Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Ortaçağ Avrupa Tarihinin Kaynakları, Avrupa`nın Sınırı, İklim ve Coğrafya Özellikleri
|
K1- Bölüm- Giriş
|
2
|
Roma İmparatorluğu
|
K1- Bölüm- Giriş ve K2
|
3
|
Erken Ortaçağ Avrupa Tarihi, Kavimler Göçü ve Germen İstilası
|
K1- Bölüm 1
|
4
|
Frank Krallığı: Merovenj Hanedanı
|
K1- Bölüm 1
|
5
|
Frank Krallığı: Karolenj Hanedanı
|
K1- Bölüm 1
|
6
|
Slav, Arap, Macar, Norman İstilası
|
K1- Bölüm 1
|
7
|
İngiltere ve Frans`daki İskandinav Yerleşmeleri İstilaların Sonuçları
|
K1- Bölüm 1
|
8
|
İstilaların Sonuçları
|
K1- Bölüm 1
|
9
|
Feodalite
|
K1- Bölüm 1 ve K3
|
10
|
Erken Ortaçağ Avrupa`sında Kilise, Bilim Kültür ve Hukuk
|
K1- Bölüm 1
|
11
|
Geç Ortaçağ`da Avrupa: Sosyal, Ekonomik, Kültürel ve Siyasi Analiz
|
K1- Bölüm 1
|
12
|
Parasal Ekonominin Doğuşu ve Ticaretin Canlanması, Burjuvazinin Doğuşu
|
K1- Bölüm 1
|
13
|
Haçlı Seferleri
|
K1- Bölüm 2
|
14
|
Yüzyıl Savaşı (1336-1453) ve Reconquista
|
K1- Bölüm 2
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Sayime Durmaz
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1.Gül Muammer, Orta Çağ Avrupa Tarihi, Bilge Kültür Sanat Yay., İstanbul 2009.
K2.Gibbon Edward, Roma İmparatorluğu`nun Gerileyiş ve Çöküş Tarihi, C.I-III, Çev.A.Baltacıgil, İstanbul, 1984-1988.
K3.Bloch Marc, Feodal Toplum, 2.bs., (Çev. M.AliKılıçbay), Gece Yay., Ankara, 1995.
|
Yardımcı Kitap
|
Bartlett Robert, The Making of Europe: Conquest, Colonization and Cultural Change 950-1350,Penguin Books, London 1993.
Benevolo Leonardo, Avrupa Tarihinde Kentler, (Çev.NurNirven), Afa Yay., İstanbul, 1995.
Duby Georges, Ortaçağ İnsanları ve Kültürü, 2.bs., (Çev. M.AliKılıçbay), İmge Kitabevi, Ankara, 1995.
GuryeviçAron, Ortaçağ Avrupası?nda Birey, (Çev. İlknur İgan-Zeynep Ülgen), Afa Yay., İstanbul, 1995.
HeerFriedrich, TheMedieval World: Europe, 1100-1350, London: Weidenfeld&Nicolson, 1990.
Le GoffJacques, Avrupa`nın Doğuşu (Çev. Timuçin Bender), Literatür Yayınları, İstanbul 2008.
Pirene Henri, Ortaçağ Avrupasının Ekonomik ve Sosyal Tarihi, (Çev.Uygur Kocabaşoğlu), Alan Yay., İstanbul, 1983.
Pirene Henri, Ortaçağ Kentleri, Kökenleri ve Ticaretin Canlanması, Çev. Ş.Karadeniz, İletişim Yay., İstanbul, 1982.
Şenel Alaeddin, Siyasal Düşünceler Tarihi, Tarih Öncesinde İlkçağda,Ortaçağda ve Yeniçağda Toplum ve Siyasal Düşünüş, 6.bs.,Bilim ve Sanat Yay.,Ankara,1996.
|
Dersin Amacı
|
Bu ders öğrencilere,Roma İmparatorluğu`nun çöküşünden 15. yüzyılın sonuna kadar Ortaçağ Avrupa`sının siyasi ve kültürel tarihini öğretmeyi ve Avrupa`nın oluşumu hakkında öğrencileri temel bilgilerle donatmayı amaçlar.
|
Dersin İçeriği
|
Ortaçağ Avrupa Tarihinin Kaynakları, Avrupa?nın Sınırı, İklim ve Coğrafya Özellikleri, Roma İmparatorluğu, Erken Ortaçağ Avrupa Tarihi, Kavimler Göçü ve Germen İstilası, Frank Krallığı: Merovenj Hanedanı, Frank Krallığı: Karolenj Hanedanı, Slav, Arap, Macar, Norman İstilası, İngiltere ve Fransa?daki İskandinav Yerleşmeleri, İstilaların Sonuçları, Feodalite, Erken Ortaçağ Avrupa?sında Kilise, Bilim Kültür ve Hukuk, Geç Ortaçağ?da Avrupa: Sosyal, Ekonomik, Kültürel ve Siyasi Analiz, Parasal Ekonominin Doğuşu ve Ticaretin Canlanması, Burjuvazinin Doğuşu, Haçlı Seferleri, Yüzyıl Savaşı (1336-1453) ve Reconquista
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir.
|
5
|
2
|
Sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular.
|
-
|
3
|
Bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir.
|
-
|
4
|
Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir.
|
-
|
5
|
Öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir.
|
-
|
6
|
Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
|
4
|
7
|
Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır.
|
4
|
8
|
Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde)
|
4
|
9
|
Sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır.
|
4
|
10
|
Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır.
|
5
|
11
|
Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
|
5
|
12
|
Sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
|
4
|