitap İncelemesi-Eleştiri- K2-BÖLÜM2
    7 Örnek Kaynak/Kitap İncelemesi-Eleştiri- K2-BÖLÜM3
    8 Örnek Kaynak/Ansiklopedi Maddesi İncelemesi-Eleştiri- K2-BÖLÜM4
    9 Seminer Yazımı Denemesi/Uygulama K3-BÖLÜM1
    10 Seminer Yazımı Denemesi/Uygulama K3-BÖLÜM2
    11 Seminer Yazımı Denemesi/Uygulama K3-BÖLÜM3
    12 Seminer Yazımı Denemesi/Uygulama K3-BÖLÜM4
    13 Seminer Yazımı Denemesi/Uygulama K3-BÖLÜM5
    14 Seminer Yazımı Denemesi/Uygulama K3-BÖLÜM6
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Ali ÇAPAR
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1- Carr, E.H. (1996). Tarih Nedir? Çev. Misket Gizem Gürtürk, 5. Bsk., İletişim Yay. K2- Burke, P. (1994). Tarih ve Toplumsal Kuram. Çev. Mete Tunçay, Tarih Vakfı Yurt Yay. K3- Tosh, J. (1997). Tarihin Peşinde. Tarih Vakfı Yurt Yay.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bir bilimsel disiplin olarak tarihin yöntemi ve tarih araştırmacısının takip etmesi gereken usul ve esasların anlaşılmasını sağlamak.
    Dersin İçeriği Tarih biliminin tanımı ve konusu, tarih biliminin beşeri ve tarihi bilimler arasındaki yeri ve bunlarla ilişkileri
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir. 3
    2 Sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular. 3
    3 Bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir. -
    4 Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir. 4
    5 Öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir. -
    6 Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır. -
    7 Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır. -
    8 Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) -
    9 Sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır. -
    10 Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır. 4
    11 Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. 3
    12 Sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster