Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Bizans Tarihinin Kaynakları
|
K1-Bölüm 1-2 ve K2- Bölüm 1-2
|
2
|
III. Yüzyıl Krizi
|
K1-Bölüm 1
|
3
|
Diocletianus Hükümdarlığında Yeniden Canlanma
|
K1-Bölüm 1
|
4
|
Büyük Constantinus Dönemi
|
K1-Bölüm 1 ve K3- Bölüm 1
|
5
|
Theodosios ve Justinianos Çağı
|
K1-Bölüm 1 ve K3- Bölüm 1
|
6
|
Bizans`ın Karanlık Çağı: Geç 6. ve 7. Yüzyıl
|
K1-Bölüm 1
|
7
|
İsauria Hanedanı ve İkonakırıcılık
|
K1-Bölüm 1 ve K2-Bölüm 3
|
8
|
İsauria Hanedanı ve İkonakırıcılık
|
K1-Bölüm 1
|
9
|
Makedon Hanedanı
|
K1-Bölüm 2 ve K2- Bölüm 6
|
10
|
Bizans Gücünün Doruk Noktası
|
K1- Bölüm 3
|
11
|
Komnenos Hanedanı
|
K1- Bölüm 3
|
12
|
Dördüncü Haçlı Seferi`nin Sonuçları
|
K1- Bölüm 3, K2- Bölüm 7 ve ve K3- Bölüm 3
|
13
|
Bizans İmparatorluğu`nun Çöküşü (1453)
|
K1- Bölüm 3
|
14
|
Değerlendirme: Bizans İmparatorluğu`nun Mirası ve Önemi
|
K1- Bölüm 3
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Saime Durmaz
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1- 1) BaillyAuguste, Bizans İmparatorluğu Tarihi, Nokta Kitap, İstanbul 2006.
K2- 2) Levtchenko M. V.,Bizans Tarihi,Özne Yay., İstanbul 1999.
K3- 3) Norwich John Julius, A ShortHistory of Byzantium, London 1998.
|
Yardımcı Kitap
|
BarkerErnest, Bizans Toplumsal ve Siyasal Düşünüşü, Ankara 1982,
Baskıcı M. Murat, Bizans Döneminde Anadolu. İktisadi ve Sosyal Yapı
(900- 1261), Phoenix, Ankara 2009.
COGİTO, Bizans, Sayı 17, Yıl 1999, YKY, İstanbul 2004.
Demirkent Işın, Bizans Tarihi Yazıları, Dünya Kitapları, İstanbul 2005.
GregoryTimothy E.,Bizans Tarihi, YKY İstanbul 2007.
Lemerle Paul, Bizans Tarihi, İletişim Yay., İstanbul 2004.
Mango Cyril,Bizans, Yeni Roma İmparatorluğu,YKY,İstanbul 2008.
OstrogorskyGeorge, Bizans Devleti Tarihi, TTK Yayınları, Ankara 1995.
Talbot Rice Tamara, Bizans`ta Günlük Yaşam, Göçebe Yay., İstanbul 1998.
|
Dersin Amacı
|
Dersin temel amacı, İstanbul`un kuruluşundan Osmanlılarca fethine kadar olan süreçte Bizans İmparatorluğu`nun siyasi, sosyal, ekonomik, dini ve kültürel gelişmeleri ve İmparatorluğun pek çok Avrupalı, Müslüman ve Türk devletleri ile, özellikle Selçuklu ve Osmanlı, olan münasebetleri konusunda bilgilendirmektir.
|
Dersin İçeriği
|
Bizans Tarihinin Kaynakları.Büyük Constantinus Dönemi,Theodosios ve Justinianos Çağı,Bizans?ın Karanlık Çağı: Geç 6. ve 7. Yüzyıl, İsauria Hanedanı ve İkonakırıcılık, Makedon Hanedanı, Bizans Gücünün Doruk Noktası, Komnenos Hanedanı, Dördüncü Haçlı Seferi?nin Sonuçları, Bizans İmparatorluğu?nun Çöküşü (1453)
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir.
|
5
|
2
|
Sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular.
|
4
|
3
|
Bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir.
|
-
|
4
|
Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir.
|
4
|
5
|
Öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir.
|
-
|
6
|
Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
|
4
|
7
|
Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır.
|
4
|
8
|
Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde)
|
4
|
9
|
Sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır.
|
-
|
10
|
Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır.
|
5
|
11
|
Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
|
5
|
12
|
Sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
|
-
|