ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    BİZANS TARİHİ TAR243 GÜZ-BAHAR 2+0 S 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bizans İmparatorluğu`nun siyasi, sosyal, ekonomik, dini ve kültürel özelliklerini ayırt edip sınıflandırır.
    2-Bizans İmparatorluğu ile İslam ve Balkan devletleri arasındaki ilişkileri analiz eder.
    3-Bizans tarihindeki önemli tarihi olay ve kişileri yorumlar ve analiz eder.
    4-Bizans İmparatorluğu`nun pekçok Avrupalı, İslam ve Türk devletleri ile olan münasebetlerini yorumlar.
    5-Buna ilaveten, Bizans Medeniyeti`nin siyasi, sosyal ve ekonomik özelliklerini yorumlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)10550
    Ödevler021020
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 00100
    Toplam İş Yükü(Saat)   138
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,6 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Bizans Tarihinin Kaynakları K1-Bölüm 1-2 ve K2- Bölüm 1-2
    2 III. Yüzyıl Krizi K1-Bölüm 1
    3 Diocletianus Hükümdarlığında Yeniden Canlanma K1-Bölüm 1
    4 Büyük Constantinus Dönemi K1-Bölüm 1 ve K3- Bölüm 1
    5 Theodosios ve Justinianos Çağı K1-Bölüm 1 ve K3- Bölüm 1
    6 Bizans`ın Karanlık Çağı: Geç 6. ve 7. Yüzyıl K1-Bölüm 1
    7 İsauria Hanedanı ve İkonakırıcılık K1-Bölüm 1 ve K2-Bölüm 3
    8 İsauria Hanedanı ve İkonakırıcılık K1-Bölüm 1
    9 Makedon Hanedanı K1-Bölüm 2 ve K2- Bölüm 6
    10 Bizans Gücünün Doruk Noktası K1- Bölüm 3
    11 Komnenos Hanedanı K1- Bölüm 3
    12 Dördüncü Haçlı Seferi`nin Sonuçları K1- Bölüm 3, K2- Bölüm 7 ve ve K3- Bölüm 3
    13 Bizans İmparatorluğu`nun Çöküşü (1453) K1- Bölüm 3
    14 Değerlendirme: Bizans İmparatorluğu`nun Mirası ve Önemi K1- Bölüm 3
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Saime Durmaz
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1- 1) BaillyAuguste, Bizans İmparatorluğu Tarihi, Nokta Kitap, İstanbul 2006. K2- 2) Levtchenko M. V.,Bizans Tarihi,Özne Yay., İstanbul 1999. K3- 3) Norwich John Julius, A ShortHistory of Byzantium, London 1998.
    Yardımcı Kitap BarkerErnest, Bizans Toplumsal ve Siyasal Düşünüşü, Ankara 1982, Baskıcı M. Murat, Bizans Döneminde Anadolu. İktisadi ve Sosyal Yapı (900- 1261), Phoenix, Ankara 2009. COGİTO, Bizans, Sayı 17, Yıl 1999, YKY, İstanbul 2004. Demirkent Işın, Bizans Tarihi Yazıları, Dünya Kitapları, İstanbul 2005. GregoryTimothy E.,Bizans Tarihi, YKY İstanbul 2007. Lemerle Paul, Bizans Tarihi, İletişim Yay., İstanbul 2004. Mango Cyril,Bizans, Yeni Roma İmparatorluğu,YKY,İstanbul 2008. OstrogorskyGeorge, Bizans Devleti Tarihi, TTK Yayınları, Ankara 1995. Talbot Rice Tamara, Bizans`ta Günlük Yaşam, Göçebe Yay., İstanbul 1998.
    Dersin Amacı Dersin temel amacı, İstanbul`un kuruluşundan Osmanlılarca fethine kadar olan süreçte Bizans İmparatorluğu`nun siyasi, sosyal, ekonomik, dini ve kültürel gelişmeleri ve İmparatorluğun pek çok Avrupalı, Müslüman ve Türk devletleri ile, özellikle Selçuklu ve Osmanlı, olan münasebetleri konusunda bilgilendirmektir.
    Dersin İçeriği Bizans Tarihinin Kaynakları.Büyük Constantinus Dönemi,Theodosios ve Justinianos Çağı,Bizans?ın Karanlık Çağı: Geç 6. ve 7. Yüzyıl, İsauria Hanedanı ve İkonakırıcılık, Makedon Hanedanı, Bizans Gücünün Doruk Noktası, Komnenos Hanedanı, Dördüncü Haçlı Seferi?nin Sonuçları, Bizans İmparatorluğu?nun Çöküşü (1453)
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir. 5
    2 Sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular. 4
    3 Bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir. -
    4 Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir. 4
    5 Öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir. -
    6 Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır. 4
    7 Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır. 4
    8 Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) 4
    9 Sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır. -
    10 Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır. 5
    11 Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. 5
    12 Sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster