ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Dünya Tarihi II TAR122 BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-İnsanlık tarihinin başlangıcı; tarım, yazı ve maden başta olmak üzere insanlık tarihi için önemli olan pek çok yeni buluş, bu buluşların gerçekleştirildiği şartları analiz eder.
    2-İlkçağ devletlerinin siyasi, dini ve sosyo-ekonomik tarihleri ile devletlerarası ilişkileri yorumlar.
    3-Eski doğu medeniyetlerinin günümüz dünya medeniyetine olan katkılarını yorumlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)10330
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   98
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,27 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Ege Havzası, Antikçağ Anlayışı ve Yunan Tarihi K1-SAYFA 42-76
    2 Akalar ve Miken Uygarlığı K1-SAYFA 76-89
    3 Yunan Ortaçağı: Dor Göçleri ve Etkileri, Dor İstilasından Sonra Yunanistan K1-SAYFA 90-120
    4 Arkaik Dönem (M.Ö. 7.ve 6. Yüzyıllar): Sparta ve Atina Devletleri K1-SAYFA 120-175
    5 Yunan Tarihinin Klasik Çağı (M.Ö. 5. Yüzyıl) K1-SAYFA 175-223
    6 Helen Uygarlığı K2- SAYFA 29-57
    7 Büyük İskender ve Helenizm Devri K2- SAYFA 57-88
    8 Tarih Öncesi Çağlarda İtalya: İtalyanlar, Yunanlar, Fenikeliler, Etrüskler, Latinler ve Roma`nın Kuruluşu K2- SAYFA -89-102
    9 Krallık Dönemi (M.Ö: 735-510) K2- SAYFA 103-133
    10 Cumhuriyet Dönemi (M.Ö. 509-31 ) K2- SAYFA 134-202
    11 İmparatorluk Dönemi (M.Ö. 30-M.S.476) K3-SAYFA 50-89
    12 Hıristiyanlığın Doğuşu ve Yayılışı, 4. ve 5. Yüzyılda Roma İmparatorluğu K3-SAYFA 90-142
    13 Roma Uygarlığı K3-SAYFA 144-199
    14 Roma Uygarlığı K3-SAYFA 144-199
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. İbrahim ONAY
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1- Kaya Y. (1991), Eskiçağ Tarihi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. K2- Umar B. (1982), Türkiye Halkının İlkçağ Tarihi I, İzmir: Ege Üniversitesi Basın Yayın Yüksek Okulu Yayını. K3-Akurgal E. (1988), Anadolu Uygarlıkları, İstanbul: Net Yayıncılık.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu ders öğrencilere Eskiçağ Mezopotamya, Anadolu, İran ve Mısır Medeniyetlerinin siyasi ve kültür tarihiniöğretmeyi, onları Eskiçağ Tarihinin temel bilgileri ile donatmayı amaçlar.
    Dersin İçeriği Eskiçağ Mezopotamya, Anadolu, İran ve Mısır Medeniyetlerinin siyasi ve kültür tarihi konularında bilgi sahibi olur.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir. 1
    2 Sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular. 1
    3 Bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir. 1
    4 Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir. 1
    5 Öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir. 1
    6 Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır. 1
    7 Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır. 1
    8 Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) 1
    9 Sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır. 1
    10 Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır. 1
    11 Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. 1
    12 Sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. 1
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster